گیت رو عمیق یاد بگیر

استفاده‌کردن از تکنولوژی خیلی عالیه، این تکنولوژی‌ها زمانی فوق‌العاده میشن که اون ها رو عمیق یادگرفته باشیم و بدونیم چجوری کار می‌کنن. مخصوصا وقتی که اون تکنولوژی مثل گیت یکی از ابزار‌های محشر توسعه نرم‌افزار باشه که با یادگرفتن و عمیق شدن داخلش می تونید کلی مطلب یادبگیرید و کارتون رو راحت تر کنید.

توی این مطلب چندتا از ویدئوها و منابع آموزشی گیت رو می زارم براتون تا بیشتر و بهتر گیت رو یادبگیرید و با این معجزه بیشتر آشنا بشید.

اگر هنوز با معجزه گیت آشنا نشدید یا استفاده از گیت براتون خیلی سخته پیشنهاد می‌کنم قبل از خوندن این مطلب یه سر به مطلب "با این ابزارها گیت رو ببلع - رابط‌های گرافیکی گیت" بزنید.

معرفی منابع آموزشی گیت - گیت رو عمیق یاد بگیر
معرفی منابع آموزشی گیت - گیت رو عمیق یاد بگیر



قبل از اینکه شروع به معرفی دوره‌ها بکنم یه توضیحی بدم در مورد نیت‌ام از نوشتن این مطلب.

از اونجاییکه خودم شروع کردم به ضبط یک سری محتوا‌های فنی برای دوستان و اطرافیان خودم، تلاش کردم توی چندتا ویدئو به صورت ساده و با چندتا سناریو توضیح بدم که چجوری خودم از گیت استفاده می کنم و برای ساخت این ویدئو یه سر زدم به چندتا از دوره های آموزشی دیگه که چندتا از بهترین هاش رو با مزیت هاشون اینجا می نویسم براتون.

اگر هم دوست داشتید ویدئو‌های گیت من رو هم ببینید می تونید یه سری به کانال یوتیوب من بزنید.

Git - lazygit

جادی

من به شخصه سبک ویدئوهای جادی رو دوست دارم، هم می‌تونید جوری نگاه کنید محتوا رو که فقط کارتون رو راه بندازید، هم می‌تونید دقیق‌تر بشید و جزئیات رو بیشتر پیگیری کنید و محتوا رو عمیق از لابه‌لای حرفاش یاد بگیرید.

جادی - عکس از kiahamedi.ir
جادی - عکس از kiahamedi.ir


چندتا از ویدئو های گیت جادی رو اینجا می‌زارم براتون

این چندتا ویدئو جنبه عمومی دارند بیشتر و خوبه که یکم بیشتر یادبگیرید کامندها و دستورات گیت چجوری کار می‌کنند.

باشگاه کدزنی - Coding Dojo

با سری ویدئوهای "شیرجه در گیت" اقای طالقانی می‌تونید خیلی عمیق بشید و بفهمید اون پوشه `.git` ای که توی هر پروژه اضافه میشه چیه و چیکار می کنه.

dive into git - youtube
dive into git - youtube

به شدت پیشنهاد می‌کنم این ویدئو ها رو ببینید، اگر هم که مثل من با php کار می کنید اکیدا توصیه می‌کنم که ویدئوهای کاتای این کانال رو دنبال کنید.

ساخت سورس کنترلر - Stomach

این ویدئو ربطی به خود گیت نداره، اما دیدم بودنش اینجا خیلی مفیده. توی چندتا ویدئو، علی آقا کامل در مورد پیاده‌سازی معماری یک ورژن کنترلر صحبت می کنه و یه ورژن کنترلر باحال و ساده با زبان Go می سازه.

Stomach - youtube
Stomach - youtube

اگه به معماری نرم‌افزار و زبان Go علاقه دارید. به هیچ وجه این ویدئو‌ها رو از دست ندید.

Stomach


آموزش گیت - amirhosseinab

یکی دیگه از سری ویدئو‌هایی که خیلی دوست داشتم که مخاطب عمومی داره، همینطور یکسری از اصول و استانداردهایی که خوبه تو پروژه ازشون استفاده کنید رو توضیح میدن. به نظرم ویدئو‌های خوبی هست اگه هنوز با گیت زیاد چفت و جور نشدید.

amirhosseinab - youtube
amirhosseinab - youtube

اگر هم تازه برنامه نویسی رو شروع کردید ویدئو های ایشون رو از دست ندید، با لحن جذاب و خیلی عالی مفاهیم رو توضیح میدن.




امیدوارم این آموزش‌ها به دردتون بخورند، اگر هم دوست داشتید می تونید من رو توی شبکه‌های اجتماعی با آی‌دی : @geeksesi_ir دنبال کنید.

اگر دوره‌ آموزش بهتری سراغ دارید که فکر می‌کنید به درد بقیه می خوره، توی نظرات یا تلگرام بهم بگید تا به این مطلب اضافه کنم.