بهترین IDE ها برای C و ++C

به نام خدا

سلام دوستان

امیدوارم حالتون خوب باشه
این پست به درد کسایی میخوره که میخوان تازه زبان های C و ++C رو شروع کنن



بعضی ها فکر میکنن با اومدن زبان های گودرتمند مثل پایتون دیگه C و ++C جایی توی دنیای برنامه نویسی ندارند. ولی سخت در اشتباهن?
C و ++C مزایا ی خودشون رو دارن ، مثل:

  1. قابل حمل بودن(به معنای اینکه در هر سیستمی میتونه اجرا بشه)
  2. شی گرا بودن(به زبان خیلی ساده: یعنی شبیه به دنیای واقعی داخل کد مینویسیم)
  3. سرعت بالا(حدودا ۲۰۰ برابر پایتون سرعتشه) ولی یه فکت جالب:

فکت: ما میدونیم سرعت ++C بالاتر از پایتونه ولی میدونستید سرعت کد نویسی پایتون ۱۰۰۰۰ برابر سی پلاس پلاسه.

ایموشنال دمیج?

قبول دارید؟



بهترین IDE ها و code editor ها برای C و ++C:

1_ visual studio community

یکی از بهترین IDE(محیط توسعه یکپارچه) ها برای ++C و C این IDE هست

visual studio community
visual studio community



2_ code::blocks

این IDE هم رتبه دوم رو داره البته میشه گفت بهترین IDE حساب میشه چون visual studio community خیلی حجم داره و برای کسایی که توی اینترنت گداگودولن نمی صرفه(مثل خودم)

code::blocks
code::blocks



3_dev-C++

من خودم بیشتر با این IDE مظلوم کار میکنم میشه گفت یکم رو مخه
ولی از پس کارتون بر میادچ

dev C++
dev C++



4_Codelite

code lite یک IDE هست که در تمام سیستم عامل ها پشتیبانی میشه
ولی من خودم اصلا با این کار نمیکنم

CodeLite
CodeLite




5_Sublime Text

sublime text یک code editor هستش و IDE نیست و میشه گفت تمام زبان های اصلی رو پشتیبانی میکنه از جمله پایتون رو

sublime text
sublime text



6_NetBrains

ایشون هم یک IDE خوب هستن ولی من خودم باشم بهتون پیشنهاد نمیکنم این رو نصب کنید چون خیلی کنده و پدر آدمو درمیاره البته برای من این اتفاق افتاد شاید سیستم شما تند تر باشه و این IDE بتونه کارتون رو انجام بده

NetBrains
NetBrains



نتیجه گیری:

خب من ۶ تا از بهترین IDE ها رو بهتون معرفی کردم پس همشون خوبن ولی به سلیقه ی خودتون هم بستگی داره .

بهترینشون visual studio commuinty(شماره ۱) هست ولی خیلی حجم بالایی داره البته اگر زیاد آپشن واسش نصب کنید و گرنه اگر فقط ++C رو بخواین توسعه بدید خیلی حجم بالایی نداره.

بدترینشون هم (ازنظر من) NetBrains هست چون هم باگ های زیادی داره و خیلی کاربردی نیست.





این آموزش هم به پایان رسید

اگر از این مطلب خوشت اومد حتما فالو کن یا مثلا لایک کن

تا مطلب دیگه خدانگهدار