طلا بخرم یا زمان

شاید بهترین و مطمئن ترین نحوه سرمایه گذاری خرید طلا، سکه و دلار است . تجربه من نشان می دهد خیلی بهتر است از سرمایه گذاری در بورس ایران است .

برای پرورش استعدادهای خود هزینه کنید
برای پرورش استعدادهای خود هزینه کنید


اما اگر من بخواهم به خودم توصیه کنم ، می گویم به جای اینها برو زمان بخر . خرید زمان راه های فراوانی دارد.

مثلا :

زمان خریدن به معنایی مطالعه و تجربه که حاصلش می شود انجام کارها با کیفیت در زمان کوتاه تر ، یعنی تبحر و استادی در کارها .



در جایی از نوشته "ننویس! زندگی کن و اگر خواستی آن را بنویس! " - آقای حیدری - آمده است :

اگر از من بپرسید که فلانی! من یک میلیون تومان پول دارم با آن یک دوره‌ی نویسندگی ثبت‌نام کنم یا به یک سفر مردم‌شناسی بروم؟! من قطعا گزینه‌ی دوم را به شما پیشنهاد می‌کنم. به جای اینکه به یک کلاس نویسندگی بروید و بعد داخل خانه‌تان بنشینید و به حالت فردی که یبوست ذهنی دارد، زور بزنید تا چیزکی درباره روزمرگی‌تان یا کابوس‌های‌تان یا خاطرات ۷ سالگی‌تان بنویسید، به آن سفر بروید و یک سفرنامه تهیه کنید. یا به یک کار جدید، مثلا به یک کسب‌وکار تازه یا به یک سرمایه‌گذاری دست بزنید. ریسکی کنید. تن به ماجرایی دهید. جایی کارآموزی کنید یا سعی کنید در زمینه‌ای تخصصی واقعی و عمیق به دست آورید. آن وقت خیلی راحت از آن‌ها بنویسید.

حتما این پست را بخوانید. اما نکته من در کامنتی است که دوست دیگری در انتهای نوشته آقای حیدری گذاشته :

من ترجیح میدهم با 1 میلیون خودم طلا بخرم .....



من توی کار خودم باید راه طولانی بروم و برای بازاریلابی و فروش از انواع ترفندها استفاده کنم ، حاصل می شود تلفن هایی که مخاطبان به من می زنند. اگر من هزینه کنم و فن بیان و فنون مذاکره را خوب یاد بگیریم ، زمان خریدم .

هزینه ( یا بهتر بگویم سرمایه گذاری ) که برای پرورش خودم کردم، حاصلش موفقیت در جذب مخاطب بیشتر می باشد و ثمر دیگر آن کاهش هزینه های بازاریابی و فروش است.

هم مشتری و فروش بیشتر دارم و هم به فرد بهتری تبدیل شده ام . پس من دنبال خرید زمان هستم



شما چگونه فکر می کنید ....

حاضر هستید برای پرورش استعدادها ، مهارت ها ،خودشناسی و توسعه فردی هزینه کنید یا فکر می کنید بهترین سرمایه گذاری خرید سکه و طلاست ؟


یادمان باشد ، دنبال کارهایی باشیم که دوست داریم ، توش استعداد داریم ، ازش راحت تر پول در بیاریم .

شرط آخری شاید لازم نباشد ، چون توی هر کاری که متبحر و استاد بشیم و یک برند معتبر باشیم ، کسب پول و ثروت هم هموار است .



داریوش زمانی - شهریور 1400