والت روزنامه فروش

حتما که با فروش و خدمات سر چهار راه و پشت چراغ قرمز آشنا هستید. اگر نیستید ، بعضی خدمات از قدیم هنگام قرمز شدن چراغ به ماشین های پشت چراغ داده می شد، مثلا من بهشون روزنامه می فروختن ، الان شیشه تمیز می کنند.

دکه روزنامه
دکه روزنامه
این عکس ربطی به محل کار قدیم من ندارد، ان موقع یادم هست ، دکه نداشتیم، بیشتر بساط یادم هست


یادم بچگی هم گاهی برای تفریح یا اینکه فکر کنیم بزرگ شدیم یا هر چیز دیگه کار می کردم، ( هیچگاه پدر من را تشویق به کار نکردند ، خودم دوست داشتم ) یکی از کارهایی توی بچگی انجام دادم فروش روزنامه سر چهار راه تخت طاووس بود. دکه متعلق به شوهر عمه ام ( خدا را رحمت کند) بود.

این روزنامه فروشی باعث شده بود من و پسر عمه ها که هم سن بودیم روزگار خوبی داشته باشیم.

شوهر عمه ام یک روز دید جیبم پر پول هست ، فکر کرد ازش دزدی می کنم . اما داستان از این قرار بود

آن موقع روزنامه 15 ریال بود ، ترفند ناجوانمردانه من اینطوری بود، راننده 2 تومان که می داد. من تازه شروع می کردم این جیب و آن جیب را نگاه کردن و معطل کردن راننده ، راننده هم می گفتم نمی خواهد مال خودت ، چون این کار را هر دفعه تکرار می کردم ، از دکه روزنامه فروشی بیشتر درآمد داشتم .




بگذریم ، برسیم به داستان والت

والت روزنامه فروش

والت از همان سال‌های کودکی کار کردن را شروع کرد. او هیچ‌گاه از کار زیاد برای تحویل روزنامه شکایت نمی‌کرد. به‌علاوه، مشتریان جدیدی که برای دریافت روزنامه ثبت‌نام می‌کردند، از پدرش مخفی و درآمد آن‌ها را برای خودش پس‌انداز می‌کرد. والت با خرید روزنامه از مراکز اصلی توزیع نیز سودش را بیشتر می‌کرد و بدین‌ترتیب، اولین نشانه‌ها از هوش تجاری‌اش را نشان داد.

اولین شغل والت پخش‌کننده‌ی روزنامه در شرکت پدرش بود.


والت در کنار آمبولانس معروف
والت در کنار آمبولانس معروف


والت وقتی بزرگ شد ، شرکت خودش را راه انداخت

شرکت والت دیزنی

شرکت والت دیزنی،( به انگلیسی : Walt Disney ) شرکت رسانه‌های گروهی آمریکایی چندملیتی است، که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان شناخته می‌شود. دفتر مرکزی شرکت والت دیزنی و استودیوی اصلی آن در شهر بربنک، کالیفرنیا قرار دارد.

این شرکت در ۱۶ اکتبر ۱۹۲۳ توسط والت دیزنی و با مشارکت برادرش روی اولیور دیزنی، در قالب یک استودیو کوچک انیمیشن‌سازی تأسیس شد. شرکت والت دیزنی به سرعت توسعه پیدا کرد و به یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای هالیوود تبدیل شد.

میکی موس و والتت دیزنی
میکی موس و والتت دیزنی


خواندن این مطالب با بهتون پشنهاد می دهم :


راستی من هم بعدا مجموعه خودم را درست کردم و اسمش را گذاشتم وب برتر ، لینک وب برتر