آیا همه باید کارآفرینی کنند ؟

این روزها خیلی ها به این موضوع اشاره می کننده که کارآفرینی بهترین راه برای پیشرفت و موفقیت هست اما آیا واقعا همین طوره ؟ آیا هر کسی کارآفرینی میکنه موفق میشه ؟ آیا کارآفرینی به همین راحتیه ؟ اینا سوالاتی هست که باید براشون جوابی پیدا کنید توی این مقاله من بهتون کمک میکنم که دید جدیدی به این مسائل پیدا کنید. با من همراه باشید.

کارآفرینی
کارآفرینی

این روز ها همه کارآفرین هستن !!!

کارآفرینی هم از اون مباحثی هست که این روزها (البته داره خداروشکر کمتر میشه یا حداقل من اینطوری می بینم) خیلی ها تلاش می کنند انجام بدن اما آیا واقعا باید کارآفرین باشی تا موفق بشی ؟ به نظر من جواب قطعا خیر هست. چون انسان ها به شدت با هم متفاوت هستند و در ابتدا هرکسی روحیات کارآفرینی نداره البته دقت کنید که گفتم در ابتدا - با تمرین و تلاش به نظر من هرچیزی ممکنه. شاید بعضی از افراد باشن که با شغل کارمندی ۱۰۰ درصد هماهنگ هستن و خیلی هم لذت می برند پس دلیلی نداره که این افراد اجبار کنیم که کارآفرین بشن و یا اون جمله معروف تا کی می خوای کارمند باشی رو بهشون بگیم. درکل به نظر من انسان خودش در درون خودش دقیقا میدونه که چی می خواد پیشنهاد من اینکه ۱۵ دقیقه در یک فضای ساکت چشم هاتون رو ببندید و به این موضوع فکر کنید. مطمئن هستم که میتونید دقیقا جواب این سوال که کارآفرینی برام خوبه یا کارمندی خودتون پیدا کنید.

کارآفرینی بهترین گزینه روی میز !!!

از خیلی از دوستان شنیدم که میگن من آدمی نیستم که ۵ روز در هفته برم سرکار یا من آدمی نیستم که ۸ ساعت در روز کار کنم پس من باید کارآفرینی کنم. خب یک مشکل بزرگ همین جا پیش میاد اونم اینکه اگه با این مسائل مشکل داری قطعا نباید کارآفرینی بکنی چون وقتی کارآفرینی میکنی روزانه ۲۴ ساعت باید کار کنی یا حداقل ۱۰ یا ۱۲ ساعت کار کنی و بقیه تایم به اون کار فکر کنی و در ضمن ۵ روز در هفته هم که هیچ ۷ روز کار در هفته هم برات کمه - تعطیلات برات معنا ندارن که بخوای توی تقویم دنبال اونا باشی.

جمله معروف دیگه ای هم هست که اونم باید جواب بدم (( من باید رییس خودم باشم !!! )).

تقریبا با اختلاف این بدترین جملیه که من میتونم از کسی بشنوم چرا؟ چون توی کارآفرینی نیازه که شما با چندین ارگان و شرکت دیگه کار کنید و مطمئنا به دلیل اینکه شما در شروع کار هستید سطح شما از اون افراد پایین تره و نیاز هستش که با اونا سازش کنید جدای از این مسئله اگه توی کارآفرینی تون نیازه که سرمایه گذار بگیرید دیگه رسما باید به اون جواب پس بدید با این حساب این فرضیه هم رد میشه.

کارآفرینی
کارآفرینی

پس چگونه کارآفرینی کنیم ؟

اگه مقاله من رو تا اینجا کامل خونده باشید احتمالا متوجه شدید که کارآفرینی به همین راحتی ها هم که فکر می کنید نیست. برای کارآفرینی حتما حتما و حتما نیازه که توی این حوزه مطالعه داشته باشید و همینطور مسائل مربوط به بازاریابی و فروش , شراکت , صبر و پشتکار , ذهنیت مثبت , مدیریت پرسنل رو خیلی خوب مطالعه کنید و اونارو پیاده سازی کنید. چون این موضوعاتی که گفتم مهم ترین دلایلی هست که کارآفرینی ها به شکست منجر میشه.

نکته دیگه ایی که برگرفته از کتاب چهار راه پول سازی رابرت کیوساکی هست و من خیلی دوسش دارم و بهش اعتقاد دارم اینه که برای اینکه بتونید کارآفرین خوبی باشید حتما باید توی اون مسیر کارمندی و یا کارگری خوبی کرده باشید تا با مسائل مهم و پنهان اون کار آشنا بشید. تقریبا در هر حرفه ای یکسری نکات ریز و مهم وجود داره که در قدم اول دیده نمیشه فقط با کارمندی و یا کارگری توی اون شغله که می تونید این مسائل رو کشف کنید. در این صورت کارآفرینی شما احتمال موفقیتش زیاد میشه. برای اینکه بهتر این اصل درک کنید پیشنهاد میکنم که سری پادکست های چهار راه پول سازی سایت سوخت جت گوش کنید.

https://sookhtejet.com/podcast/page/2/


اینو همیشه یادتون باشه انسان به هرچی که بخواد میتونه برسه به شرطی که مطالعه کافی درمورد اون چیز داشته باشه و همین طور تلاش و پشتکار و صبر خودش رو چاشنی اون کار کنه.

آموزش کلید کارآفرینی
آموزش کلید کارآفرینی

لطفا توهم نزنید !!!

وقتی به یکسری از دوستان میگم که آیا درباره کارآفرینی مطالعه کردی ؟ آیا میدونی با کارمندان چطوری برخورد کنی ؟ بعضی اوقات با جوابی مواجه میشم که شگفت زده میشم (( بابا من خودم میدونم چیکار کنم )) یا (( یکی یا دوتا خودندم )) این سبک جواب ها معمولا یک معنا داره که طرف اصلا به مطالعه اهمیت نمیده یا با خوندن یکی یا دوتا کتاب توهم اینو داره که همه چیزو میدونه این حتی خیلی از مورد قبل خطرناک تره البته مطمئن هستم شمایی که داری این مقاله رو میخونی اینطوری نیستی.


منابع خوب برای آموزش و پیشرفت در کارآفرینی و استارت آپ

کتاب هنر شفاف اندیشیدن

واقعا این کتاب یکی از بهترین کتاب هایی هست که توی حوزه کار آفرینی نوشته شده و خوندش رو به همه پیشنهاد میکنم.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن
کتاب هنر شفاف اندیشیدن

کتاب صفر به یک

کتاب صفر به یک یک کتاب فوق العاده توی این زمین هست که به شدت میتونه کمکتون کنه

کتاب صفر به یک
کتاب صفر به یک

کتاب نوپای ناب

کتاب نوپای ناب تغریبا معروف ترین کتاب در دنیای استارآپ هاست که خوندن اونو به همه پیشنهاد میکنم

کتاب نوپای ناب
کتاب نوپای ناب

کتاب تست مامان

این کتاب بهتون کمک میکنه بفهمید ایده ای که دارید خوبه یا نه؟ خیلی کمک خوب و دوست داشتنیه حتما مطالعه کنید.

کتاب تست مامان
کتاب تست مامان

پادکست ۱۰ صبح

پادکست ۱۰ صبح به شدت برنامه ناب و عالیه که توی هر قسمت در مورد یکی از مسائل مهم کارآفرینی و استارت آپ صحبت میشه و اون مسئله رو برای شما باز می کنن. سایت پادکست ۱۰ صبح

پادکست ۱۰ صبح
پادکست ۱۰ صبح


این منابعی که من معرفی کردم یکسری از تجربیات خودم هست قطعا تجربیات من کافی و کامل نیست حتما خودتون هم دنبال منابع آموزشی دیگه باشید و اگه منبع خوبی پیداکردید که ممکنه به بقیه هم کمک کنه حتما از طریق نظرات همین مقاله با ما به اشتراک بذارید تا بقیه هم بتونن آشنا بشن.