من و انگیزه‌ی ساختن

سلام و درود امیدوارم که خوب باشید.

تقریبا یه ۱۵ سالی هست که تو زمینه‌ی دواپس و زیرساخت مشغول فعالیت هستم. سالهایی که گاها خیلی بهم خوش نگذشت و برخی از آن سال‌ها سخت بود. سال‌هایی که پر از تلاش بودم و دوست داشتم رشد کنم اما نه می‌تونستم منتور خوبی پیدا کنم نه مسیر آموزشی مشخصی جلوی راهم بود. این که بدونی چی خوبه لازمه و خیلی مهمه ولی اینکه بدونی از چه مسیری می‌تونی بهش برسی به نظرم خیلی می‌تونه حیاتی و مهم‌تر باشه. زمان‌هایی رو تجربه کردم که یه موضوعی رو درست متوجه نمی‌شدم در صورتی که نیاز داشتم بدونم و ازش استفاده کنم. زمان‌هایی که بیشتر از همیشه احساس تنهایی می‌کردم.

توانایی یاد گرفتن
توانایی یاد گرفتن

توانایی یاد گرفتن:

چیزی که می‌تونم بگم تو این چند ساله همیشه داشتم و هنوزم دارم و تلاش می‌کنم که همواره تو خودم نگهش دارم تلاش برای یادگیری و مهارت رشد هست که همواره تلاش می‌کنم تا مواردی که نمی‌دونم رو یاد بگیرم و در مسیرش قرار بگیرم. قبلا شاید بیشتر می‌ترسیدم و زیاد جرات نمی‌کردم که برم جلو ولی الان که سنی ازم گذشته ترسم کمتر شده و با جسارت بیشتری می‌رم تو دل کار و یاد می‌گیرم. به نظرم کسی که تو این مسیر باشه حتما رشد می‌کنه. ممکنه با سرعت کم رشد کنه یا نیاز داشته باشه تا تلاش بیشتری بکنه ولی حتما از قبل خودش می‌تونه بهتر بشه و رشد کنه. معمولا خودم تو مصاحبه‌هایی که با بچه‌ها انجام می‌دم حواسم هست که چقدر توانایی یادگرفتن داره. اصلا این احساسش زنده هست یا نه. این خیلی برام مهمه. اگر کسی رو پیدا کنم که توانایی رشد داره، حالا چهار تا ابزار هم که بلد نباشه طوری نیست حتما با توجه به این توانایی که داره می‌تونه اونها رو هم یاد بگیره و رشد کنه.

مسیر آموزشی و شغلی
مسیر آموزشی و شغلی

خلاء مسیر آموزشی و شغلی:

تو مسیر خودم تو این چند ساله خلاء یه مسیر آموزشی و شغلی رو به مراتب احساس کردم. چیزی که از ابتدا دست تو رو بگیره و کمکت کنه تا مسیر آموزشی یا بهتر بگیم مسیر شغلی خودت رو طی کنی و برسی به جایی که لازمه‌ی اجتماع و صنعت هست. یعنی چیزی که ازت انتظار می‌ره. چیزی که دیگران براش بهایی رو می‌پردازنند و تو می‌تونی باهاش زندگی خودت رو بسازی و سامان بدی. یکی از دغدغه‌هام همیشه این بوده که بتونم به آدم‌ها و جامعه کمک کنم که این مسیر پر فراز و نشیب رو راحت‌تر و اصطلاحا با درد کمتری طی کنند. طوری باشه که هر فردی با هر سطح توانمندی مالی اگر خواست رشد کنه و تو این مسیر وارد بشه بتونه. برای همین از سال ۹۶ شروع کردم به تولید محتوا و مواردی که بلد بودم و با امکاناتی که داشتم به دیگران به صورت رایگان آموزش دادم. دوست داشتم بتونم مسیری که رفتم رو برای دیگران راحت‌تر کنم و کمکشون کنم. مثلا دوره‌های دواپس آروان آکادمی از این انگیزه ایجاد شد. دوره‌هایی که با کیفیت خیلی خوب از نظر محتوا و تولید بتونه به آدم‌ها کمک کنه تا مسیر آموزشی و شغلی دواپس رو طی کنند.

DevOps
DevOps

مسیر آموزشی دواپس:

الان که دارم این پست رو می‌نویسم خوشحالم چون تونستم تا اندازه‌ی خوبی به خواسته‌ای که داشتم برسم. الان با توجه به آروان آکادمی، سایت داکرمی، چنل یوتوب داکرمی و پست‌های ویرگولی که دارم می‌تونم بگم که تا حد خوبی دارم این مسیر آموزشی و شغلی دواپس رو آماده می‌کنم که هر فردی با هر توان مالی در هر کجایی که باشه اگر بخواد بتونه یاد بگیره و رشد کنه. مسیری که کمک می‌کنه تا آدم‌ها بتونند شغل پیدا کنند و بتونن متخصص بشند. حتما اگر این مسیر در زمان شروع کار من وجود داشت خیلی می‌تونست بهم کمک کنه. سرعتم رو زیادتر کنه و زحمتم برای طی کردن مسیر رو کمتر کنه. دقت کنید که همه چیز به شما و میزان تلاش شما بستگی داره. اینکه بخواهید تعریف دیگه‌ای از خودتون ایجاد کنید و یه فرد توانمندتری از خودتون بسازید. ساز و کارش و مسیرش الان مشخصه و تنها نیاز به زحمت و پیگیری شما داره تا بتونید تلاش کنید و آن رو طی کنید. انگیزه‌ و تلاش شما هست که می‌تونه به این مسیر معنا بده و اونو کامل کنه. حتما بدون تلاش و انگیزه‌ی شما برای رشد، هیچ چیزی معنایی نداره.

پویش کشتی‌بان فناپ کمپس
پویش کشتی‌بان فناپ کمپس

فناپ کمپس و پویش کشتی‌بان:

این ماه فناپ کمپس یه کمپین برای صنعت بیمه برگزار کرده که داخل آن دواپس هم هست. فرصت خوبیه که بتونید با استفاده از امکاناتی که در اختیارتون می‌گذاره و حمایتی که داره انجام می‌ده، رشد کنید و به خوبی بتونید جذب بازار کار بشید. فرصتی که کمک می‌کنه تا این مسیر هموارتر بشه. حتما توصیه می‌کنم که دوره‌های دواپسش رو شرکت کنید و توی آنها رشد کنید تا بتونید به خوبی تو این زمینه توانمند بشید.

دوره‌های دواپس فناپ کمپس
دوره‌های دواپس فناپ کمپس

من تو این پویش سه تا دوره دارم. دوره‌ی اول و دوم دواپس ضبط شده و داخل آروان آکادمی هست و به صورت رایگان می‌تونید آنها رو ببینید که حتما توصیه می‌کنم این کار رو انجام بدید. دوره‌ی سوم که به نظرم می‌تونه به افرادی که دوره‌ی اول و دوم رو به خوبی گذروندن کمک کنه پیرامون انجام پروژه‌‌های مختلف در زمینه‌ی دواپس و مفاهیمی است که یاد گرفتیم. این دوره ضبط شده و رایگان نیست و طی ۴۰ ساعت سعی می‌کنم که با پروژه‌هایی که انجام می‌دیم سر کلاس دانشی که تو دوره‌های قبلی کسب کردیم رو به مهارت تبدیل کنیم و دست به کیبرد بشیم. تو این دوره تلاش می‌کنم که ترس بچه‌ها از انجام پروژه و کار کردن بریزه و بتونند از دانشی که بدست آوردن استفاده کنند.

تمام این‌ فعالیت‌ها کمک می‌کنه که این جامعه که زیاد بزرگ نیست رشد کنه و من می‌دونم که نتیجه‌ی آن خیلی بیشتر و بهتر از چیزی که فکرش و می‌کنم بهم برمی‌گرده. انگیزه‌ای که کمک می‌کنه همیشه تو این مسیر باشم و بهش فکر کنم. مسیری که سخت هست ولی خیلی جذابیت داره و میراث ارزشمندی خواهد بود.


تو پست‌های بعدی مسیر کوبرنتیز رو شروع میکنیم، منتظرش باشید.

تنتون سلامت و دلتون شاد.




خوبه که داکرمی رو تو جاهای مختلف فالو کنید. پذیرای نظرات شما هستیم.

🫀 Follow DockerMe 🫀

🔔 Follow YouTube 🔔

📣 Follow Instagram 📣

🖇 Follow LinkedIn DockerMe🖇

🔎 Follow Linkedin Ahmad Rafiee 🔎

🕊 Follow Twitter 🕊