اگر برنامه نویسی باید...باشی! ۲


خوب خوب سلام به همه دوستای عزیزم امیدوارم که حالتون مثل همیشه عالی باشه با قسمت دوم این از نوشته اومدم قرار که دوتا دیگه از موارد سمی و افکار غلط رو مورد برسی قرار بدیم و اگر هم قسمت اول ندیدید برید حتما ببینیدش :)

شما باید همه چیز را یاد بگیرید و حفظ باشید !

  • این یکی از پر رنگ ترین باور های غلط بین کسانی هست که تازه کار هستند یا تازه شروع کردند وجود داره که باید همه چیز را بلد بشند و از همچی بدونند که به چه شکلی استفاده کنند .
  • شما هیچ وقت نمیتوانید همه چیز را حفظ کنید و اینکار فقط باعث میشه که انگیزه و علاقتون بیاره پایین و مجبورتون کنه که همه چیز رو حفظ کنید و این باعث میشه که شما نتونید کاربرد اون متد یا پراپرتی یا.. درک کنید
  • .شما میتونید با درک کردن بیشتر یاد بگیرید اگر متوجه نشیدید دوست همیشگی ما گوگل و استک اورفلو هستند تا به ما کمک کنند پس نگران این نباشید که مثلا کاربرد یه متد روی یک لیست رو متوجه نشدید و میتونید درباره اون سرچ کنید ویدو ببینید و مساله حل کنید تا راه بیفتید و بیشتر درکش کنید

باید بیست و چهاری کد بزنم !

و اما این باور غلط باوری که اکثرا همه برنامه نویس ها دارند و باید اصلاحش بکنند این هستش:

که باید ۲۴ ساعت کد بزنند و پیشروی داشته باشند,

من خودم فلاتر دارم یادمیگیرم و هیچ ادعایی تو حوزه برنامه نویسی ندارم این فکر رو داشتم که خیلی اذیت میکرد , به عنوان کسی که داره یاد میگیره میدونم یادگرفتن و کد زدن چیز های جدید و پیاده سازی ایده ها خیلی لدت بخشه اما هر چیزی یه حدی داره و اگه به قول معروف شورش دربیاد در اومده و باعث ضرر و زیان میشه . حتی خوردن بیش از حد اب هم ضرر داره پس بهتره که در کنار برنامه نویسی از تفریح و بقیه چیز ها دور نشید چون باعث اشباح شد شما از اون موضوع میشه و باعث میشه ازش زده بشید به طور مثال میتونید برنامه ریزی ساده بکنید و تعداد ساعتی که قرار است کد بزنید را مشخص کنید و از تفریح ما بین ان نیز هم غافل نشید

در اینده به چندتا روشی که خودم تو برنامه نویسی .برای یادگیری و یا ... پیاده میکنم و خیلی حواب میگیرم براتون خواهم گذاشت

خوب تا به اینجا هم ۲ تا دیگه از باور های غلط رو برسی کردیم و امیدوارم که مفید باشه و شما رو از این افکار سمی اگاه کرده باشم و در ادامه هم قسمت های بیشتری خواهم گذاشت و از تجربیات خودم براتون مینویسم چرا که تجربه از توضیح های شفاهی و کتابی ۱۰۰برار بهتر هستش

مثل همیشه برای حمایت از من لایک یادتون نره اگه اشتباه های بیشتری میشناسید کامنت کنید تا در سری های بعدی هم بزارم براتون