اینستاگرام و سانسور

دیروز اینستاگرام دوپست مرا خیلی با شوکت حذف کرد و کامنت هایم را پاک کرد و تهدید کرد اگر خلاف رویه انها حرف بزنم صفحه من را پاک خواهند کرد. انها در واقع از من خواستند خلاف رویه خودم عمل کنم و عقایدم را مطرح نکنم. حال من که دسترسی به تلوزیون های بزرگ و کمپانی های فیلم سازی ندارم شبکه های مجازی همین روزنه نحیف را هم میبنددند. این در عمل دیکتاتوری است که میگوید چه بگویم چه نگویم.

پیام پاک کردن دو پست من
پیام پاک کردن دو پست من


پیشتر گفته بودم که ما مردم عادی رسانه نداریم,تهش یک وبلاگی و یا صفحه ای اینستاگرام میزنیم در بهترین حالت روزی 100 مخاطب جذب میکند که در برابر مخاطبان شبکه های بزرگ تلوزیونی مانند cnnو فاکس نیوز هیچ است اما با توجه به این که حال این اینستاگرام را هم از دست میدهیم عملا فضای موجود برای مردم عادی و کسانی که بر نظم فرکری حاکم ایراد میگیرند خفه کننده است.

پیام هشدار امیز اینستاگرام مبنی بر پاک کردن کامنت هایم
پیام هشدار امیز اینستاگرام مبنی بر پاک کردن کامنت هایم


کشور های غربی و دموکراسی خواهان موحوم برای خودشان شاخصی برای کشور های دارای ازادی بیان مطرح میکنند و کشور ها را درجه بندی میکنند که رسانه ها و روزنامه ها در کدام کشور ازادی دارند کجا ندارند شبکه های اجتماعی کجا فیلتر هستند کجا نیستند اما من را همیتن شبکه های اجتماعی سانسور میکنند.در واقع شبکه های اجتماعی خودشان سانسور چی و خفه کننده صدای مخالفان هستند. تا با ملاکهای این شبکه ها مخالفتی نکنید انها به شما اجازه استفاده میدهند اما همین که با انها به مخالفتی مبفتید بسرعت شما را سانسور میکنند.

خیلی ها هستند که در جهان توسط این رسانه ها خفه شده اند ما هم روش.

https://vrgl.ir/jJ08A