دانشآموخته صنعتی اصفهان و دانشگاه شیراز در رشته برق. سابقاً مدیر شرکت دانشبنیان حوزه برق-کشاورزی. در شرف ورود به پایه ۷ حوزه. عاشق تفکر توحید من، یگانگی ما، تو خودمی. ایتا،بله:hamed_nikrvan@
تحلیل فیلم: "ارباب حلقه ها" با نگاهی جدیدتر
درباره این فیلم و نمادهاش، بسیار گفته شده. اما شبیه ترین چیزی که حلقه، نمادی از اونه، 'من' یا 'خود' هست. همه خودشونو دوست دارن، همونطور که همه حلقه رو دوست داشتن و به شدت به سمتش کشیده می شدن، حتی اون زن فرشته خو. سازنده حلقه، سائورون ارباب تاریکی بود (= ارباب حلقه ها)، همونطور که در جهان ما، اولین کسی که منیّت کرد و گفت 'من بهترم'، ابلیس بود. -1-
شاید داشتنِ 'من'، حس خوبی رو به فرد میده که رهاش نمی کنه {حلقه رو}
شاید داشتن 'من'، باعث میشه برای لحظاتی، لذت و قدرت بالاتری رو تجربه کنه
شاید عمر درازتری رو تجربه کنه {اسمیگل}
اما آخرش بدبختی مال اون کسیه که 'من' و 'خود' رو رها نمی کنه {حلقه رو}
??

راستشو بخوای؛ اگه عمر دراز و لذت و قدرت و حال خوب رو می خوای، باید 'من' رو پرت کنی جلوی سازنده ش یعنی ابلیس. بگو خدایا 'من' نمی خوام، فقط دلم به تو خوشه. تو باحالی، به 'من' نیاز نیست، تو کافی هستی.
منابع
-1- خدای متعال بدو فرمود: چه چیز تو را مانع از سجده (آدم) شد که چون تو را امر کردم نافرمانی کردی؟ پاسخ داد: من از او بهترم، که مرا از آتش و او را از خاک آفریدهای. قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلَّا تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ ۖ قَالَ أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِي مِنْ نَارٍ وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِينٍ (اعراف 12)
مطلبی دیگر از این انتشارات
دست بالای دست-فیلم جادوگر دروغ ها-کلاهبرداری پانزی
مطلبی دیگر از این انتشارات
داستان طبیعت در اینستاگرام
مطلبی دیگر از این انتشارات
جوكر: تنها يك پرتره از بدبختي هاي يك دلقك! نقد فیلم Joker