چه گونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

موضوعی که در ابتدای راه برنامه نویسی وجود داره اینه که چه جوری شروع کنم؟

خب این سوالاتیه که همیشه از من میشه :

چه جوری شروع کنم؟

با چه زبونی شروع کنم؟

چه قدر طول میکشه برنامه نویس بشم؟

و برنامه نویسی چه قدر دآمد داره؟

خب من این جام که به این سوالات جواب بدم پس تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

چه جوری شروع کنم؟

برای شروع برنامه نویسی معمولا میگن الگوریتم و فلوچارت کار کن که من فکر میکنم این بیشتر وقت طلف کردنه و بهتره به مدت یکی دو ماه در مورد پایه و اساس برنامه نویسی تحقیق کنی و اصلا ببینی میخوای تو کدوم حوزه (وب , اندروید , ویندوز و یا اصلا میکرو کنرلر و هوش مصنوعی) کار کنی پس بهتره در ابتدای کار تکلیفت رو با خودت روشن کنی بینی میخوای چه کار کنی

با چه زبونی شروع کنم؟

پیشنهاد من شروع با html هست یاد گیری بسیار آسانی داره همچنین با ارور های فراوان روبه رو نمیشی در کل برای شروع عالیه

باید یاد آور بشم html زبان برنامه نویسی نیست و زبان نشانه گذاری هست

چه قدر طول میکشه برنامه نویس بشم؟

خب راستش این جواب برای من هیچ وقت بود ! چون هیچ وقت نمیتونی همه علوم این حوزه رو یاد بگیری من بیشتر از پنج ساله که دارم حرفه ای در این حوزه فعالیت میکنم و هنوز هم در روز زمان زیادی رو به یاد گیری اختصاص میدم . هنوز هم که هنوزه به موضوعاتی بر میخورم که خودم نمی تونم حلش کنم و مجبورم سوال کنم یا سرچ کنم  و هنوز احساس میکنم تکنولوژی های خیلی زیادی هست که میتونم یاد بگیرم

اما به صورت کلی اگر به درستی کار بکنید و مربی خوبی داشته باشید بعد از شش ماه تا یک سال میتونید پروژه بگیرید و کسب درامد کنید.

برنامه نویسی چه قدر دآمد داره؟

به صورت کلی درآمد در این حوزه به چهار دسته کلی تقسیم میشه 1 . استخدام شدن  2. فریلنسری (کار کردن به صورت پروژه ای) 3.آموزش 4.راه اندازی استارتاپ و یا تاسیس شرکت

در زمان نوشتن این مقاله به تاریخ 1399/12/17 به صورت ماهیانه

1.درامد بخش اول یعنی استخدام شدن در ایران حدود 3 تا 10 ملیون تومن میباشد و اگر در شرکت های خارجی استخدام بشید حدود 1.000 دلار تا 10.000 دلار میباشد هم چنین میتوانید از مزایای کارمندی مثل حقوق ثابت بهره مند شوید

2. درامد بخش دوم یعنی فریلنسری حدود 3 تا حدود 200 تا 250  ملیون یا حتی بیشتر  میباشد مشکلی که در این بخش وجود دارد درامد غیر  ثابت و نداشتن بیمه و ... میباشد

3. بخش آموزش برای افرادیست که تجربه بالایی دارند و برای تازه کارها مناسب نیست اما به طور کلی درامد این بخش حدود 5 تا 20 ملیون میباشد

4.راه اندازی استارتاپ و یا تاسیس شرکت برنامه نویسی با چالش ها و مشکلات و موانع زیادی رو به رو است نیاز به علم کافی در زمینه بازاریابی و مدیریت را داشته باشید همچنین این بخش با ریسک های بسیار زیادی همراه است اما به طور کل درآمد این بخش در صورتی که سازمان به درجه خوبی رسیده باشد از حدود 25 تا شاید یک ملیارد تومن هم متغیر باشد

در این مقاله تلاش کردم موانع و چالش های فکری شما عزیزان را برای شروع و وارد شدن به دنیای کد ها  را بر طرف کنم

از این که تا انتهای مقاله با من همراه بودید سپاسگذارم

نکات و سوالات خود را در قسمت کامنت ها و یا در اینستاگرام یا تلگرام به ادرس azimi_dev میتونید بپرسید و حتما سر فرصت پاسخگوی شما عزیزان هستم

پایان مقاله