معرفی فیلم "پست"


داستان فیلم درباه چاپ اسناد رسمی پنتاگون توسط واشنگتن پست بعد از روزنامه نیویورک تایمز و دادگاهی شدن آنها هست.این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و بازی بی نظیر مریل استریپ (در نقش کاترین گراهام ) و تام هنکس (در نقش بن بردلی ) هست. این فیلم بیانگر استقلال در انتشار و آزادی اندیشی و مسئولیت پذیری حکومت هست. بازی بی نظیر مریل استریپ را نباید نادیده گرفت. ابتدا یک زن خجالتی و کم رو بود تا اینکه به یک زن قدرتمند و با اعتماد به نفس بالا تبدیل میشه (حتی از حرکات صورتش هم مشخصه) و با تام هنکس در یک هماهنگی بی نظیر ، عالی بازی میکنند. من خیلی شخصیت های مهم نشریه واشنگتن پست را نمیشناسم و اطلاعاتم محدوده و این دو نفر را هم با سرچ زیاد از اینترنت شناختم و تاحدودی آشنایی پیدا کردم.

نوشتن درباره همچین فیلمی برای من خیلی سخت هست چون نه اطلاعات سیاسی زیادی دارم و نه توانایی روزنامه نگاری و پیچ و خم های آن.فقط میتونم بگم تم رنگی غالب فیلم را خیلی دوست داشتم ؛ آبی کمرنگ و خاکستری . و بنظرم فوکس بر روی شخصیت ها هم عالی بود. این فیلم بخوبی به آزادی بیان در مطبوعات اشاره میکنه و آن را به نمایش میگذاره و بصورت شفاف برای بیننده به تصویر میکشه (اینکه در قانون اساسی آورده شده است که مطبوعات دارای آزادی فکری و بیان هستند اما رویای جمهور با آن مخالفت می ورزند.حتما دیالوگ کلیدی این فیلم « مطبوعات باید در خدمت مردم باشند نه حکومت » این مطلب را بخوبی میرساند که باید به صلاحیت دولت ها توجه بشه و نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم.

تمام منتقدان سینما معتقد هستند که فیلم بسیار قوی هست و واقعا از پس رسالتش بر اومده و بهمین خاطر دیدن این فیلم را بهتون پیشنهاد میکنم.