رستم در تهران کنونی - قسمت دوم


فردای اون روز رستم رو از خواب بیدار کردم .

البته قبل از بیدار کردن رستم رفتم و نون تازه بربری خریدم و اومدم .

از خواب که بیدار شد ، دیدم سر در گمه و دنبال یک چیزی می گرده .

گفتم مشکلت چیه ؟

گفت : " نه دنبال تارم ، نه دنبال پود ****** دلم آب خواهد ، همان آب رود "

" سر و تن بشویم و شادان شوم ***** زنم آب بر تن ، دگر گان (دگرگون) شوم "

گفتم : این جا از رود خبری نیست . الان دیگه حموم داریم . بیا و برو اونجا دوش بگیر . خلاصه کلی بهش آموزش دادم که شامپو ، صابون و ... چیه .

بیشتر از نیم ساعت زیر دوش بود . آخه تجربه ی اولش بود .

وقتی اومد بیرون گفت واقعا عالی بود دستت درد نکنه . " عجب فکر خوبی زمین سنگ بود **** فقط حیف جایش یکم تنگ بود ".

اومد لباسش رو دوباره بپوشه . نگذاشتم . گفتم بیا بهت از لباس های راحتی خودم بدم .

لباس های سایز بزرگ هم توی خونه بود . چون سایز مدیوم اندازش نبود . بهش تیشرت ایکس لارج دادم که بپوشه . و یک شلوارک کوتاه اندازش پیدا کردم .

لباس ها رو که پوشید گفت : " چه وضع لباس است این ای جوان ****** همه جای تن را کند این نهان "

گفتم : ندارم خب چی کار کنم ؟ البته سایز لباس بزرگ بود . اما آقای پهلوان خیلی درشت تر بودن .

بعد از خوردن صبحانه ، به من گفت بیا بریم بیرون . گفت : " بیا و بکن اسب زین واسه من ***** روم سوی توران و البرز و کن "

گفتم : بابا بی خیال . حالا بیا اول بریم شهر رو ببین . بعدا نظر بده .

از در خونه که بیرون رفتیم ، فقط این ور و اون ور رو نگاه می کرد .

گفت : " همه جا پر از قوطی آهنی است ***** بگو زودتر نام این قوطیان را که چیست ؟ "

گفتم : به این قوطی ها میگن ماشین ( اتومبیل ) و همه جا با این ماشین ها جا به جا می شن .

گفت : " بگو اسب کو و بگو خر کجاست **** عجیبن غریبا اینجا کجاست ؟"

گفتم اسم اینجا خیابونه و کلی واسش توضیح دادم که دیگه دوره اسب سواری و این جور چیزا تموم شده .

گفت : " چقدر ظاهر شهر زیبا شدست ****** همه جا پر از بوق و بلوا شدست "

نگاهش توی جوی آب بود و با خودش می گفت :

" ندیدم به عمرم چنین شهر را ****** ندیدم به این کوچکی نهر را "



داستان تکمیل می شود .....

https://virgool.io/firoozeh/%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AE%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-aki02ht03cms