اتاق HSP ها باید چه جوری باشه؟


اتاق HSP ها باید چه جوری باشه؟

امروز بر اساس دانسته های خودم و تغییراتی که توی اتاق خودم به وجود آورد که بهم حس بهتری می ده می خوام نکاتی رو بگم که برای آدم های بسیار حساس مفید هست.

۱. کم ترین جزئیات

باید طوری اتاقتون چیده بشه که در مینیمال ترین حالت ممکن و با کم‌ ترین جزییات ممکن باشه چه در مورد طرح کاغذ دیواریتون، چه چیدمان میزتون، چه فرش یا قالیتون چه هر چیز دیگه ای مربوط به دکور اتاقتون. این جزییات کم باعث می شه ذهنتون آرامش بیشتری داشته باشه و مجبور نباشه خود به خود درگیر جزئيات محیط بشه و حواستون رو پرت کنه. تنها لوازمی رو که بیشترین استفاده رو ازشون دارین توی دید قرار بدین و بقیه رو در کشو یا جای در بسته قرار بدین که ذهنتون درگیر بهش نشه. فقط کافیه چند روز این موارد رو رعایت کنین تا تاثیرشو متوجه بشین. مثل خود من که الان اتاقم خیلی حس بهتری بهم می ده نسبت به قبل با در نظر گرفتن نکات بالا، الان اتاقم تبدیل شده به پناه گاه من.

۲. نور

نور باید به تناسب موقعیت شما قابل تغییر باشه یعنی در طول روز ممکنه نور کم باعث ایجاد یک فضای دلگیر بشه برای شما که تا جای ممکن استفاده از نور طبیعی توصیه می شه اما اگه این امکان براتون فراهم نیست باید از نور مصنوعی(لامپ ها) بهره برد. و هنگام خواب هم نور بهتره در کم‌ ترین حد ممکن باشه تا ذهن به دور از هر گونه محرکی خواب راحتی رو به شما هدیه بده.

۳. صدا

برای مواقع استراحت یا تمرکز کردن روی یک کار سکوت کامل برای آدم های بسیار حساس واجبه چون در غیر این صورت نمی تونین توی اون کار غرق بشین و با تمام وجود بهش بپردازین. حالا برای ایجاد سکوت در وهله اول باید در بسته باشه و بعد تا جای ممکن در دور ترین مکان از سر و صدا قرار بگیرین و می تونین از گوشی هایی که صدای محیط رو به حداقل می رسونه استفاده کنین که خودم استفاده می کنم واقعا موثر هست.



توی این دنیای پرهیاهو و پر سر و صدا هر آدمی و به ویژه هر آدم بسیار حساسی باید یک گوشه آرام و دنج برای خودش داشته باشه تا بتونه انرژیش رو بازیابی کنه و به روزش در وضعیت بهتری ادامه بده، امیدوارم این نکات براتون مفید باشه.