کَنوا (Canva) یک وب سایت خوب برای تنبل‌ها

یک همایشی شرکت کرده بودم که در آن یکی از اساتید گرافیک حرف جالبی زد. گفت در ایران طراحان به دو دسته طبقه بندی میشوند یکی طراحان گرافیک و یکی طراحان کپی پیست کار.

من هم یک طراح کپی پیست کار هستم. برای این دسته از طراح‌ها خیلی مهم هست که بهترین چیز رو کپی کنند و در بهترین مکان ممکن پیست کنند. باور کنید این نوع طراحی نیز، زمان بر هست و باید مهارت خوبی داشته باشیم تا مبادا کارفرما بفهمه و دردسر بشه.

اما عده ایی هستند که نه گرافیست هستند نه کپی پیست کار. این افراد اصولا تنبل هستند ولی عاشق طراحی و خلق یک اثر برای همین در این یادداشت تصمیم دارم یک وب سایت خوب بهتون معرفی کنم که اگر خدایی نکرده از این دسته هستید، ازش لذت کافی رو ببرید. من یکم گوگل کردم ولی متن فارسی پیدا نکردم که توضیح این وب سایت رو بده برای همین تصمیم گرفتم اینجا برای تنبل ها بنویسم که خدایی نکرده از ترجمه خسته نشن. برای همین اگر شما متن را جایی دید بنده رو ببخشید.

به وب سایت ما هم از اینجا سر بزنید. کلی ابزار باحال دیگه اونجا معرفی میشه.

وب سایت Canva.com

این وب سایت ابزاری است برای طراحی در استرالیا و در سال 2012 راه اندازی شده و به صورت بکش و رها کن کار میکنه و بیش از یک میلیون عکس و طرح و فونت در اون وجود داره. این وب سایت به سرعت محبوب شد و بیش از 750،000 کاربر در سال اول بدست آورد.

بعد از عضویت در این وب سایت و انتخاب منوی explore templates از سمت چپ سایت با بیش از 40 دسته‌بندی از طراحی اطلاعیه و جلد کتاب و بروشور و بیزینس کارت و اینفوگرافیک گرفته تا طراحی برای شبکه های اجتماعی و کاور فیسبوک و تبلیغات بنری برای سایت و کلی دسته بندی دیگه مواجه خواهید شد.

با انتخاب هر کدام از این دسته بندی ها بیش از 100 ها طرح آماده برای شما نمایش داده میشه که با توجه به سلیقه اتون می تونید هر کدام را میخواهید انتخاب کنید و به ویرایش اون بر اساس متون و عکس های اختصاصی خودتون اقدام کنید. در پایان هم گزینه دانلود را از اون بالا بزنید تا فایل pdf کار را بهتون تحویل بده. در ادامه چند تا اسکرین شات از صحبت های بالا قرار میدم که اگر حوصله خواندن متن را ندارید بر اساس تصویر پیش برید.

انتخاب دسته بندی و نوع طرح
انتخاب دسته بندی و نوع طرح
انتخاب برای ادیت کردن طرح مورد نظر
انتخاب برای ادیت کردن طرح مورد نظر
ادیت کردن متن بر اساس متن و عکس مورد نظر و ذخیره آن
ادیت کردن متن بر اساس متن و عکس مورد نظر و ذخیره آن

در پایان به مدیران شبکه های اجتماعی یا بازاریابان دیجیتال پیشنهاد میکنم برای صرفه جویی در زمان و استفاده از طرح هایی که در این سایت آماده شده با اضافه کردن کمی خلاقیت محتواهای جذابی برای شبکه های اجتماعی خودشون آماده کنند.

امیدوار هستم این معرفی حداقل به درد تنبل ها خورده باشه.

به وب سایت ما هم از اینجا سر بزنید. کلی ابزار باحال دیگه اونجا معرفی میشه.