آرزوهایی برای ایران...


#آرزو_دارم

در آستانه آغاز سال ۱۴۰۰ دوست دارم چند خطی از آرزوهای غیرمنشوری‌ام برای ایران رو باهاتون در میون بزارم. آرزوهایی که فکر کنم بین خیلی از ماها مشترکه و دیدن‌شون تو طول دوره زندگیمون خیلی دشواره ولی غیر ممکن نیست.

معتقدم نسل ما جدا از اعتقادات سیاسی و مذهبی و برخلاف نسل‌های قبلی در آرمان‌ها و آرزوهاش وجه اشتراک زیادی داره و تصویرش از یک ایران ایده‌آل تو خیلی زمینه‌ها به‌ هم نزدیکه:

- آرزو دارم ایران رشد اقتصادی سالانه دو رقمی رو برای یه دوره ده‌ساله تجربه کنه
- آرزو دارم روزی رو ببینم که اکثر ایرانیها پرچم ایران رو در خونه‌هاشون بزنن یا از پنجره اتاقشون آویزون کنن
- آرزو دارم یه دوره جام جهانی فوتبال یا المپیک در ایران برگزار بشه
- آرزو دارم مردم دنیا پشت سفارت‌های ایران صف بکشن که یه جوری خودشون رو برسونن اینجا تا به رویاهاشون دست پیدا کنند
- آرزو دارم مدیرعامل‌های ۱۰۰ شرکت بزرگ ایران از بهترین‌ مدیران کره زمین استخدام بشن و بالاترین دریافتی رو داشته باشن
- آرزو دارم با آمار بالاترین جذب سرمایه خارجی در منطقه، نرخ بیکاری رو به زیر ۵ درصد برسونیم و فقر رو ریشه‌کن کنیم
- آرزو دارم آموزش، بهداشت و تغذیه مناسب برای همه مردم ایران در دسترس باشه
- آرزو دارم از هر کسی تو دنیا سوال کردی بتونه ۵ تا برند ایرانی که تو دنیا معروفه رو نام ببره
- آرزو دارم بزرگترین منبع درآمد اقتصاد ایران از گردشگری بشه
- آرزو دارم با‌ گذرنامه ایرانی بشه به بیش از ۱۰۰ کشور بدون ویزا سفر کرد
- آرزو دارم جشن‌های ملی ما مثل نوروز در همه جای جهان رخنه کنه و مردم تو کشورهای مختلف سفره هفت سین بچینن
- آرزو دارم ۵ دانشگاه ایرانی جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان بشن و دانشجوها از همه جای دنیا واسه تحصیل در اونها صف بکشن
- آرزو دارم یه کارآفرین ایرانی مقیم ایران در بین ۱۰ نفر ثروتمندترین افراد جهان باشه

امروز خیلی از این آرزوها دور هستیم ولی ایران ما ظرفیت رسیدن به همه اینها رو داره و چرخ گردون هم پر از حادثه.

گفتن و نوشتن از آرزوهامون میتونه خیلی تو زندگی شخصی و جمعی کمکمون کنه. هم یادآوری میکنه هدف چیه و واسه چی صبح از تخت بیرون میایم، هم تمرکز رسیدن بهشون رو بالا میبره و هم گفتمانی از وجه اشتراک‌ها در آرمان‌ها و اهداف به وجود میاره.

- آرزو دارم به همه آرزوهای خوبتون برسین

#DARE_TO_DREAM