برنامه نیمه بک پک به کرمان

برنامه نیمه بک پک به کرمان

من حمیدم و میخوام امروز یک تجربه سفر به کویر لوت ایران رو براتون به اشتراک بذارم . بنده خیلی ساله علاقه مند به طبیعتم و دوستای زیادی هم مثل خودم همینطور علاقه مند پیدا کردم . البته اینم بگم یکی از حسن های این پیدا کردن دوست اینه که میتونن کمکتون کنن برای بازدید از مناطقشون که شما ازشون دور هستین . مثلا من با یک دوست از طریق یکی از دوستانم تو کرمان آشنا شدم و این دوستم که اونم علاقه مند بود سالها این دوست کرمانیمونو میشناخت . این دوست مشهدی من بهم پیشنهاد داد با هم بیا بریم کرمان و منم بعداز امتحانام بود و وقت داشتم یک هفته ای . خلاصه با این دوست کرمانیمون که سبحانه اسمش هماهنگ کردیم و بصورت خیلی عجیب ایشونم استقبال کرد . چرا عجیب ؟ براتون میگم .

ما تو مشهد چون اکثرا مسافرا و گردشگرامون مذهبی هستن و یک قشر خاصی ان و از همه مهمتر خیلی شهر بزرگ و شلوغیه ، کمتر رغبت به هاست شدن یا همون میزبان شدن داریم . البته با همین شرایط هم بارها و بارها مسافرایی از تهران و دیگر شهر ها و حتی کشورهای دیگه میهمان ما بودند ولی بطور کلی مشهدیا کمتر با غریبه ها مچ میشن . بگذیر تا دعوا نشده

تصمیم گرفتیم بلیط بگیریم به کرمان . البته تو پرانتز بگم که من از قیمت ها و یه سری چیزای دیگه براتون میگم که اگه خواستین سفر کنین بدونین چیا لازم دارین و البته با چه هزینه ای .

بلیطمون در اومد نفری یکصد و بیست و هشت هزار تومن به تاریخ بهمن نود و هشت . حدودا شونزده ساعت راه بود ولی تقریبا به موقع رسیدیم و این آقا سبحان گلمون اومد دنبالمون .

قبل اینکه کرمان رو شروع کنم میخوام چندتا نکته رو قبل از اینکه مثل ما برین مسافرت رو براتون بگم :

اول اینکه ما چون از طریق اینترنت با ایشون در کرمان آشنا شده بودیم خوب بهتر بود درصدی رو هم برای اینکه ایشون نتونه مارو همراهی کنه براش قرار میدادیم . مثلا ما تمام لوازمی که برای شبمانی لازم داشتیم رو همراه برده بودیم مثل کیسه خواب و چادر و چراغ و غیره

دوم اینکه حتما برای خودتون یک برنامه داشته باشین و نذارین حتما میزبانتون بگه که برامه چیه . چرا ؟ چون هم حسی بهش میدین که دارای یک برنامه خوب هستین و میدونین کجا میرین و هم اینکه ممکنه میزبانتون کار براش پیش بیاد و نتونه همراهیتون کنه . کلاسشم بیشتره چون خیلیا خوششون میاد شما تاریخ شهرشون یا محل های ناشناخته و دوردستشونو میشناسین مثلا من برای بچه های تو ماشینمون از استاد مشتاق که یک میدونم به نامشه و یک سیم به سه تار اضافه کرده ایشون ، تو ماشین صحبت کردم . کلی کیف کردن و گوش میدادن . حتی بعضیاشون نمیدونستن و این موضوع بسیار جذاب میکنه مسافرتتون رو برای خودتون و همراهیاتون .

چطور برنامه ریزی کنیم ؟ در صورت داشتن گوشی همراه هوشمند میتونین از نقشه یا همون مپ گوگل استفاده کنین به شکلی که خودم قبل از اینکه برم مسافرت رو لبتابم همه جاهای رو که میخوام برم رو پین میکنم . اینم بگم حتما آدی گوگل شما در لبتابتون باید همون آی دی رو گوشیتون باشه که هر جایی رو پین میکنین همون هم رو گوشیتون بیاد . حالا چرا رو لبتاب ؟ چون راحت چندتا صفحه با هم باز میکنین و آدرسا رو در میارین و میرن رو گوگل پین میکنین.

سوم اینکه بدونین چه علایقی دارین مثلا من به مناطق باستانی و طبیعی و جدید علاقه دارم و بابتشم میدونم ظرفیت سختی که میکشم چقدره . آها اینجا باز میرسیم به همون نقشه که باید بدونین جاهایی که میرین چیا لازم داره مثلا کلا یا عینک یا کاپشن پر یا لباس تابستونی و غیره . اینا همه رو میتونین تا حدودی تو اینترنت در بیارین تا دستتون بیاد کجا میرین و چیا باید ببرین .

سبحان اومد دنبالمون و طبق برنامه ای که من داشتم از قبل ولی ایشون رو در جریان نذاشته بودم ، قرار بود حتما برم روستای کشیت و ارگ راین و باغ شازده و در نهایت کرمانگردی . اینم بگم سعی کنین با اینکه برنامه دارین ولی برنامتونو باز بزارین و اجازه بدین برنامتون تغییر کنه چون ممکنه جاهایی شمارو ببرن محلی ها که تو اینترنت شما ندیدینش یا نیست .

سبحان از قبل با چندتا از دوستاش هماهنگ کرده بود که بریم سمت شهداد و از اونجا بریم سمت دریاچه های که همین امسال توسط سیل درست شده بود و جاده رو کاملا بسته بود . این جاده از شهداد به سمت نهبندان هستش . یادتون باشه چون شما مهمون اونا هستین نباید سو استفاده کنین مثلا ما پول بنزینو حساب کردیم تو راه و یا بعضی از خرید ها که باید حساب کنین . این دریاچه رو خود بچه های کرمان هم ندیده بودن و بعداز خرید کلی خوراکی از شهداد به سمت نهبندان و شبمانی کنار دریاچه در وسط کلوته های عظیم کویر زیبای لوت راه افتادیم .

اگه تا اینجا خوب بود بگین ادامه بدم :)


کلوت
کلوت
بین مسیر کرمان تا شهداد این رشته کوه قرر دارد
بین مسیر کرمان تا شهداد این رشته کوه قرر دارد
نمای زیبای دریاچه
نمای زیبای دریاچه



دریاچه زیبا و جاده ای که در وسط آن قرار دارد
دریاچه زیبا و جاده ای که در وسط آن قرار دارد
کلوته
کلوته


دریاچه تشکیل شده از سیل در حاشیه کویر لوت
دریاچه تشکیل شده از سیل در حاشیه کویر لوت