0 تا 100 طراحی لوگو
بروزرسانی 27 آذر99
یکی از اشتباهات طراحان لوگو این است که احساس میکنند باید چیزی خیلی پیچیده و پر از نماد را به عنوان لوگو طراحی کنند. در حالیکه یکی از قوانین طراحی لوگو این است که لوگو را ساده نگه داریم. ساده طراحی کردن لوگو باعث میشود که این لوگو بیشتر به یاد ماندنی شود.
✨ در لوگوی ذیل طراح، حرف G را به شکلی طراحی کرده است که در فضای منفی داخلش حرف L هم پیدا باشد. دیزاین هنر حل مسئله است و برای حل مسئله باید سادهترین راه را پیدا کنیم. ملاک خوب بودن لوگو فقط زیبایی نیست، سادگی یکی از معیارهای اصلی خوب بودن لوگو است.
در لوگو ترکیبی بالا اثر محمود منفرد، میبینیم که با استفاده از حروف لـ و طـ که هر دو یک خط عمودی در خود دارند، یک گنبد طراحی شده است که وقتی در کنار کلمه فلسطین قرار میگیرد، مفهوم «قدس» یا «مسجدالاقصی» را به یاد میآورند.
? یکی از چیزهایی که این لوگو را زیبا کرده است، تلاش برای قرینه سازی آن است. به حروف لـ و طـ و همچنین نقطههای فـ و ن نگاه کنید. قراردادن حروف در مکان مناسب به شکلی که یک حالت قرینه و متوازن در لوگو شکل بگیرد، یکی از کارهایی است که طراحان میتوانند برای زیبایی لوگوتایپ های خود انجام دهند.
در طراحی لوگو ذیل با عنوان Ecotravelo نماد هواپیما به شکل هوشمندانه ای داخل شکل برگ قرار گرفته است.در واقع طراح لوگو قصد داشته تا هواپیما را به جای خطوط روی برگ قرار دهد و با اینکار نماد برگ را به عنوان نماد اصلی انتخاب کرده است.در ترکیب نمادهای مختلف، میتوان یک نماد را به عنوان نماد اصلی انتخاب کرد و نماد دیگر را به عنوان مفهوم دوم در داخل شکل اصلی طراحی لوگو ایجاد نمود. شما نیز میتوانید در پروژههای طراحی لوگو، یک مفهوم اصلی و یک مفهوم فرعی را انتخاب کنید و با ترکیب نمادهای مرتبط با این مفاهمیم، لوگوی هوشمندانه ای را به وجود آوردید.
? ویژگی های طراحی لوگو تایپ مدرن فارسی چیست؟
طراحی لوگو تایپ بالا برای «قهوه هنر» توسط فاطمه ارسطویی طراحی شده است. قبلا توضیح داده بودیم که کسب و کارهای مدرن و نو، به لوگوهایی مدرن نیاز دارند و کسب و کارهای سنتی و یا فرهنگی، میتوانند لوگوهایی سنتی و بر پایه خطوط خوشنویسی ایرانی داشته باشند.
? اما در این مطلب به چند ویژگی یک طراحی لوگو تایپمدرن فارسی اشاره میکنیم:
1- سادگی بیش از هر چیزی اهمیت دارد. از ترکیبات ناخوانا دوری میشود و شما میتوانید به راحتی طراحی لوگو تایپ را بخوانید.
2- یک ریتم و نظم مشخص در تمام طراحی لوگو تایپ نمایان است. مخاطب متوجه یکسان بودن سبک تمامی حروف میشود.
3- معمولا سعی میشود که تمام حروف روی یک خط کرسی نوشته شود و حروف چینش پیچیدهای نداشته باشند. شما با دیدن لوگوتایپ های مختلف فارسی قطعا میتوانید متوجه تفاوت لوگوهای مدرن و سنتی شوید. نکته مهم این است که برای هر کسب و کار، سبک متناسبی را انتخاب کنید.
? واقعیت این است که طراحی لوگو روش مشخص و آماده ای ندارد. البته نکاتی هست که می تواند به شما در این مسیر کمک کند اما هیچ کدام تضمین نمیکنند که از این روش میتوان به یک لوگو خوب رسید. شما با دیدن لوگوهای زیاد، میتوانید ضمیر ناخودآگاه خود برای خلاقیت را تقویت کنید.
? اما تقریبا مسیر طراحی لوگو را میتوان به این مراحل تقسیم کرد:
1- شناخت برند، اهداف و مخاطبان آن
2- پیدا کردن یک یا چند مفهوم برای نمایش در لوگو
3- نوشتن لیستی از نمادهایی که می تواند آن مفاهیم را برسانند.
4- تولید تعداد زیادی ایده بدون توجه به کیفیت آنها
5- بررسی تمام ایده ها و انتخاب ایدههای بهتر از بین آنها
6- ادامه دادن این مسیر تا رسیدن به بهترین ایده
7- بهبود آن ایده به طور مداوم
8- اجرا در نرم افزار و توجه به نکاتی مثل رنگ، تایپ، سایز و دیگر جزئیات
? در این مراحل ممکن است خسته یا ناامید شوید ولی به شما اطمینان میدهم که اگر ادامه دهید به نتیجه ای عالی میرسید. ضمنا هیچ گاه نظر بقیه را فراموش نکنید. به نظرات اهمیت دهید.
- ? چفت شدن حروف در لوگوتایپ فارسی?
? بعضی حروف میتوانند در داخل همدیگر قرار گیرند و اصطلاحا چفت شوند. این کار ریتم خوبی را در لوگو ایجاد میکند.
? دنبال کردن یک سبک مشخص در حروف یک لوگو بسیار مهم است. مثلا در لوگو بالا، تمامی حروف شکل و فرم نزدیکی دارند و حتی انتهای حروف به شکلی تیز و یکسان طراحی شده است.
? شما نیز در لوگوتایپهای خود سعی کنید یک سبک و ریتم خاص به وجود بیاورید. این کار به زیبایی لوگو کمک زیادی میکند.
? استفاده بهینه از فضای خالی حرف M?
? در لوگو بالا اثر کاوش استودیو که برای یک مشاور املاک طراحی شده است، حرف M با نماد ساختمان ترکیب شده است که می تواند به سرعت موضوع کسب و کار را به مخاطب برساند.
? گاهی اوقات به راحتی میتوان از فضای خالی حروف برای جاگذاری نمادهای مرتبط استفاده کرد که میتوانید در طراحی لوگو همیشه این تکنیک را گوشه ذهن خود داشته باشید.
? نکته مهم این است که استفاده از نماد نباید باعث شود که خود حروف شناسایی نشوند.
? لوگوهای خطی (Outline)?
✨ یکی از روش های طراحی لوگو، استفاده از خطوط به جای شکلهای تمام رنگ است. استفاده از خطوط جلوه مینیمال و زیبایی به لوگو میدهد.
✨برای طراحی این نوع از لوگوها، نمیتوانیم صرفا شکلهای توپر را به شکلهای توخالی تبدیل کنیم. در واقع این بخشی از فرایند است. باید بتوانیم به شکل خلاقانه ای روی خطوط کنترل داشته باشیم.
✨ به عنوان مثال در لوگوی بالا، به محل اتصال خطوط به هم و یا برشها و قسمتهای خالی خطوط دقت کنید. بسیار زیبا و حرفهای ایجاد شده. لوگوی بالا برای مسقطی ترنج توسط آتلیه هنری دیرین طراحی شده است.
? لوگو خلاقانه موسیقی «جانان»?
? لوگو ترکیبی در خلاقانه ترین حالت خود، مفهوم و کلمه را با هم ادغام می کند. برای رسیدن به این نتیجه اولا باید روی موضوع کسب و کار و نمادهای تصویری که میتوانند این موضوع را برسانند اشراف کامل داشته باشیم، ثانیا تعداد زیادی طرح را امتحان کنیم تا به بهترین روش ترکیب نماد و کلمه برسیم.
? لوگوی بالا به زیبایی تمام، کلمه «جانان» را با نتهای موسیقی و خطوط ترکیب میکند. هر بینندهای در نگاه اول میتواند موضوع لوگو را درک کند و همچنین خوانایی کلمه «جانان» به هیچ وجه از بین نرفته است. هدف لوگو ترکیبی دو موضوع ذکر شده است. یعنی برقراری تعادل بین انتقال موضوع و خوانش کلمه. ? طراحی به سبک حاشیه های ضخیم?
? یکی از سبک های طراحی که جلوه خوبی به لوگوی شما می بخشد، Thick Stroke یا حاشیه ضخیم است که در تصویرسازی و طراحی لوگو تصویری به کار می رود. در این سبک، هم فضای داخل اشکال رنگ آمیزی میشوند هم یک حاشیه ضخیم به آنها میدهیم.
? همچنین به سایه های نرم داخل اجزا دقت کنید. در تصویرسازی های فلت، معمولا سایه ها تیز هستند اما در تصویر بالا، با سایه های نرم یک جلوه برجسته به همه قسمت های نماد داده است.
آیا به طراحی لوگو جدیدی نیاز دارید؟ ما قبل از شروع یک پروژه طراحی لوگو ، هر آنچه باید بدانید را به شما می گوییم.وقتی زمان طراحی لوگو است ، احتمالاً همه گزینه های خود را جستجو خواهید کرد. آیا سبک جدیدی را برای نام تجاری خود انتخاب می کنید ، یا لوگو قبلی را تغییر می دهید؟ هرچه تصمیم می گیرید ، ممکن است سوال کنید: چه چیزی باعث طراحی لوگو عالی می شود؟ چگونه لوگو ایجاد می کنید تا اصل محصول ، شخص یا مارک تجاری خود را به تصویر بکشید؟
ما برای تمام سوالات فوری شما در مورد طراحی لوگو پاسخ داریم.
اگر در این راه به ایده هایی نیاز دارید ، به پست ما در مورد الهام بخش طراحی آرم یا بهترین آرم های 3 حرفی که تاکنون ساخته شده است ، مراجعه کنید. بعلاوه ، اگر به دنبال طراحی آرم های شگفت انگیز در طیف وسیعی از دستگاه ها هستید ، باید شمارش معکوس 5 برنامه طراحی آرم را نیز بررسی کنید.
چرا طراحی لوگو مهم است؟
لوگوی شما اولین نقطه تماس شما یا تجارت شما با دنیای خارج است. اگر افراد با مارک تجاری شما ارتباط برقرار کنند ، احتمال اینکه آنها هرچه به آنها ارائه می دهد بازتر باشند. طراحی عالی آرم نیاز به ترکیبی پیچیده از مهارت های طراحی ، نظریه خلاق و کاربردهای ماهرانه دارد.هر طراح ارزش کار خود را می تواند یک آرم مناسب برای هدف ایجاد کند ، اما واقعا تسلط بر تمام جنبه های صنعت زمان می برد. البته ، طراحی آرم فقط یک زیرمجموعه کوچک از مارک تجاری است ، اما آرم یا مارک تجاری همچنان مهمترین طرح های تجاری است. و همه ما می دانیم که این اغلب بخشی از یک هویت جدید است که توسط مردم بیشتر جدا می شود.
10 قانون طلایی دیوید آیری در طراحی لوگو
وقتی به شخصی فکر می کنید که زندگی شما را تحت تأثیر قرار داده است ، تقریباً مطمئناً می توانید شکل ظاهری او را به تصویر بکشید. و همین طور مارک هایی که ما اغلب از آنها می خریم. فقط با فکر کردن در مورد تجربیات خود با محصول ، شرکت یا خدمات ، می توانیم به راحتی آرم را تصویر کنیم.
در جایی که فقط تعداد معدودی از شرکت ها در یک بازار یا بازار خاص فعالیت می کردند ، اکنون ممکن است صدها ، شاید هزاران نفر وجود داشته باشد ، همه برای جلب توجه رقابت می کنند ، همه می خواهند ما ابتدا به آنها نگاه کنیم. این امر نیاز فزاینده ای را برای مارک ها ایجاد می کند تا از لحاظ بصری خود را از یکدیگر متمایز کنند تا با رقبا اشتباه گرفته نشوند.
این تمایز از طریق طراحی هویت برند حاصل می شود - طیف وسیعی از عناصر که همه با هم کار می کنند تا تصویری متمایز از ذهن ما تشکیل دهند. بسته به شرکت ، این هویت می تواند شامل لباس فرم ، گرافیک وسیله نقلیه ، کارت ویزیت ، بسته بندی محصول ، سبک عکاسی ، لیوان قهوه ، تبلیغات بیلبورد و مجموعه موارد دیگر باشد ، تا انتخاب قلم در وب سایت.
مهم است که به یاد داشته باشیم وقتی چیزی را نگاه می کنیم ، ابتدا نمی خوانیم. قبل از هر چیز دیگری شکل را می بینیم ، رنگ را می بینیم و اگر برای جلب توجه ما کافی باشد ، می خوانیم. بنابراین در هر نمونه ، صرف نظر از شرکت ، عنصر کوچک اما اساسی در تصویر برند ، آرم است.
وظیفه ما به عنوان طراح این است که ذات مارک را به شکل و رنگی که به احتمال زیاد پایدار است تقسیم کنیم ، زیرا ظاهر بصری نقشی اساسی در ایجاد ارتباط در مغز ما بین آنچه که تجربه می کنیم و کسانی که با آن تجربه می کنیم (مارک تجاری) دارد. ) از بسیاری جهات ، آرم یک شرکت شبیه چهره عزیزان ما است.
وقتی آرم مناسب با یک محصول عالی مطابقت داشته باشد و وقتی برای مدت زمان قابل توجهی در آن قرار دارد ، در نهایت می تواند به یک دارایی بی ارزش برای هر شرکتی تبدیل شود. swike نایک ، طاق های طلایی مک دونالد ، مرد میشلین ، ستاره سه پر مرسدس ، نماد Woolmark - اینها تنها چند نمونه از برجسته ترین موارد است. اما علاوه بر ماهیت فراگیر آنها ، چگونه به یک لوگو بهترین فرصت ممکن را برای رسیدن به وضعیت مشابه می دهید؟ ویژگی های جهانی در هر پروژه آرم موفق وجود دارد و من برخی از آنها را برای کمک به بهبود کیفیت علائم ایجاد شده در اینجا ذکر کردم.
01. زمینه سازی کنید
یکی از جالب ترین قسمت های طراح بودن این است که با هر پروژه جدید چیزهای جدیدی یاد می گیرید. هر مشتری متفاوت است و حتی در یک حرفه ، مردم کار خود را به روش های مختلف انجام می دهند.
برای دستیابی به اتفاق نظر در مورد ایده طراحی شما ، باید از همان ابتدا سوالات صحیح را از مشتری خود بپرسید: چرا اینجا هستید؟ چه کاری انجام می دهید ، و چگونه آن را انجام می دهید؟ چه چیزی شما را متفاوت می کند؟ شما برای کی اینجا هستید؟ برای چه چیزی بیشتر ارزش دارید؟
این س questionsالات ممکن است کاملاً ساده به نظر برسد ، اما پاسخ دادن آنها می تواند چالش برانگیز باشد ، و به س questionsالات بیشتری در مورد مشاغل مشتری شما منجر می شود. آنچه در این مرحله از یک پروژه کشف می کنید به تعیین قوی ترین جهت ممکن طراحی کمک می کند.
02. صفحه طراحی خود را گنج کنید
استفاده از صفحه طراحی فرصتی است تا چشم هایمان را از زیر تابش پیکسل های روشن که به زندگی ما تسلط دارند ، استراحت دهیم. اما مهمتر اینکه ، ضبط ایده های مختلف طراحی می تواند بسیار سریعتر باشد ، در صورتی که دستگاه دیجیتالی بین دست و مغز ما نباشد. بنابراین اگر شب با ایده ای که نمی خواهید آن را از دست بدهید بیدار می شوید ، قلم و کاغذ کنار تخت شما بهترین راه برای به یاد آوردن است. ترسیم همچنین قرار دادن اشکال را دقیقاً در مکانی که می خواهید آسان می کند - همیشه وقت آن است که بعداً علامت های خود را دیجیتالی کنید (برای مشاوره بیشتر در مورد طراحی به نکات طراحی ما مراجعه کنید)
هنگامی که ایده های طراحی را برای مشتری توصیف می کنید ، قبل از دیجیتالی کردن یک علامت ، به اشتراک گذاشتن یک یا دو طرح می تواند مفید باشد ، زیرا تجسم نتیجه را بدون حواس پرتی از حروف چاپی و رنگ برای آنها آسان تر می کند. هرچند زیاد به اشتراک نگذارید - فقط بهترین ایده ها.
03. سیاه و سفید کار کنید
باقی ماندن رنگ تا نزدیک به انتها به شما کمک می کند تا توجه خود را بر روی اصول اولیه ایده متمرکز کنید تا چیزی که تغییر آن بسیار آسان تر است. یک ایده ضعیف را نمی توان با یک پالت جالب نجات داد ، در حالی که یک ایده خوب بدون در نظر گرفتن رنگ هنوز هم خوب خواهد بود. یک نماد شناخته شده را به تصویر بکشید. اکنون به آن فکر کنید. این شکلی است که ما قبل از پالت به یاد می آوریم. این خطوط ، اشکال ، ایده است ، خواه نیش یک سیب باشد ، سه نوار موازی ، چهار دایره بهم پیوسته در یک خط افقی یا چیز دیگری.
04. آن را مناسب نگه دارید
یک علامت باید برای ایده ها و فعالیت هایی که نشان می دهد مرتبط باشد. یک نوع متن زیبا بیشتر از مهد کودک کودکان ، برای یک رستوران سطح بالا مناسب است. یک پالت صورتی و زرد فلورسنت به شما کمک نمی کند تا پیام شما با مستمری بگیران مرد ارتباط برقرار کند.
ساخت علامتی که شباهت زیادی به سواستیکا داشته باشد ، صرف نظر از صنعت ، کارساز نخواهد بود. شما این چیزها را می دانید. آنها واضح هستند. اما کمی عمیق تر می شود. هرچه منطق شما در مورد یک طراحی خاص مناسب باشد ، فروش ایده به مشتری راحت تر می شود. و این اغلب می تواند چالش برانگیزترین قسمت یک پروژه باشد. طراحان فقط طراحی نمی کنند. آنها نیز می فروشند.
05. یادآوری آسان را هدف قرار دهید
سادگی به شناخت کمک می کند ، به ویژه هنگامی که بسیاری از مارک ها برای توجه ما رقابت می کنند. شما می خواهید به ناظران فرصت دهید فقط پس از یک نگاه سریع علامت را به یاد بیاورند ، و این با یک طراحی بیش از حد دقیق امکان پذیر نیست. علامت تجاری باید از نظر مفهوم متمرکز شود - دارای یک "داستان" واحد باشد - و در بیشتر موارد باید از نظر فرم بدون عارضه باشد. این بدان دلیل است که نیاز به کار در اندازه های مختلف و در طیف وسیعی از برنامه ها دارد ، از یک نماد وب سایت در یک نوار مرورگر گرفته تا علامت گذاری روی یک ساختمان.
06. برای تفاوت تلاش کنید
هنگامی که رقبای مشتری شما از سبک تایپوگرافی خاص یا همان پالت یا نمادی در سمت چپ نام تجاری استفاده می کنند ، کار دیگری انجام دهید. این فرصت عالی را به شما می دهد تا مشتریان خود را جدا از اینکه آنها را با هم ترکیب کند ، جدا کنید.
اما شباهت زیاد در بازار لزوماً به معنای آسان شدن کار شما نیست ، زیرا یک مشتری شجاع طول می کشد تا روند را جلب کند. با نشان دادن تخیل در نمونه کارها ، در صدد جذب مشتری مورد نظر خود هستید.
طراحی لوگو هرآنچه باید بدانید / بخش دوم
07. هویت گسترده تری را در نظر بگیرید
به ندرت اتفاق می افتد که یک لوگو را به تنهایی و بدون زمینه وب سایت یا کارت ویزیت یا منوی نوشیدنی یا نماد برنامه مشاهده کنید. به همین دلیل است که ارائه مشتری باید شامل نقاط مختلف لمسی مرتبط باشد تا نشان دهد چگونه یک آرم هنگام مشاهده توسط مشتریان بالقوه ظاهر می شود. این کمی شبیه به مواقعی است که در یک شیار گیر کرده اید - این می تواند به شما کمک کند تا عقب بروید ، به تصویر بزرگتر نگاه کنید ، ببینید کجا هستید ، آنچه توسط شما احاطه شده است.
از نظر طراحی ، تصویر بزرگتر هر مورد بالقوه ای است که ممکن است آرم مشتری روی آن نشان داده شود. اما همیشه هنگامی که لوگو نشان داده نمی شود هویت چگونه کار می کند ، زیرا اگرچه مهم است ، اما یک نماد فقط تاکنون هویت می گیرد. یکی از راه های دستیابی به تجسم منسجم ، ساخت حروف سفارشی است که نه تنها در آرم استفاده می شود ، بلکه در عناوین بازاریابی نیز دیده می شود.
08. زیاد تحت اللفظی نباشید
یک لوگو لازم نیست کاری را که شرکت انجام می دهد نشان دهد ، در واقع اگر این کار را نکند بهتر است ، زیرا هرچه انتزاعی بودن علامت ، ماندگاری بیشتری داشته باشد. شما از لحاظ تاریخی کارخانه خود را نشان می دهید ، یا اگر یک کاراکتر خانوادگی باشد ، ممکن است یک تاج پیشگویی باشد ، اما نمادها نشان نمی دهد که شما چه کاری انجام می دهید. در عوض ، آنها روشن می کنند که شما کی هستید. بعداً ، وقتی می توان بین کارهایی که شرکت انجام می دهد و شکل و رنگ علامت تجاری ، ارتباطاتی ایجاد می شود ، در چشم عموم مردم معنی می یابند.
09. به یاد داشته باشید نمادها ضروری نیستند
غالباً یک علامت کلیدی سفارش داده شده کار را انجام می دهد ، مخصوصاً وقتی نام شرکت منحصر به فرد باشد ، مانند Google ، Mobil یا Pirelli. اما نسخه ای از لوگو که در محدوده های کوچک کار می کند همیشه کمک خواهد کرد. این ممکن است به سادگی برداشتن یک حرف از نام و استفاده از همان رنگ باشد ، یا ممکن است یک نماد را در خود داشته باشد که می تواند به عنوان یک عنصر طراحی ثانویه استفاده شود (کلمه اول ، نماد دوم) به جای قفل لوگو در هر دو قطعه در کنار یکدیگر نشان داده شده است.
فقط به دلیل تمرکز روی حروف ، وسوسه نشوید که در استعداد طراحی زیاده روی کنید. خوانایی با هر علامت کلیدی کلیدی است ، و ارائه شما باید نشان دهد که چگونه طراحی های شما در هر اندازه بزرگ و کوچک کار می کنند.
10. مردم را لبخند بزنید
تزریق کمی ذکاوت در کار نه تنها کار شما را سرگرم کننده تر می کند ، بلکه می تواند به مشتری شما نیز در موفقیت بیشتر کمک کند. این برای هر حرفه ای مانند تولیدکنندگان اسلحه و شرکت های دخانیات مناسب نخواهد بود ، اما اینکه کار با این شرکت ها را انتخاب می کنید چیز دیگری است. بخش های قانونی و مالی که تا حدودی بحث برانگیز هستند ، مملو از شرکت هایی است که توسط مارک های خنثی و عقیم شناخته می شوند ، ایجاد طنز در هویت این گونه مشتریان ، یکی از راه های جدایی آنها است.
تعادل وجود دارد ، هر چند این کار را خیلی دور انجام دهید و خطر از بین بردن مشتریان بالقوه را دارید. اما صرف نظر از شرکت ، مردم با مردم تجارت می کنند ، بنابراین یک جنبه انسانی و احساسی در کار شما همیشه دارای یک سطح ارتباط است.
قبل از برخورد قلم با کاغذ بر روی هر پروژه طراحی جدید لوگو ، تحقیقات کامل ضروری است. در اینجا پنج نکته در زمینه طراحی لوگو برای میخ کشی این اولین مرحله مهم فرآیند آورده شده است.
01. رقابت خود را درک کنید
قبل از اینکه حتی شروع به طراحی یک مفهوم طراحی لوگو کنید ، اطمینان حاصل کنید که در مورد بازار هدف خود کاملا تحقیق می کنید. مشتری شما باید بتواند برای شروع برخی از اطلاعات را در مورد رقبا ارائه دهد.
تمام لوگو ها را در مجموعه رقابتی آنها مقایسه کنید. این تحقیق ممکن است برخی از قراردادهای مارک تجاری جا افتاده را در آن بخش بازار آشکار کند ، و گاهی اوقات می تواند با بازی در انجمن های دیداری آشنا به روند شما کمک کند. اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از شناخته شده ترین طرح های آرم در جهان به ویژه به دلیل فرار از روندها و تفکر متفاوت ، برجسته می شوند.
02. سوالات درست بپرسید
استراتژی در حال تبدیل شدن به یک بخش فزاینده مهم از روند نام تجاری است. معنی این امر در عمل اغلب به مقیاس پروژه بستگی دارد ، اما همه اینها با پرسیدن س rightالات درست شروع می شود.
کتاب مارکینگ مایکل جانسون: در پنج و نیم قدم به روند خلاقیت جانسون بنکس اختصاص دارد و چالش های پیچیده ای مانند فرمول بندی استراتژی برند را با جزئیات بسیار بیشتری از آنچه که در اینجا امیدوار بودیم ، پوشش می دهد.
در آن جانسون طرفداری می کند که از شش مورد زیر از مارکی که روی آن کار می کنید به عنوان نقطه شروع س سوال کنید:
ما چرا اینجاییم؟
چه کاری انجام می دهیم ، و چگونه آن را انجام می دهیم؟
چه چیزی ما را متفاوت می کند؟
ما برای چه کسی اینجا هستیم؟
ما برای چه چیزی بیشتر ارزش داریم؟
شخصیت ما چیست؟
طراحی لوگو هرآنچه باید بدانید / بخش سوم
03. در طول فرآیند انعطاف پذیر باشید
هنگامی که یک استراتژی را تدوین کردید ، لازم نیست آن را سنگ تمام بگذارید. یک دلیل وجود دارد که روند خلاقانه جانسون بنکس دارای آن نیمه مرحله اضافی است: بخش "این و ما چگونه این کار را انجام دهیم" نمایانگر منطقه خاکستری بین استراتژی و طراحی است.
به گفته جانسون ، این می تواند یک خیابان دو طرفه باشد. برخی از ایده های مفهومی و استراتژیک که از لحاظ تئوری کار می کنند ، ممکن است در صورت تجسم در عمل از هم بپاشند. برعکس ، یک راه حل بصری جذاب که در مرحله طراحی از سمت چپ ظاهر می شود ، می تواند به مرحله دو بازگردد و به تکامل استراتژی به صورت گذشته نگر کمک کند.
04. به میراث تجاری یک برند احترام بگذارید
جنبش به اصطلاح "retro branding" با نام تجاری Co-op که بسیار مورد ستایش North قرار گرفت ، شروع به فعالیت مجدد در مارک 1960 خود کرد و در سال 2016 موفق به کسب یکی از جوایز Brand Impact Award مجله Computer Arts شد.
NatWest و Kodak طی چند ماه دنبال شدند و از آن زمان نمونه های بی شماری را دیده ایم. مارک ها باید بخاطر آن از پریدن روی باند واگن احتیاط کنند ، اما در جایی که میراث اصلی و پتانسیل استفاده نشده در یک علامت وجود دارد ، از بیرون انداختن کودک با آب حمام خودداری کنید و مطرح کردن آن را در نظر بگیرید - به توصیه ما در مورد چگونگی آن مراجعه کنید تا میراث تجاری را بیدار کنند.
استیون گیلمور ، بنیانگذار نورث ، در مقاله ای در هنرهای رایانه ای استدلال كرد: "بسیار مهم است كه منیت خود را به یك طرف بگذارید و طرح های ایجاد شده توسط دیگران را رد نكنید - و با این كار تحول و همچنین انقلاب را در نظر بگیرید."
05. به یاد داشته باشید: یک آرم فقط یک ماده تشکیل دهنده است
همانطور که داوران Bruce Duckworth و Mark Bonner در این ویدیو فیلمبرداری شده در روز داوری 2016 درباره داوران جوایز Brand Impact Awards بحث می کنند ، طراحی آرم تنها یک بخش کوچک از روند مدرن مارک تجاری است.
همانطور که بونر بیان می کند ، هرم معکوس شده است: مردم اکنون با یک مارک تجاری از طریق طیف گسترده ای از نقاط مختلف تماس می گیرند و آرم همیشه اولین نقطه تماس آنها با یک مارک نیست.
هنگام توسعه طراحی آرم ، این نکته را به خاطر بسپارید: همه کاره و انعطاف پذیر بمانید و نحوه تعامل آرم با بقیه تجارب برند ، از بسته بندی تا لحن صدا را در نظر بگیرید.
انتخاب حروفچینی مناسب بخشی مهم در روند طراحی آرم است - در واقع ، بسیاری از مارک های شناخته شده در جهان ، علامت گذاری کلمه هستند و برای انتقال پیام خود کاملاً به تایپوگرافی متکی هستند.
در اینجا نکات مربوط به طراحی آرم برای کسب اطلاعات بیشتر از تایپوگرافی شما آورده شده است.
01. نوع متن خود را با دقت انتخاب کنید
فونت های Sans serif در سالهای اخیر بر طراحی آرم غالب بوده و غالباً با حرکت مینیمالیستی دست به دست می شوند - از جمله این موارد می توان به برندهای برجسته Pentagram برای ویندوز ، MasterCard و دانشگاه هنرهای لندن اشاره کرد.
در سال 2015 ، گوگل به طور مشهور لوگوی نوع دیرینه سریف خود را با یک sans serif بسیار دوستانه و معاصرتر مبادله کرد. اما اجازه ندهید روندها قضاوت خودتان را ابری کنند: یک فونت serif هنوز هم می تواند گزینه مناسب برای آخرین پروژه شما باشد ، به خصوص اگر به یک احساس شیک و لوکس یا سنتی و حرفه ای نیاز دارید ، بنابراین برای تحقیق در مورد گزینه های خود وقت بگذارید.
02. برای افزودن شخصیت ، تغییر دهید و اصلاح کنید
اگر از یک نوع متن موجود در یک لوگو ، به ویژه یک نوع تقریباً همه گیر مانند Helvetica استفاده می کنید ، اغلب فشار بیشتری بر سایر نقاط لمسی مانند تصاویر ، پالت رنگ ، صدای صدا و موارد دیگر برای رشد و ارتقا شخصیت برند وجود دارد. .
ردیابی و هسته سازی ماهرانه هنگام تنظیم یک لوگو تایپ ساده در یک نوع حروف موجود ضروری است. نوع ردیابی گسترده می تواند پیچیده و معتبر باشد ، در حالی که هسته هسته دقیق و دقیق می تواند به شما کمک کند شکل حروف جداگانه را به عنوان یک واحد خودبسته قفل کنید.
به محض ورود به فرم لوگو ، تغییر و اصلاح نوع حروف می تواند پیوندهای میان فرم های حروف را هموار کند یا پیچشی منحصر به فرد به تناسب رنگ و بوی مارک تجاری اضافه کند - یک مثال می توان پایانه های حروف را در زوایای منطبق برش داد تا حسی تیز و ترقی داشته باشد.
03. نوع مصور و کاملاً سفارشی را در نظر بگیرید
گاهی اوقات یک نوع متن موجود آن را برش نمی دهد و یک نوع برخورد دستی بسیار مناسب تر برای نام تجاری است. شاید نمادین ترین نمونه ، که بیش از یک قرن به تدریج تکامل یافته است ، کوکاکولا است.
رهبر بازار در مقایسه با رقیب سرسخت پپسی خود که حداقل هفت تکرار مهم را پشت سر گذاشته است ، همان آرم اواخر دهه 1800 را دارد. اگر کوکاکولا همان خط پیمایشی آشنا را برای یک سریال دزدکی کنار می کشید ، مانند پپسی در دهه 1960 ، سر و صدا به پا می شد.
نکته ساده است: یک نمونه کاملاً منحصر به فرد و سفارشی از نوع مصور به صورت spot-on دریافت کنید و برای خودتان یک برند تجاری قدرتمند با طول عمر واقعی خریداری کرده اید. (اگرچه اگر همه راه های دیگر به شکست منجر شود ، این فونت های دست نویس رایگان گزینه های بسیار خوبی هستند).
04. ترکیب نامه های پر سر و صدا را کاوش کنید
مونوگرام نباید فقط به لباس پوشیدن و دعوت نامه عروسی محدود شود و در صورت برخورد صحیح ، حروف اولیه شرکت که به صورت قفل تایپی در می آید می تواند یک نشان ساده اما م forثر برای یک برند باشد.
این به خصوص در بخش مد درست است - عروسک های بهم پیوسته Coco Chanel و عروسک Yves St Laurent
حتی گاهی اوقات ساده ترین حروفچینی می تواند "تصادفات" پر سر و صدایی را نشان دهد که به درستی توسعه یافته و منجر به پیچیدگی های نبوغ می شود. یکی از نمونه های کلاسیک ، نشانه FedEx Landor است ، فلش پنهان شده بین "e" و "x" و لوگو تایپ ساده sans-serif را به نان تست منتقدان طراحی آرم در سراسر جهان تبدیل می کند.
نام تجاری را در حروف مختلف تایپ کنید و شاید یک حادثه خوشایند مشابه در کار خود شما رخ دهد. برای نمونه های بیشتری از پیام های پنهان در آرم ها ، به پست ما در آرم تخم های عید پاک که ممکن است از دست داده باشید ، مراجعه کنید.
05. مالکیت تمام حروف چاپی شوید
اگر مشتری شما از پس هزینه آن برمی آید ، کار با یک آژانس تخصصی طراحی نوع سفارشی مانند Dalton Maag یا Fontsmith برای ایجاد یک خانواده از نوع متن کاملاً مارک دار می تواند تایپوگرافی را در اولویت و مرکزیت شخصیت یک برند قرار دهد ، از لوگو عبور کند و در تمام ارتباطات تجاری نفوذ کند.
بین آنها ، این دو آژانس برای مجموعه ای از مارک ها از جمله نوکیا ، Lush ، ریو 2016 ، Sainsbury’s ، ITV و Lloyds کار کرده اند. بنیانگذار Dalton Maag ، برونو ماگ ، در مصاحبه ویدئویی زیر ، با رایانه های هنری گفت: "نوع صدا صدای مارک را با توجه به ویژگی های احساسی آن تعریف می کند."
"یک نوع متن گروتسک مانند Univers ، Arial یا Helvetica نسبت به Frutiger که یک مجموعه انسانی بی نظیر با لحن باز ، گرم ، صمیمی و قابل دسترسی است ، احساس می کند مردانه تر ، مکانیکی تر و مهندسی تر است - سردتر -. در حالی که یک نوع حروف ممکن است به سبک قدیمی یا کتبی به نظر برسد.
مطلبی دیگر در همین موضوع
کمپین #من_طراحم، یک خواست مدنی برای حمایت از شغل طراحی
مطلبی دیگر در همین موضوع
قاچاقچیان تاریخ یا محاربان تحریفگر
افزایش بازدید بر اساس علاقهمندیهای شما
داستان کوتاه «آنها سوگند نمیخورند»