اونایی که میخوان برن تیزهوشان (سمپاد) حتما بخونن




سلام رفیق یه حرفی دارم که ممکنه بدرت بخوره.

مهم نیست که کلاس نهم باشی یا ششم! باید فقط روحیه خودت رو حفظ کنی! شاید باورتون نشه ولی من تا همین چند روز پیش افکار دوستام رو از رفتن به تیزهوشان عوض میکردم تا شانس قبولی من تو آزمون ورودی بیشتر بشه! واقعا برا خودم متاسفم!

واقعا خاک بر سرم

خاک بر سرم!
خاک بر سرم!

ولی، امروز رفتم گوگل رو زیر و رو کردم! فهمیدم همه ی افرادی که تیزهوشان قبول شدن، سر آزمون هیچ استرسی نداشتن! (البته که حتما قبلش تمرین کافی داشتن!)

منظور من این نیست که برین ده بیست سی چهل کنین سر امتحان، منظورم اینه اصلا استرس نداشته باشین! چون اگه مثل کنکوری ها بشینین بخونین ولی سر امتحان استرس داشته باشین، 100 در 100 گند میزنین تو سوال ها و امتحان!

وقتی برای گند زدن نیست!
وقتی برای گند زدن نیست!

خب الان خیلی ها با خودشون میگن ما خیلی استرسی هستیم پس استرسمون رو چیکار کنیم؟!

اونم راه حل داره!

میدونین یه شباهت دیگه هم بین کسایی که تیزهوشان قبول شدن هست: همشون روز اعلام نتایج تا خود سکته قلبی رفتن و برگشتن??

پس اگه زیاد استرس داری بزار برا اون موقع! بقیه وقت ها هم سعی کن با کارهایی که دوست داری استرست رو کم کنی! اگه استرس نباشه تو آزمون، نه وقت کم میاری و نه اطلاعات پاسخ به سوال!

پس اگه واقعا میخوای یه تیزهوشانی باشی، استرس رو از خودت دور کن. بزار بره هر کاری دوست داره بکنه! اون فقط تو رو از موفقیت دور میکنه!

لعنت بر استرس!
لعنت بر استرس!

پس این دو تا رو فراموش نکن:

1_ به اندازه کافی تمرین کن

2_ بر استرس غلبه کن


امیدوارم برات مفید بوده باشه! به امید قبولی در تیزهوشان یا همون سمپاد!

موفق باشی!