یادگیری آرچ لینوکس بهترین لینوکسی که تجربه کردم

سلام به همگی

من مدت هاست که با لینوکس کار میکنم

یک ماهی میشه که آرچ رو نصب کردم و خب نصب کردنش خودش خیلی سخت بود و مدت زمان زیادی ازم گرفت ولی باور نمیکردم انقدر توزیع عالی و استیبلی باشه

من برنامه نویس هستم و برای کارهای برنامه نویسی بعنوان یک توزیع عالی پیشنهاد میکنم

قبلا با فدورا و اوبونتو و ... کار کردم ولی آرچ لینوکس واقعا خوبه

یکی از مزیت های آرچ اینه که بسته ها یا همون برنامه های نصب شده از همه جا و هر توزیعی بروزتر هست و دیگه نیاز نیست برای پیدا کردن بروزرسانی جدید فلان اپ به فلان سایت برید یا مثل اوبونتو فلان ریپو رو اضافه کنید.

آرچ لینوکس دو تا مخزن داره یکیش مخزن اصلی هست که اکثر برنامه ها و بسته ها توشه !

و یه مخزن دیگه رسمی هم داره که جانبی هست و بهش میگن AUR

نصب کردنش هم با Pacman یا yay بسیار راحته و همچنین حذف کردن و بروزرسانی اپ ها هم فوق العاده راحته


سریعترین توزیع لینوکسی برای برنامه نویسی

بهترین و سریعترین توزیع لینوکس برای برنامه نویسی
بهترین و سریعترین توزیع لینوکس برای برنامه نویسی

من خیلی وقت ها برنامه نویسی که میکردم مشکل سرعت و بیلد کردن کند و.. حتی با وجود توزیع هایی مثل اوبونتو یا فدورا من رو اذیت میکرد.

اما آرچ لینوکس در کمال تعجب نسبت به دیگر توزیع هایی که استفاده کردم در برنامه نویسی خیلی سریعتره و این مدتی که باهاش کار کردم احساس کردم که واقعا توزیع خوبی برای برنامه نویسی هست.

اما اگر شما بعنوان کسی که تا حالا با آرچ کار نکرده بخواهید آرچ رو نصب کنید شاید براتون خیلی سخت باشه چون این سیستم عامل هیچ نصب کننده ای نداره و باید با ترمینال همه ی کارهای تنظیم کردن سیستم عامل رو انجام بدید

جالبه همه چی باید دستی نصب بشه حتی کرنل لینوکس و ..

و بعد یک محیط دسکتاپی مثل گنوم یا xfce باید نصب کنین که من با گنوم راحت تر بودم

البته برای نصب کردنش اول تو یوتیوب ویدیو های آموزشی انگلیسی زیادی دیدم و چندباری هم نصب ناموفق داشتم .

بعد از نصب کامل صفحه ی سیاه میومد یا خطا میداد که بلاخره بعد از چند بار تلاش که ساعت ها وقتم رو گرفت تونستم آرچ لینوکس رو نصب و استفاده کنم البته توی این راه یه دوره ی آموزشی فارسی هم که فوق العاده بود خیلی کمکم کرد و اونم دوره ی آموزشی لینوکس برای برنامه نویسان استاد نیک زاد بود که فکر کنم اگر گوگل کنید به راحتی میتونید پیداش کنید و ازش استفاده کنید.