بهترین فرد دنیا ! ( درد کماگرایی )

یکم از فرصت های از دست رفته ای که همه و همه اش بخاطر کمالگرایی از دست دادم رو بگم :

بورسیه شدن همه ی دوره های مکتب خونه به صورت رایگان ولی خب هیچ دوره ای رو نتونستم کامل انجام بدم و مدرک بگیرم

مدیریت تیم ها دانشجویی در تلگرام که انقدر استرس گرفته بودم که الان باید بین چند تا بزرگتر از خودم ، مدیر بشم پس باید بهترین مدیر باشم و فقط جلسه معرفی رو برگزار کردم و بعدش اکانت تلگرامم رو به کلی پاک کردم (تفکر همه چی یا هیچی )

کنکور ... اهمم. من ۲ تا ازمون ثبت نام کردم و هیچ یک از اونها رو هم شرکت نکردم، چون میخواستم توی کنکور بهترین باشم (تفکر همه چی یا هیچی )

امتحانات نهایی . لازمه بگم تمام امتحاناتم رو بخاطر ترس از زیر ۱۹ گرفتن، شرکت نکردم و مونده شهریور ؟؟ (تفکر همه چی یا هیچی )

ازمون سرتیفیکیت دولینگو ... من ۵۹ دلار ـــ تقرییبا ۴ میلیون پول دادم ثبت نام کردم و بعدش بخاطر ترس از کم گرفتن، بخاطر اینکه میخواستم بهترین نمره رو بگیرم ، اصلا شرکت نکردم و پولم سوختتتت شد (تفکر همه چی یا هیچی )

خرابی دندان هایم ... من انقدر روی دندونام حساس بودم از قبل که هر روز با بهترین خمیر دندان و نخ دندان و بهترین دهانشویه ها تمیز میکردم و یه مسواک ساده برام نیم ساعت طول میکشید .. بعد از المپیاد دیگه تقریبا هر هفته به زور یک بار مسواک خالی میزنم و اصلا برام مهم نیست خراب بودنشون ، چرا ؟ چون من میخوام دندونام بهترین و سالم ترین باشن ولی خب هرچقدر زور زدم نشدن!(تفکر همه چی یا هیچی )

بازماندن از چندین مسابقه علمی. مسابقه های علمی زیادی بودن که جایزه های خفن داشتنن شرکت کردم ولی ادامه ندادم چون اصلا اعتماد به نفس نداشتم که بتونم بهترین باشم توی اونها (تفکر همه چی یا هیچی )

دقیقا نمیدونم ریشه این همه کمالگرایی هام از کجا اومده ولی میشه حدس زد یجورایی. من همه ی این فرصت های از دست رفته رو فقط در یک سال گذشته تجربه کردم ...

دقیقا یک سال پیش بود که نتایج مرحله ۲ المپیاد اومد و من قبول نشدم. حقیقتا این خیلی خیلی برام مهم بود و فکر میکنم از اونجا ریشه میگیره. اینکه یه شکست سختی رو بعد از تلاش بسیار تجربه کنی و طبیعتا بعدش اینقدر کماگرا میشی

دردش اینجاست که همه فکر میکنن تو تنبل شدی یا بهونه میاری یا خنگ تشریف داری یا self motivate نیستی! ولی باور کنید کماگرا ها خییلی سخت تلاش میکنن ولی دست خودشون نیست که از این رفتار دست بکشن

کاش میشد یه قرص خورد و تمام کمالگرایی ها گم بشن برن . بسه دیگه تروخدا