[پراکنده نویسی]-از بوقاتی که پراید شد تا سبزی‌قرمه با سس هزارجزیره

آپدیت : باورم نمیشه طولانی ترین پست یکسال اخیرم عععععع!!! نزدیک ۱۸۰۰ کلمه بازم ععععع

آقا سلام قراره اولین و پراکنده ترین پست با موضوع پراکنده نویسیم رو بنویسم به حدی پراکنده که از پیش بینی های هواشناسی که بارش پراکنده همش میگن هم پراکنده تر باشه. پس بریم بزنیم نفت پراکنده بشه.

قبل از ادامه باید بگم که پیگیری های خانم آفتاب گردون باعث شد که این پست رو بنویسم، اره خانوم! من زنده هستم و علائم حیاتی من فقط از لایک و کامنت دریافت نمیشه!!!

پیش نوشت :‌

چونکه قراره پراکنده باشه هروقت یادم نره از نیم‌فاصله استفاده میکنم.

داستان بوقاتی که پراید شد

آقا من یه زمانی ادعای خیلی زیادی در مسائل شیمی داشتم و میشد گفت بوقاتی ولی از زمانیکه متوجه شدم که نباید از ماشین حساب استفاده بکنم دیگه بوقاتی که میزد ۸۰ یا ۹۰ (با ماشین حساب) الان داره مثل پراید تصادفی یا همون پیکان ۵۹ (داریم اصن؟؟) ادامه میده. خلاصه اینکه اوضاع خیلی خیته (خیطه؟) -> {به نقل از یه کلیپ طنز که میگفت هعی، اوضاع خیلی خیته (خیطه؟)}

پارت ۲ سالاد الویه با شیرکاکائو یا سبزی قرمه با سس هزارجزیره. مسئله هزاره یک میلیون دلاری من (همون بودن یا نبودن مسئله این است!)

خلاصه اینکه برای ادامه دادن به حیات و نگران نشدن خانم آفتاب‌گردون مجبورم که یکم رژیم نامتعادل پراکنده جیب معکوس ینی چیزه همون چیز عممم، ولش کن :/
خلاصه اینکه هنوز لیست ترکیبات سمم پر نشده ولی چند تایی هستن (اول آخر ۲تا 😂😂)

میان نوشت : اون جیب معکوس رو از اینجا برداشتم (البته با عرض پوزش از اهل ادب من بی ادب نیستم!) : لینک از یک کانال رندوم در آپارات
https://www.aparat.com/v/hNZ9X

تصمیم به یادگیری طراحی صنعتی (هنوزم نمیدونم دقیقا بهش چی میگن!!) بعد از دیدن فیلم اره X (همون اره ۱۰)

آقا من آدم جوگیری نیستم که فیلم جدید اسپایدرمن و سوپرتو چیزه ینی سوپر من رو ببینم و بخوام با چادر مامانم و شرت قرمز که از روی شلوار لی پوشیدم پرواز کنما، نه! داستان از این قرار هست که مدت مدیدیه (شاید ۲ یا ۳ سال که بسته به سن بنده مدت مدیدی محسوب میشه به نام خدا ۱۸ هستم!!) که میخوام نحوه طراحی قطعات صنعتی و نیمه صنعتی و غیر صنعتی رو یاد بگیرم مثلا طراحی یه بطری روی کاغذ (البته نه در حد سیاه قلم) مثلا طوری که بتونم مدل هایی که از ذهنم میگذره رو پیاده بکنم. یکی از قسمتای سریال بهتره به سال زنگ بزنی این دیالوگ بود که : گیتار زدن باعث تعادل روانی من میشه (البته این رو سال نگفت و بیشتر از این اسپویل نمیکنم هرچند اصلا اسپویل خاصی نداره!). منم به این نتیجه رسیدم هرچند با نوشتن این اتفاق میفتاد ولی خب پرداختن مجدد به موضوعی که سال پیش فهمیدی اثباتش ریاضیش غلطه و دوباره غلط اثباتش بکنی شبیه به له کردن مولکول های آب با دستگاه پرس هیدرولیکه (کار از دسته و هاون گذشته!) که مثلا تعادل روانی که پیشکش بیشتر اعصابت خورد میشه که چرا من فلان چیز رو الان نمیتونم یادبگیرم (منظورم کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال توماس و شیمی فیزیک لواین هست که بتونم اصلاحش بکنم).

حالا من که وقتش رو ندارم که برم کلاس و ... بنابراین با دور ریختن نقاشی های دوران راهنمایی و طفولیت خرچنگی که قورباغه بود دست به قلم شدم و بله، اولین epic failure در راستای ارتقای نیمکره راست سرماخوردم! مثلا خواستم کرنومتر pro sports مدل P-5853 (اینا رو میگم که بدونین چی میخواستم بکشم!) رو طراحی بکنم خواهرم با دیدنش گفت علی این شبیه هیچ چی نیست! من هیچ دیتایی توی دیتابیس مغزم ندارم که این رو رمزگشایی بکنم! بعدش رفتم سراغ قسمت سری اسپری شیشه پاک بکن که البته خیلی مطلوب نبود و خواهرم باز یه چیز نامربوط آورد که از ذکر آن پوزش خواهم (چون نمیدونم چی گفت خخخ ایسگا شدی😂😂‍).

خلاصه اینکه این ماجرا ادامه پیدا کرد که دیروز من یه بطری سیتریک اسید ۰.۶ مولار (شما بخونین جرم گیر همه کاره شیر آلات خونه! (قبل از مصرف تا سه برابر رقیق شود!!!!)) روی میزم داشتم که دیدم عع همین ایده نابی هست پس دست به کار شدم و اولین طرح (خیلی کوچولو بود) رو کشیدم که ععی بگیر نگیر داشت و زیرش نوشتم. Attempt I - semi mental به معنی تلاش یکم - نیمه ذهنی (از این بابت که یکبار بطری رو دیدم و از تصویر بسیار زیبایی که در ذهنم تجسم کردم یه ------------ (جای خالی رو خودتون پر کنین! من کلمه ای پیدا نکردم (جدی میگم!!) روی کاغذ کاهی کشیدم). تلاش های من ادامه داشتن و من تا به امروز ۵۶ تلاش رو ثبت کردم که از اونجایی که نوشتن اعداد یونانی از X (همون ۱۰) به بعد رو خیلیا نمیدونن منم از ۱۱ تا ۵۶ با اعداد جناب خوارزمی استفاده کردم :)) جمعا ۴ صفحه A5 (فکر کنم کمی کمتر از نصف یه A4 هست) طرح کشیدم همش به ترتیب در یه سطر بودن (عکسا پایین هستن :) )، این شما و این هم آثار بطری های من.

میان نوشت :

کد های : A29 تا A37 اصلا بطری نیستن : به ترتیب : پیست (آبفشان)، گازشور، قیف دکانتور یا جداکننده، قیف‌چکاننده (طراحی غیر دقیق هست شایدم اشتباه یادم نیست چطور بود دقیقش)، بالن حجمی که بهش میگیم ژوژه (ژوله نه ها ژوژه!)، سه راهی کلایزن، سه راهی تقطیر، رابط خم تقطیر (اسمش شبیه به اینه!)، بشر.
البته کد های A49-A50A51-A52 به ترتیب :‌ ظرف لاک، ادکلن، ادکلن، فندک آشپزخانه

تارگت طراحی
تارگت طراحی
اون آخریه رندوم هست
اون آخریه رندوم هست
آفتابه هم حضور داره! تو کامنتا بگین کدومه !
آفتابه هم حضور داره! تو کامنتا بگین کدومه !


بطری واتا هم به چشم میخوره! ولی بیشتر شبیه به وایتکس شده🫠🫠🫠
بطری واتا هم به چشم میخوره! ولی بیشتر شبیه به وایتکس شده🫠🫠🫠
چرت و پرتن اینا
چرت و پرتن اینا

حالا ایده های من که در مورد بطری ته کشیدش تصمیم گرفتم یه کار بهتر انجام بدم.

این وایتکس نیست ولی هرکسی بگه چی هست واقعا باید بگم که شیمی مدرسه رو خوب یاد گرفتی! (شایدم دانشجویی میگم شیمی عمومی رو خوب یادگرفتی)
این وایتکس نیست ولی هرکسی بگه چی هست واقعا باید بگم که شیمی مدرسه رو خوب یاد گرفتی! (شایدم دانشجویی میگم شیمی عمومی رو خوب یادگرفتی)


بعدش گفتم که چرا رنگ استفاده نکنم ؟؟

مداد رنگی های چینی که با تراش کردن هم نوکشان کنده میشه میشه!
مداد رنگی های چینی که با تراش کردن هم نوکشان کنده میشه میشه!
اینم هرکسی بگه چیه باید بگم دمت گرم :))
اینم هرکسی بگه چیه باید بگم دمت گرم :))

تصاویری که مشاهده فرمودین بسیار ابتدایی هستن و برای اینک دوربین گوشی من مال ۸ سال پیش هست (از مادرم به من رسیده مثل سیستم توارث لباس دهه شصت!!) یکم اصلاح رنگ نرم‌افزاری انجام دادم تا شبیه به چیزی باشه که واقعا میبینم!. خب باید بگم که برای شروع بد نبود ولی تداوم و تمرین نیاز دارم. یه سری مسائل هستن که باید روشون کار بکنم (اسامی احتمالا من دراوردی) : مبانی طراحی پرسپکتیو که از ۲ بعدی خارج میشم، مبانی طراحی خم‌ها و عمق دهی. حالا نور دهی و اینا بیشتر فاز سیاه قلم میگیره ولی اونم باحاله.

برای علیرضا

علیرضا یادته گفته بودم یه عکس محو از بلک برد آزمایشگاه دارم الان میبینم که نیست! باید بگم که I am sorry اول اینکه منتظر موندی دوم اینکه من بهت قول دادم (‌از لحاظ منطقی جفتشون یکی بودن!!!) فکر میکنم بچه فامیل پاکش کرده و از اونجایی که من آدم خسته ای هستم (عاریه از پارسا اینجاس (پارسساا! چرا اینجا نیستی؟ :( ) الان نمیتونم لپتاپ قدیمی که حدودا ۱۰ دقیقه طول میکشه بوت بشه رو باز کنم پیداش بکنم (پیداش کردم حتمن بهت خبر میدم. قول؟)

بسیج بات‌بلاکر - آنتی‌اسپم و ترول های ویرگول تشکیل نشده منحل شد تا اطلاع ثانوی البته!

راستش قبل از اینکه خر شیطون کنکور از کت و کول من پایین بیاد من داشتم که پروژه رو با selenium و پایتون تست میکردم که بیاد تمام این ترول ها و اسپمر های ویرگول رو برای هر یوزر گل مثل همین دست انداز خودمون بلاک بکنه تا مخل آرامش ما و محل تبلیغات اونا نباشه (باز تو زومیت بلاک میکنن اینجا اصلا آبی از ویرگول گرم نمیشه) سناریو این بود که یه گوگل فرم من درست کردم که میومد از شما درخواست میکرد آیدی های اینها رو از شما میگرفت و انتقال میداد به من، منم با باتی که ساختم میفتادم به جون پروفایل ها و راستی آزمایی که اصلا این جناب وجود خارجی داره یا نه البته مثلا اگر یه ترول دیگه هم این وسط بود که میخواست خرابکاری بکنه و همین مثلا آیدی دست انداز رو بده (ببین به دعوای توی ویرگول کاری ندارما هیت نده لطفا! مثالی بود که از ذهنم گذشت) من یه فیلتر استثنائات میذارم که این‌کار انجام نشه. ولی خب نشد، خوردیم به کنکور و نشد (بخصوص بالاخره تصمیم گرفتم پشتیبان قلم چی بگیرم که انصافا خوبه ولی الان که دارم مینویسم از کت و کول افتادم! و اصلا وقت نمیمونه).
آما مژده مژده! : شبیه به تبلیغ سک‌سک که منم همیشه یاد اسمارتیز میفتادم (چرا واقعن؟؟) :‌ به محض اینکه از دست این کنکور راحت شدم (شدیم) سعیم رو میکنم که برنامه رو بنویسم و یه جماعت رو راحت کنم آیدی ها رو هم به ویرگول بدم تا یه دستی به سرور هاش بکشه (با هک شدن اسنپ فود دیگه ویرگول بماند).

هک اسنپ‌فود

واسم جالب بود واقعا جالب بود، از مستعان ۱۱۰ رسیدیم به لیک شدن اطلاعات ۲۰ میلیون یوزر ایرانی که یک چهارم جمعیت ایرانه (به نقل از زومیت اینم لینک) حالا خودتون قضاوت کنین.


جناب پروکسیما حرف جالبی زده بود (البته نقل دقیق نیست، با تصرف و تخلص) :‌ در عرصه نظامی شاید ضعف نداشته باشیم ولی در زمینه تحقیقاتی بو ** میاد :/ حالا شما بیا و انکار کن.

خواستین از همون لینک بالا تحلیل رو بخونین من حرفی اضافه ای ندارم که متمم هم کنارش بیاد (حال کردی؟ نه حال کردی پراکندگی رو؟!؟!؟)

سال 2024 مبارک!

+مرد حسابی ته پست میان تبریک سال نو میگن؟

-در عنوان پست ذکر شده که پراکنده نویسی، خب این تاپیک اینجا خواست بباره، برو با پست‌شناسی دعوا کن اینجا ما دوشواری نداریم، یکه یک.

ته نوشت

ولی واقعا نوشتن و این طراحی های بامزه (به نقل از جناب مادر) تعدیل اعوجاج ذهنی میکنه وگرنه الان داشتم تست های فصل ۴ بازی با کلمات تعریف جمعیت و جهش درس مثلا زیست شناسی دوازدهم رو میخوندم.
این فصل به حدی مهمل هست که نگو و نپرس! به حدی تست های چرت و پرتی داره که فصل ۷ دوازدهم و فصل ۱ دهم جلوش لنگ (لونگ؟) میندازن. البته فصول بعدی مهمل هم داریم ولی این واقعا on the next level هست.

تشکر نامه

تا الان ذهنم آفتاب‌گردون و علیرضا رو یاری میکنه، بخصوص آفتاب گردون! (خانم چقدر شما از پست های من لذت میبردید من خبر نداشتم؟ پشت پرده میگفتین دیکشینری معین و دهخدا و آکسفورد و لانگمن و گوگل ترنسلیت رو باید کنار هم میذاشتین (حالا هندبوک بماند!) تا فلان چیز پست رو بخونین بعدش دلتنگ پستم شدین هییننن؟؟؟🫠😂😂😂)

عکس پراکنده امروز!

قسمت دوم پراکنده نویسی

بقیه پست ها با دسته بندی های موضوعی:

وقایع روتینیه!

پاسخ به چالش های وریگولستان!

برنامه نویسی و ویندوز

ربات تلگرامی آلبالو

علمی

ادبی

مثل همیشه :alishimist OUT!


عکس آخر پست به صلاحدید کارگروه تشخیص مصادیق مهملانه حذف شد!!!! (باز ایسگا شدی عکس موقت ی بود و افرادی که باید میدیدن دیدن :)) )