من فلان زبان برنامه نویسی رو کامل بلدم !!!!!

برنامه نویسا یک سری جملات آشنا میشنوند .

من فلان زبان رو کاملا بلدم - فلان زبان رو صد درصد بلدم - فلان زبان رو با یک دوره ، کامل یاد گرفتم و ...

میخوام در این مورد با هم صحبت کنیم و نتایج مطالعات و تجربه های خودم و شما رو با هم مرور کنیم .

بله .

یک دوره آموزشی میتونه خیلی خوب ، قوی ، کارآمد و بی نظیر باشه .

اما مطمئنا نمیتونه نتایج 12 13 سال کد نویسی یک برنامه نویس رو به شما بگه .

هر کسی که میخواد باشه ، اصلا مهم نیست .

حتی لردورف یا فن رسوم ( نویسنده پایتون ) هم بیان به شما توی 50 ساعت آموزش بدن ، شما نمیتونین تجربیات و مشکلاتشون رو درک کنین و ببینین .

من در حیطه زبان های برنامه نویسی که کار کردم و داخل گروه های میبینیم ، میگم .

به نظر من زمانی میتونین یک زبان رو بگید کامل یاد گرفتید که به شایستگی ناخودآگاه رسیده باشید . این جمله یعنی چی؟

یعنی اینکه:

1- تا زمانی که برای یادگیری و دانش یک علم شما مرز و حد گذاشتید و اون مرز رو با کلمه کامل پر کردید ، یعنی شما هیچی نمیدونین .

2- یعنی زمانی که شما بعد از یک دوره سه ماهه فیلم دیدن ، بگید من 100٪ nodejs بلدم ، نشون میده که شما یک د رصد هم بلد نیستید .

3 - زمانی که شما برای یک علم ، محدوده تعیین میکنین ، فکر میکنید که حد اون علم شمایید و بعد از اون چیزی وجود نداره ، پس شما در جهل خودباوری و خویشتن بینی ، در حال غرق شدنید .

نویسنده node.js رایان دال ، الان به زبان goLang بیشتر پروژه ها رو انجام میده و در حد bug fix داره روی پروژه نود joyent فعالیت میکنه .

پس هر موقع شما احساس کردید که هرچی میرید جلوتر ، چیزی بلد نیستید و هنوز در محدوده صفر به سر میبرید ، تشنه یادگیری بیشتر اون تکنلوژی هستید ، نشونه خوبیه برای اینکه بگه شما شاید دارید داخل اون زبان ، به تکامل میرسید .

الان شخصیت هایی هستند که با وجود اینکه خالق یک زبان و تکنلوژی هستند ، به علت احساس عقب موندن از دنیای تکنلوژی رنج میبرن و سعی میکنن خودشون رو به موفقیت های بیشتر برسونن .

پس با یک ویدئو و دوتا پروژه و 6 ماه کد زدن ، فکر نکنین کامل شدین .