چطور کانتریبیوتر زبان دارت شدم؟

زبان دارت یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی نسبتا جدید هست که برای توسعه برنامه‌های وب و موبایل علی‌الخصوص با فریم‌ورک فلاتر کاربرد داره.

چند روز پیش توی شرکت نشسته بودم و منتظر بیلد پروژه بودم که یه ایراد املایی موقع بیلد برنامه رفت روی مخم. خلاصه گفتم من که بیکارم بذار یه وری برم شاید درست شد.

این شد که رفتم توی گیت‌هاب دارت و ریپازیتوری build رو کلونش کردم.

روی سیستم خودم یه سرچی توی فایل‌ها زدم و غلطش رو پیدا کردم و درست کردم.


حجم بالای تغییرات
حجم بالای تغییرات


بعدش هم کامیت کردم و پوش کردم روی فورکی که از دارت گرفته بودم. در نهایت هم مرج ریکوئست زدم به برنچ مستر دارت. یه فرم لایسنس رو امضا کردم و در کمال ناباوری مرج ریکوئست تایید شد. بعد از حدود یه ساعت اجرای تست‌های اتومات کدم مرج شد و کانتریبیوتر دارت شدم.


اینگونه بود که مرزهای برنامه‌نویسی جا‌به‌جا شد و تاریخ دارت به قبل و بعد این کامیت تقسیم شد.

نام جاودانه من بر سردر ریپازیتوری بیلد دارت
نام جاودانه من بر سردر ریپازیتوری بیلد دارت


با بررسی لیست کانتریبیوترهای دارت مشخص شد افتخاری دیگر برای ایران و ایرانی رقم خورده و اولین کانتریبیوتر ایرانی این ریپازیتوری من هستم. (آماده عقد قرارداد با گوگل و سایر کمپانی‌ها)



بر طبل شادانه بکوب
بر طبل شادانه بکوب


مطلب قبلیم

https://virgool.io/programming/tarafdari-rmriukzijwu7