کتاب 40 قانون موفقیت در کسب و کار اینترنتی

با خداحافظی از کارمندی، حرفه مورد علاقه خود را شروع و تجارت آنلاین راه‌اندازی کنید و درآمد اینترنتی داشته باشید.

نویسنده: متیو پائولسن

40 قانون موفقیت در کسب و کار اینترنتی
40 قانون موفقیت در کسب و کار اینترنتی

مقدمه

رویاپردازی برای موفقیت تا تلاش برای رسیدن به موفقیت از زمین تا آسمان با هم فرق دارند. افراد زیادی هستند که دوست دارند به یک کارآفرین موفق با دستان الهام بخش برای دیگران تبدیل شوند و کسب‌و‌کار اینترنتی سودآوری داشته باشند. افرادی که دوست دارند مطابق میل خودشان زندگی کنند و هیچ نگرانی بابت پول نداشته باشند. این افراد داستان کارآفرینان موفق را می‌خوانند و می‌بینند که آن‌ها چطور خودشان را از کار اداری نجات داده‌اند و کاری را پیدا کرده‌اند، که عاشق آن هستند و پول خوبی هم از آن بدست می‌آورند. اما متأسفانه تعداد کمی از این افراد حاضر هستند کسب‌و‌کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند و گام‌های ضروری برای تحقق رویاهایشان بردارند. از طرف دیگر کسانی هم که مایلند نمی‌دانند؛ چطور باید شروع کنند و چگونه گام‌های خود را رو به جلو و به سمت موفقیت بردارند. به همین دلیل رویای رسیدن به موفقیت مالی و تغییر شیوه زندگی در حد یک رویا باقی می‌ماند.

40 قانون یک برنامه عملی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی

اما خوشبختانه رویای شما به راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار اینترنتی برخلاف سایر رویاهای شما به شکست منتهی نمی‌شود. شما می‌توانید یک کسب‌و‌کار اینترنتی راه‌اندازی کنید، تا کاری که عاشقش هستید را دنبال کنید، نیازهای خانواده‌تان را تأمین کنید و طبق میل و دلخواه خود زندگی کنید، برای تبدیل شدن به یک کارآفرین اینترنی موفق 2 اصل کلیدی وجود دارد. داشتن اراده قوی برای تلاش فراوان و داشتن برنامه عملی ثابت شده.

اگرچه من نمی‌توانم شما را مجبور کنم ساعت‌های طولانی برای رسیدن به یک کسب‌و‌کار موفق تلاش کنید؛ اما می‌توانم براساس تجربیات خودم قوانین و برنامه عملی ثابت شده‌ای در اختیارتان قرار دهم تا شم اهم بتوانید یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق و سودآور همانند کسب‌و‌کار من داشته باشید. کتاب 40 قانون موفقیت در کسب و کار اینترنتی برای شما نوشته شده است تا بتوانید ایده‌های کسب‌و‌کاری خود را عملی اجرایی کنید. فرقی نمی‌کند هدف شما از راه‌اندازی این کسب‌و‌کار چیست.. شاید یک فروشگاه اینترنتی یا محصولی اطلاعاتی (یک نرم‌افزار، یک سایت عضویت) شرکتی که از طریق اینترنت خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهد و یا هر کسب‌وکار نوپایی دیگر. این کتاب دانش و بصیرت لازم برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار اینترنتی رو به روشی صحیح از ابتدا در اختیار شما قرار می‌دهد. در این کتاب که شامل 40 قانون از تجربیات 20 ساله من است، استراتژی‌هایی می‌آموزید که افکار اولیه شما را به سمت موفقیت کسب‌و‌کارتان سوق می‌دهد.

در بخش اول این کتاب با عنوان خودتان را توسعه دهید، قوانین مفیدی معرفی می‌شود تا زندگی خود را در حین تبدیل شدن به یک کارآفرین اینترنتی و براساس آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

در بخش دوم با عنوان کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی کنید، اطلاعاتی مبتنی بر تجربه برای ایجاد مدل کسب‌و‌کار و یافتن جنبه‌های منحصربه‌فرد ایده‌هایتان ارائه می‌شود تا بتوانید کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی و بالا بکشید.

بخش سوم با عنوان کسب‌و‌کار خود را اداره کنید، شامل راهنمایی‌های جامعی از فعالیت‌های روزمره کسب‌و‌کار توصیه‌هایی در خصوص ارتباط با مشتریان و بازسازی مجدد پس از غلبه بر موانع کسب‌و‌کار است.

و در بخش چهارم با عنوان کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید؛ استراتژی‌های مختلفی برای بازاریابی و رشد کسب‌و‌کار معرفی می‌شود، این استراتژی‌هازمانی به دردتان می‌خورند که بین مشتریان مقبولیت پیدا کرده‌اید و یک کسب‌و‌کار موفق را اداره می‌کنید، حتماً لیست کتاب‌ها و پادکست‌های پیشنهادی و همچنین 40 ایده کسب‌و‌کار اینترنتی من که در انتهای کتاب برای کارآفرینان نوپا آمده است را مطالعه کنید تا بهتر بتوانید کسب‌و‌کار متناسب ومنحصربه‌فرد خود را پیدا و راه‌اندازی کنید.

داستان من (متیو پائولسن)

من اولین بار طعم درآمد اینترنتی را در سال 1999 چشیدم. آن زمان یک پسر بچه بازگوش 14 ساله بودم که فقط کمی از کامپیوتر سردر می‌آوردم و توانسته بودم HTML را با شرکت در تالارهای گفتگوی آنلاین مستمر یاد بگیرم. سپس یک وب‌سایت ساختم و چندین بازی در آن قرار دادم، اطلاعات مربوط به بازی‌ها را جمع‌آوری کردم، برایشان چند عکس گرفتم و قابلیت دانلود و گرفتن کدهای تقلب آن‌ها را برای کاربران فراهم کردم تا جایی که به خاطر دارم روزانه 25 بازدید به وبسایتم داشتم.

علاوه بر این بنرهای تبلیغاتی متنوعی در سایتم قرار داده بودم، طولی نکشید که وب‌سایت کوچکم توانست ماهانه 2500 دلار درآمد حاصل از تبلیغات کسب کند. یک پول خیلی خوبی برای یک پسر بچه 14 ساله بود. سپس سعی کردم چند وب‌سایت دیگر با طرح‌هایی درآمدزا بسازم تا اینکه توانستم پول کافی برای خرید یک کامپیوتر برای خودم جمع کنم. حدود 1000 دلار..

بعد از آن درگیر تکالیف دبیرستان و کار نیمه وقتی که بِرگرکینگ داشتم، شدم و روحیه کارآفرینانه‌ام تا سال دوم دانشگاه یک وقفه اُفتاد. یعنی تا اوایل سال 2007 که دوباره برای کسب درآمد از اینترنت قدم گذاشتم و یک وبلاگ مالی شخصی به نام گِتین گرین راه‌اندازی کردم و برای شرکت‌های مختلف بعنوان فریلنسر نویسندگی کردم.

با استفاده از گوگل اَدسِنس و برنامه‌های وابسته به آن و همچنین فروش تبلیغات لینک‌دار دوباره شروع به کسب درآمد کردم. بعد از مدتی نام وبلاگم به Amirican Kansumer News تغییر دادم که اکنون نام همان شرکتی است که در سال 2008 ثبت کردم. برای اینکه بتوانم از معاملات تبلیغاتی پول در بیاورم، چند وبسایت مرتبط دیگر ساختم و تا اواسط سال 2008 یک شبکه کوچک از سایت‌های مالی شخصی ایجاد کردم. در اوایل سال 2009 ماهانه حدود 5000 دلار درآمد از وبسایت‌های خود داشتم. اما باید مسیرم را تغییر می‌دادم تا به رشد خود ادمه دهم. ب همین دلیل وارد حوزه سرمایه گذاری شدم و یک وب‌سایت خبری به نام Amirican Bancking And Market News ایجاد و تیمی از نویسندگان را برای نوشتن روزانه مطالب آن استخدام کردم. این وبسایت بسیار مورد توجه قرار گرفت و در صدر جستجوهای Google news، Bing news و چندین منبع مالی و خبری دیگر.

در اوایل سال 2011 متوجه شدم که درست نیست تنها به درآمدم حاصل از تبلیغات تکه کنم، به همین دلیل شروع کردم به راه‌اندازی یک خبرنامه رایگان روزانه به نام Lbmndlp، که اکنون نام آن را به Arndly تغییر داده‌ام و به پایه و اساس کسب‌و‌کار خبرنامه سرمایه‌گذاری‌ام یعنی Analiz strak network تبدیل شد.

چندماه پس از شروع خبرنامه یک نسخه پرمیوم از آن تهیه کردم که کاربران می‌توانستن با پرداخت ماهانه 1500 دلار به اطلاعات اضافی در خبرنامه خود دست یابند. در سال 2012 از یک نرم افزار تحقیقات سرمایه‌گذاری به نام Reting db roy رونمایی کردم و دومین خبرنامه روزانه خود با نام Wayer compoer earning reports wiear تهیه کردم که خلاصه‌ای از اطلاعات مربوط به درآمد شرکت‌ها را ارائه می‌داد. بدین ترتیب تا اواسط سال 2014 توانستم برای خبرنامه رایگانم صدهزار عضویت بگیرم و حدود دوهزار و دویست نفر نیز در نسخه پرمیومم مشترک شدن. در اواسط سال 2013 یکی از همکاران سابقم گفت که عضو یک شرکت سرمایه‌گذاری شده و یک نرم‌افزار جمع‌آوری کمک مالی برای جوامع انسانی و پناهگاه‌های حیوانات ارائه داده است. من به کار او به چشم یک ایده عالی نگاه کردم و چون می‌دانستم او تجربه کار با پناهگاه‌های حیوانات را دارد، موافقت کردم که با او شریک شوم. ما پس از چندین ماه تلاش توانستیم از هیچ یک پلتفرم جمع‌آوری کمک‌های مالی آنلاین به نام Googoo photo context ایجاد کنیم.

این پلتفرم به پناهگاه‌های حیوانات اجازه می‌دهد تا با برگزاری مسابقات عکاسی، کمک‌های مالی جمع‌آوری کنند. به طوریکه توانستند در سال نخست فعالیت خود بیش از سیصد و پنجاه هزار دلار اِیاده جمع کنند. 8 سال طول کشید تا بتوانم شرکت Amirican Cunsumer news خود را به شرکتی که اکنون است تبدیل کنم؛ شرکت من اکنون و با توجه به کسب‌و‌کارهایی که تاکنون راه‌اندازی کرده‌ام دارای چندین واحد تجاری است که هر کدام از آن‌ها سالانه درآمد 6 رقمی تولید می‌کنند. اما در این مسیر سختی‌های زیادی کشیدم و با شکست‌های متعددی روبرو شدم. بعنوان مثال: در آن زمان تنها چند وبلاگ و منبع اقتصادی محدود برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی وجود داشت و من به سختی می‌توانستم اطلاعات کسب کنم.

از این رو تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم تا شما بتوانید از دانش و تجربیات من بهره‌مند شوید. با رعایت و قوانینی که در این فصل‌ها بیان شده می‌توانید از اشتباهات بسیاری که من در مسیر خود مرتکب شده‌ام؛ اجتناب کنید و سریعتر کسب‌و‌کار خود را رشد و گسترش دهید.

گام‌های عملی

ما در عصری زندگی می‌کنیم که به راحتی می‌توان یک کسب‌و‌کار اینترنتی با درآمدی 6 یا 7 رقمی را راه‌اندازی کرد. همانگونه که پیش از این هزاران نفر دیگر با تکیه بر دانش خود تلاش بسیار و چند نرم افزار کاربردی توانسته‌اند کسب‌و‌کار خود را بسازند. بسیاری از آن‌ها شغل قبلی خود را ترک کرده‌اند تا بتوانند تمام وقت روی کسب‌و‌کار جدید خود تمرکز کنند و خودشان ساعات کاری خود را تنظیم کنند و برخی دیگر در کنار این کار خود به یک کسب‌و‌کار همه جانبی دیگر نیز مشغول شدند. راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق به زمان، استعداد و عزم اراده شما بستگی دارد. اما با این حال می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده ارزشمند و سودآور نیز باشد.

بهترین زمان برای شروع یک کسب‌و‌کار اینترنتی 5 سال پیش بود؛ با این حال بهترین زمان بعدی برای آن همین امروز است. به این فکر کنید که می‌خواهید در پنج سال آینده کجا باشید، آیا در همین شغلی که امروز در آن هستید و همچنان به رویاهای خود فکر می‌کنید. یا زمانی به گذشته نگاه می‌کنید سپاسگزار و خوشحال هستید که کار سخت را انتخاب کردید تا کسب‌و‌کار خود را رشد و گسترش دهید. همین امروز تصمیم خود را بگیرید و سپس با برنامه‌ریزی پیش بروید تا به جای یک فرد خیال‌پرداز به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید. تنها کافیست چند سال روی کارهایی تمرکز کنید که بقیه افراد انجام نمی‌دهند تا بتوانید بقیه عمر خود را صرف انجام کارهایی کنید که اکثر مردم نمی‌توانند. به عبارت دیگر: اگر مدتی به خودتان سختی بدهید می‌توانید باقی عمر در رفاه و آسایش سر کنید.

چنانچه قوانین عنوان شده در این کتاب را بخوانید مطابق آن‌ها پیش بروید و با اراده بسیار تلاش کنید؛ شاید شما هم بتوانید کسب‌و‌کار اینترنتی خود را با درآمدی 6 رقمی یا 7 رقمی راه‌اندازی کنید.