پرطرفدار ترین رنگ برای دکوراسیون

در این مطالعه پرطرفدارترین طرح های سه کنج رو بررسی کردیم تا ببینیم کدوم تم رنگی بیشتر در اونها به کار رفته.

حوصله نداری؟ خلاصش:
پرطرفدارترین رنگ در بین طرحای سه کنج رنگ طوسی و بعد از اون رنگ کرم بود.

طرح های سه کنج لایک میشن و معیار ما برای پرطرفدار بودن طرح ها تعداد لایک بوده. تم رنگی رو خودم تعیین کردم. بعضی وقتا کار سختی بود مثلا وقتی که طرحی خیلی رنگارنگ بود. ولی خب تلاشم رو کردم که یک رنگ رو به هر طرحی نسبت بدم. این کار رو برای 100 طرح انجام دادم.

نتایج

تعداد طرح ها با تم های رنگی مختلف در بین 100 طرح پرطرفدار سه کنج
تعداد طرح ها با تم های رنگی مختلف در بین 100 طرح پرطرفدار سه کنج
نسبت بین تم های رنگی مختلف در صد طرح پرطرفدار سه کنج
نسبت بین تم های رنگی مختلف در صد طرح پرطرفدار سه کنج

تحلیل و نتیجه گیری

شاید براتون عجیب باشه که پرطرفدارترین رنگ طوسی بوده باشه. برای من هم تا قبل از سه کنج عجیب بود. دقت کردید که در کافی شاپ ها چقدر از رنگ طوسی استفاده می کنیم؟ دلیلش احتمالا همین باشه. این نتیجه رو به طور خاص رنگ دوم تایید می کنه. رنگ کرم که یه رنگ کاملاً خنثی و محافظه کارانه است نفر دومه. این یعنی علایق طراحای سه کنج خیلی هم هیجانی نبوده.

ظاهراً رنگ طوسی همونقدر که در خونه های ما غایبه، برامون جذابه. نتایج جالب دیگه در این مطالعه فاصله ی زیاد رنگ های قرمز و آبی با رنگ های سبز و زرد بود. غافلگیر شدم وقتی دیدم حتی طیف صورتی-بنفش هم بیشتر از سبز و زرد کاربرد داره. این می تونه برای اونهایی جذاب باشه که ترجیح میدن فضای خونشون رو متمایز کنن. مثل همیشه: تعداد بیشتر به معنی بهتر نیست.



چند تا از طرح های مورد مطالعه

طرحی با تم رنگی زرد
طرحی با تم رنگی زرد
طرحی با تم رنگی قرمز
طرحی با تم رنگی قرمز
طرحی با تم رنگی طوسی
طرحی با تم رنگی طوسی

گزارش کامل این مطالعه رو می تونید اینجا ببینید.