از نماشا غافل نشوید!


همه به اهمیت ویدئوها در درگیر کردن بیشتر خواننده به مطالب یک بلاگ آگاهی داریم و من هم به عنوان یک بلاگر همیشه تلاش می‌کنم در مطالبی که منتشر می‌کنم از محتوای ویدئویی استفاده کنم.

از روزی که وبسایت تمرینو رو ایجاد کردم، ویدئوها رو در سه پلتفرم همزمان منتشر می‌کردم:

یوتیوب

آپارات

نماشا

امروز می‌خوام تجربه انتشار یک ویدئو رو در دو پلتفرم ایرانی آپارات و نماشا با شما به اشتراک بگذارم.

وبسایت ما (تمرینو) موضوعش بیشتر در حوزه بدنسازی و تناسب اندامه و اغلب موضوع ویدئوها هم مرتبط با این حوزه است.

اما گاهی اوقات برای تنوع هم که شده سعی می‌کنم ویدئوهای غیرمرتبط ولی جالب هم منتشر کنم.

آمار کانال‌های تمرینو

قبل از اینکه جلوتر برم به این آمار از کانال ما در آپارات و نماشا توجه کنید:

  • تعداد مشترکین ما در آپارات 534 نفر
  • تعداد مشترکین ما در نماشا 14 نفر!!
  • مجموع بازدیدهای ویدئو در آپارات 3529962 نفر
  • مجموع بازدیدهای ویدئو در نماشا (نماشا اصلاً این آمار رو نمی‌ده فقط آمار بازدید هر ویدئو رو جداگانه ارائه می‌کنه)

به طور متوسط آپارات به ما روزانه 1000 تا بازدید رو می‌ده ولی نماشا همچین آماری رو ارائه نمی‌کنه!!


من چندان به نماشا اهمیت نمی‌دادم البته به چند دلیل روی این پلتفرم همچنان ویدئو آپلود می‌کنم:

  • ۱: اگه بلایی سر آپارات اومد، حداقل روی یک پلتفرم داخلی همچنان ویدئو داشته باشیم!
  • ۲: سرعت نمایش ویدئوها داخل نماشا خیلی بهتر از آپاراته!
  • ۳: لجبازی خودم! (وقتی از روز اول روی این پلتفرم ویدئو آپلود کردم نمی‌خوام زحماتم به هدر بره از طرفی اگه یک مخاطب هم بیاد خیلی خوبه ?)

و اما ماجرای ویدئوی پربازدید نماشا

روز ۱۶ اردیبهشت 99 یک ویدئو با عنوان (نگاهی به آخرین روزهای جهان هستی) داخل آپارات و نماشا آپلود کردم که داخل این آدرس‌ها قابل دسترس هستند:

آپارات و نماشا

این ويدئو تا (۲۰ اردیبهشت ۹۹) آمار بازدیدش به این صورت بوده:

  • آپارات 51 بازدید
  • نماشا 6450 بازدید

بله تفاوت در تعداد بازدید خیلی خیلی زیاده!

گویا نماشا این ويدئو رو برده داخل صفحه اصلیش برای یک روز گذاشته به عنوان ویدئوی منتخب!

نمی‌دونم این کار به صورت دستی انجام شده یا به صورت خودکار، در هر حال نشون می‌ده، می‌شه در نماشا به سطح بالایی از دسترسی به مخاطبان رسید اگه بتونید محتوای جذاب تهیه کنید.?

گویا آپارات درگیر افزایش بازدید کانال‌های خودش یا کانال‌هایی که برای دیده شدن بیشتر خرج می‌کنند، هست!

مطمئناً اگه داخل صفحه اصلی آپارات ویدئو قرار می‌گرفت بازدیدش از نماشا بالاتر می‌رفت اما منظورم پتانسیل‌های این پلتفرم برای انتشار رایگان محتوا و دسترسی بیشتر بود!

این پست رو نوشتم برای دوستانی که می‌خوان به تعداد بیشتری مخاطب دسترسی پیدا کنند و بگم در پلتفرمی مثل نماشا همچنان امید برای دیده شدن هست و بهتره از نماشا غافل نشند!