به مناسبت صدمین ورژن فایر فاکس (ورژن 100) ؛ چرا از فایر فاکس استفاده کنیم؟

وقتی امروز فایر فاکس رو باز کردم با این پیام رو به رو شدم :

فایرفاکس به صدمین ورژن خودش رسیده و این موضوع باعث شده تا اطلاع رسانی به کاربران و فن های خودش داشته باشه. من به جای اینکه از گوگل کروم استفاده کنم، از فایرفاکس استفاده میکنم به این دلیل که راحتتر و سریعتر لود میشه و از طرفی کش کمتری نسبت به کروم داره و از همه مهم تر رم کمتری هم اشغال میکنه.

اما به طور کلی ویژگی های فایر فاکس رو نسبت به سایر مرورگر ها میشه موارد زیر دونست:

مزایای فایر فاکس نسبت به سافاری

مزایای فایر فاکس نسبت به کروم

مزایای فایر فاکس نسبت به اج

سیر تغییر لوگوی فایر فاکس

فایر فاکس همیشه سعی کرده تا پیشرو باشه و خلاقیت توی کارش داشته باشه و البته امنیت رو هم در نظر بگیره. به نظر من فایر فاکس چند تا ویژگی اصلی نسبت به کروم داره:

  1. سرعت بالا
  2. اشغال کمتر رم
  3. سینک راحت میان دستگاه ها
  4. اسکتنشن و برنامه های کاربری مثل pocket

یادمه روی لپتاپ قبلی از کروم استفاده میکردم و انقدر سرگرم کار بودم که یهو سیستم ریستارت شد، وقتی روشن کردم و رفتم تو کروم دیدم کند شده پس رفتم توی بخش کش تا پاکش کنم وقتی روی Clear All زدم یه زمان خیلی خیلی طولانی رفت تا کش رو پاک کنه و این واقعا یه تصمیم جدی برا من بود تا بیام از فایرفاکس استفاده کنم چون به این مشکل اصلا برخورد نکردم.

کروم به خاطر اشغال رم زیادی که داره برای سیستم هاییکه رم زیر 4 گیگ دارن یه گزینه سنگین هم به حساب میاد.

نظر شما چیه؟

اینجا درباره تکنولوژی و فناوری حرف میزنیم، دنبال کنید:

https://virgool.io/technology