این نکته رمز ¿¡

سلام

پیشاپیش سال جدید رو که تو راهه رو به همتون تبریک می‌گم و براتون سلامت و امنیت، جیب پرپول و لب پر خنده از خدا می‌خوام.

داشتم پست سایر دوستان رو در چالش کوله پشتی1402 می‌خوندم. کلی نکات جالب از بین متن ها پیدا کردم. راستش رو بخواید خیلی هم دقیق همه جمله ها رو نخوندم و فکر می‌کنم کمتر کسی کامل و با جزئیات متن ها رو خونده باشه.

بر خلاف سایر چالش ها که قلم ما رو به چالش می‌کشه این یکی بیشتر خودمون رو به چالش می‌کشید. چون پست ها، بیشتر جنبه بازیابی درونی خواسته و داشته ها بود و حتی حسرت نداشته ها. اینکه چقدر سال پیش برامون آورده داشت، چقدر ازش یاد گرفتیم و چه چیزهایی رو نمی‌خوایم تکرار کنیم. یه تجربه شخصی از سالی که گذشت.

احساس کردم که این عهد بستن ساليانه با خودمون و جمعبندی آنچه گذشت! چقدر برای هممون لازمه. پس تصمیم گرفتم چند پیشنهاد رو با شما به اشتراک بذارم. مبنای تمام پیشنهاد ها همین یه بیت شعره:

این نکته رمز اگر بدانی دانی،
هر چیز که در جست آنی آنی!
"مولانای جان"

۱. روز ۲۹ اسفد هر سال یه برگه برداریم، دونه دونه آرزوهای سال جدیدمون رو با جزئیات و ذکر اعداد دقیق بنویسیم. بعد بذاریمش یه جای دور از دسترس، که تا سال بعد نخونیمش. سال بعد روی اون برگه، کنار آرزوها یا بهتره بگم هدف هایی که رسیدیم تیک بزنیم، و یه برگه جدید اضافه کنیم.

میتونیم از یه دفتر، دفترچه، بولت ژورنال یا هر چیز دیگه هم استفاده کنیم.
میتونیم از یه دفتر، دفترچه، بولت ژورنال یا هر چیز دیگه هم استفاده کنیم.


برگه آرزوهای سال قبل فقط چند تا آرزو نیست. نشون می‌ده ما چطور فکر می‌کردیم. دنیامون دقیقا چقدر بزرگ بوده(همون شعر بالا). مثلا بعد از ده سال ما ده برگه داریم با یه روند زیبا از رشد افکارمون. می‌شه پشت اون برگه، درسهایی که از سال گذشته گرفتیم رو بنویسیم تا سال بعد بخونیم و هرسال درسهایی که از زندگی گرفتیم رو مرور کنیم. (می‌تونیم ویدیو هم بگیریم.)

۲. دو تا جعبه بسازیم، یا دو بطری یا جعبه بیاریم و با سلیقه خودمون تزئینش کنیم. اسم یکی رو بزاریم آرزوها/ هدف ها/ خواسته ها و دیگری رو بزاریم داشته ها/ هدف های محقق شده/... (اسمش مهم نیست خیلی، سلیقه ایه). روی برگه های کوچک آرزوها و اهدافمون رو بنویسیم و داخل جعبه اول بندازیم، وقتی محقق شد بندازیمش توی جعبه داشته ها. می‌تونیم جعبه اولی رو من آینده و اون یکی رو من گذشته بزاریم. چون هرکدوم یه مجموعه از خواسته ها و در واقع درون مان.

شیشه  آرزوها!
شیشه آرزوها!


۳. اپلیکیشن های مربوط به wish list ، to do list و در کل برنامه ریزی رو نصب کنیم و به سلیقه خودمون یه لیست بلند بالای دیجیتال بسازیم. گوگل پلی و اپ استور کلی از این برنامه ها دارن.

۴. چند وقت پیش این سایت رو یکی از اعضای محترم سایت معرفی کردن: https://www.futureme.org

یه سایت که می‌تونیم نامه بنویسیم و هر وقت خواستیم دریافتش کنیم. مثلا روز ۲۹ام اسفندماه سال بعد. و روند نامه نگاری با خود آینده مون رو همینجوری ادامه بدیم.


۵. این یکی رو شما بگین. چجوری آرزوهامون رو موندگار کنیم؟ شاید با اجازه خودتون ویرایش بزنم و ایده رو به متن اضافه کنم.

پ.ن: من دوتای اول رو قبلتر انجام دادم، به شما هم پیشنهاد می‌کنم انجام بدین.

پ.ن۲: وقتی دنبال تصویر مناسب بودم متوجه شدم این جعبه آرزوها در قانون جذب و اینها کاربرد داره، خواستم بگم هدف من مکتوب کردن خواسته ها بود نه بعضی روش های روانشناسی زرد.

پ.ن۳: اولین مطلب محاوره ای و در واقع غیر ادبی منه، به نظرتون مطلب اینجوری هم بنویسم؟

در آخر، سال نوتون مبارک?