یازده _ دو (مدرسه)

یازده _ دو (مدرسه)
یازده _ دو (مدرسه)


داشتم فکر می کردم موضوع بعدی چی باشه و نزدیکی امتحانات آیا اجازۀ نوشتن به ما خواهد داد یا نه که جناب دست انداز چالشی جدید با نام مذکور ارائه کردند و به دادمان رسیدند.

کدام‌یک از دروس مدرسه را از سایر درس‌‎ها بیشتر دوست دارید؟

ریاضی و علوم. انتخاب از بین این دو واقعا سخته. زبان انگلیسی هم میتونست باشه ولی به نظرم اون طور که باید نیست. شاید بشه گفت خیلی خلاصه هست و حرف زیادی برای گفتن نداره. البته اینکه معلم زبان خوبی هم نصیبمون نشد و بیشتر به تحلیل وقایع و حواشی می پرداخت هم خالی از لطف نیست.

آیا تا الان به مستخدم مدرسه‌تان، در انجام کارهایش، کمک کرده‌اید؟

مدرسه ما دو مستخدم داره که از یکیشون زیاد دلخوشی نداریم. ولی دومی که فامیلش هم متاسفانه به خاطر ندارم مرد بسیار با ادب و زحمت کشی هست و همینطور بسیار خونسرد. در پاسخ به سوال هم بگم که تا به حال که مفتخر به یاری ایشان نگشته ایم و با توجه به پایان سال تحصیلی هم نخواهیم گشت.

کدام‎یک از لوازمی که با خود به مدرسه می‎‌برید را نسبت به بقیه، بیشتر دوست دارید؟

شاید فقط یک خودکار آبی که فکر میکنم از نیمه های سال همراهم بوده باشه. چند وقت پیش جوهرش تو کتابخونه تموم شد و منم دست به کار شدم و در یک عمل پیوندی سنگین لوله ی جوهرش رو با خودکار کیان عوض کردم :)

آیا شما جزو دانش‌‎آموزانی هستید که احساس می‌‎کنند معلّم‎‌ها، بین دانش‌‎آموزان خود فرق می‎‌گذارند؟

حتما همینطوره. بالاخره بین دانش آموز فعال و درس خون و کسی که از اول سال پی شلوغ کاری بوده و مدام باعث آزار و اذیت معلمان و سایرین شده باید تفاوتی قائل شد. البته این دیدگاه من هست و ممکنه بعضی معلمین با من هم نظر نباشند که من بهشون احترام میذارم چون مطمئناً تجربه اون هارو ندارم.

اگر می‌توانستید یک کتاب درسی را از برنامه‌ی درسی مدارس حذف کنید، حذف می‌‎کردید؟ کدام کتاب را؟

نه، فکر میکنم همشون لازم و ضروری باشند. یا حداقل در آینده به کار بیان و در واقع و به نوعی پیش زمینه هستند.

کدام‌یک از معلّم مدرسه‌تان را به دلیل داشتن چه ویژگی خاصی، از سایر معلّم‌هایتان، بیشتر دوست دارید؟

استاد حجتی(دبیر علوم): عالی و مفهومی تدریس میکنه و راهنمایی های بسیار خوبی هم برای آینده ارائه میده. هوش مالی بالایی هم داره. ویژگی های دیگه ای هم هست که حافظۀ ما یاری نمیکنه.

استاد رازقی(دبیر زبان انگلیسی): ایشون هم که بالا اشاره کردم بسیار به کنفرانس دادن علاقه مندند که میشه گفت ویژگی باحالی هست. تواناییشون در این زمینه تحسین برانگیزه. البته استاد حجتی هم از این قاعده مستثنی نیست.

آیا بعد از اتمام هر درس، از معلّم آن درس تشکر می‌کنید؟ از برخی آری و نسبت به برخی بی‌تفاوت هستید؟

تشکر به اون معنا نه ولی خب در حد یک خسته نباشید اگه فرصت باشه دریغ نمی کنیم.

اگر می‌توانستید برای زیبایی مدرسه‌تان، تغییر یا تغییراتی ایجاد کنید، چه تغییر یا تغییراتی ایجاد می‌کردید؟

تغییر خاصی مد نظرم نیست ولی اگه میتونستم کاری هم بکنم ترجیح می دادم تعداد دانش آموزان رو در هر کلاس به مساوات تقسیم کنم (کلاس ما 34 نفر هست در حالی که کلاس بغلی 17 نفر هستن :|)

اگر می‌توانستید یک کتاب را به برنامه‌ی درسی مدارس اضافه کنید، اضافه می‌‎کردید؟ کتابی با چه نام و چه موضوعی؟

کتابی با عنوان هوش مالی که واقعا امروزه خیلی به کار میاد و درد خیلی از جوانان هست.

اگر می‌توانستید با یکی از معلّم‌هایتان، ورزشی جمعی انجام دهید، کدام معلّم و چه ورزشی را انتخاب می‌‎کردید؟!

استاد گل محمدی - والیبال

موسم جدایی از شما خوانندگان عزیز هست. از همراهیتون تا اینجا ممنونم. لطفا نظراتتون رو واسم کامنت کنید.