یکم منولوژی! (من شناسی) - {یازده شش- موضوع‌: این من کیست؟}

یه عکس رندوم توی لپ‌تاپ گیر آوردم صرفا برای عکس دار بودن پست (شرودینگر واقعا بابتش شرمندتم!!! (وقوع سونامی! در قبر شرودینگر!! (کار از لرزیدن گذشته!)))
یه عکس رندوم توی لپ‌تاپ گیر آوردم صرفا برای عکس دار بودن پست (شرودینگر واقعا بابتش شرمندتم!!! (وقوع سونامی! در قبر شرودینگر!! (کار از لرزیدن گذشته!)))


پیش یازده جات!

آقا سلام، من زیر حرفم نزدم و توی ویرگول نیستم! آما خیلی اتفاقی دستم به بوک‌مارک ویرگول خورد و از اونجایی که در لپ‌تاپ گرامی دکمه لاگ‌اوت (خروج از حساب) رو نزده بودم مستقیم به جدیدترین پست های دوستان و انتشاراتی که دنبال میکنم هدایت شدم و بله! چالش های وسوسه انگیز دست انداز تقریبا تمام پست های این شماره از چالش یازده رو خوندم و فقط لایک کردم (هرچند خیلی دلم میخواست که کامنت بذارم ولی خب برخلاف میل باطنی این کار رو نکردم چونکه میترسیدم سندرم طومار بیقرارم عود بکنه و بجای خروج موفق درگیر کامنت بازی بشم (*آه)

یک: تکنولوژی جدیدی وارد بازار می‌شود که قادر است خواب‌های شما را ضبط و هر زمان که خواستید پخش کند. آیا از این تکنولوژی استفاده می‌کنید؟

  • اگر این تکنولوژی بتونه فیلتر روی خواب های ضبط شده بذاره (شما بخون سانسور!)‌ بنظرم ایده آل هست در غیر اینصورت به دلیل برخی محتوا شاید به عنوان دوقطبی پارانوئید افسرده ...! تلقی بشم (شما بخون بستری شدن در بیمارستان اعصاب و روان!)
  • ولی روی دیگه سکه این هست که میتونم به بهترین شکل تجسم های ذهنی پیچیده ای که دارم رو به تصویر بکشم و تاثیر گذار تر باشم یا اینکه فقط بشینیم و سعی کن نخندی ببینیم!

دو: شما از طرفداران اهدای عضو هستید و کارت اهدای عضو نیز گرفته‌اید. اگر قرار باشد در دو خط کسی که مخالف اهدای عضو است را به این‌کار ترغیب کنید، برای او چه می‌نویسید؟

  • مخاطب این سوال بستگی داره که چه کسی باشه فردی مذهبی افراطی باشه (*اشاره به مقدس بودن جسم و عدم اجازه در هر گونه دخل و تصرف) یا اینکه فردی که صرفا میخواد جسدش سالم بمونه و حالات دیگه.
  • در حالت کلی نمیشه یه فرمول کلی برای همگی بنویسیم ولی من این رو میگفتم:
  • جرم و انرژی جهان ثابت و در تبادل با هم هستن، غذایی که از خاک با استفاده از کشاورزی به دست اومده از اجساد تجزیه شده گذشتگان هست و این برای بدن شما هم صدق میکنه، هیچ چیزی انحصاری شما نیست و بالاخره با تلاشی و تجزیه شدن به چرخه مواد برمیگرده، پس چه بهتر که قبل از اینکه جسم شما به خاک تبدیل بشه نفراتی که میتونن با جسم شما تبدیل به خاک نشن رو محروم نکنین. (*خنده،‌ بیشتر از ۲ خط!)
  • نظر شخصی من این هست که این کار اختیاری هست ولی برای خودم این کار رو حتما انجام میدم چونکه این بدن از مواد انحصاری ساخته نشده! و یه زمانی «به طور کامل» به چرخه مواد برمیگرده (کامل از این بابت که الان هم دارم مقداری از جرم بدنم رو به زمین منتقل میکنم (مثلا با بازدم) ولی جرم کلی بدن من ثابته چون جرم از دست رفته رو با غذا جایگزین میکنم و ادامه لوپ ما)

سه: زمان مدرسه وقتی می‌خواهند دانش‌آموزان را به اردو ببرند، از والدین‌ آن‌‌ها رضایتنامه می‌گیرند. آیا تاکنون برای خودتان رضایت‌نامه صادر کرده‌اید؟ یعنی موقعی که دلتان شما را به کاری وامی‌داشته و عقل‌تان شما را از انجام آن کار می‌ترسانده، برای کدامیک رضایتنامه صادر کرده‌اید؟

- .... .. ... ....... .--. .- .-. .- --. .-. .- .--. .... ....... .. -. - . -. - .. -. .- .-.. -.-- ....... .-.. . ..-. - ....... -... .-.. .- -. -.-

(کد مورس : این پاراگراف خالی گذاشته شده!!)

چهار: دیگران چه توانایی و یا استعدادی را در شما می‌بینند که شما نسبت به داشتن آن توانایی و یا استعداد در خودتان تردید دارید؟

  • خیلی چیز ها هستن یکیش که خیلی بولد هست توانایی زبان انگلیسی من هست من به جرئت میتونم بگم که افراد بسیار توانمندتر از خودم رو سراغ دارم که سطح زبان خیلی خوبی دارن نمیگم ضعیف هستم ولی خب در حد یه فرد Native (محلی یا فردی که اون زبان به عنوان زبان مادریش هست) نیستم!
  • بیشتر مهارت زبان من محدود به چیزای تخصصی میشه و خیلی کم درمورد اتفاقات روزمره مطالعه کردم و این عیب هست!

پنج: آیا شده است که درباره‎ی یک مسئله یا موضوعی، پافشاری و تعصب بیهوده به خرج داده باشید و بعدها متوجه شده باشید که سخت اشتباه می‌کرده‌اید و حق با بقیه بوده است؟ اگر ممکن است بنویسید آن مسئله یا موضوع چه بوده است؟

  • تعصب که نمیشه گفت ولی پافشاری اره، اینکه میخواستم که اطرافیانم از اشتباه در بیان و به حرفای توی نونوایی و تاکسی گوش ندن! یکم مطالعه بکنن و اگر واقعا درکش سخت بود لاقل همونطوری قبولش نکنن.
  • مثالش همین مسمومیت دانش آموزا بود که بالاخره معلوم نشد که چه عاملی باعثش هست و برای ماست مالی گفتن که گاز N2 مقصر هست (من که چشم آب نمیخوره این اسم های رمزی برای چیزی که وجود نداره گذاشتن)
  • من احتمال میدم که شاید تیواستون و یا سلنواستون بوده (باتوجه به چیزایی که دانش آموزا بلغور میکردن (بلغور از این بابت که قبل از ضبط معلوم نیست چی دادن حفظ بکنن))

شش: آیا توانایی این که در هیچ جایی استخدام نشوید و خودتان بتوانید یک شغل مستقل راه بیندازید را در خودتان می‎بینید؟ آن شغل چیست؟

  • مطمئن نیستم (همیشه یه درصدی از عدم قطعیت رو دارم (مرسی ورنر هایزنبرگ!)) ولی اگر یه سرمایه اولیه هرچند کم داشتم، یوتیوبری و تولید محتوای علمی هست.

هفت: از برخی از میوه‌ها به عنوان میوه‌های بهشتی یاد شده است. اگر قرار بود از یک "ساز" به عنوان سازِ بهشتی یاد بشود، آن ساز به نظر شما کدام ساز است؟ می‌توانید یک آهنگ زیبا با آن "ساز" را معرفی کنید؟

  • من خیلی در زمینه آلات موسیقی تبحر ندارم ولی عاشق گیتار هستم، ویولون و پیانو هم خیلی خوب هستن. در حالت کلی عاشق موسیقی بیکلام هستم در ژانر های انرژتیک و سینماتیک و یکمی هم غیره!
  • یکیش Free as a Bird از Omar Akram هست که واقعا یکی از احساس برانگیزترین ها هست.
https://songsara.net/4017/
  • و یکی از شاهکار ها (البته به نظر من !) آهنگ Good times از Vangelis هست (حتما نسخه با کیفیتش به همراه هدست یا هندزفری گوش بدین!) این یکی واقعا اشک درار هست انگار باهات حرف میزنه!
https://www.aparat.com/v/E2Mkn

هشت: همین الان غول چراغ جادو در کنار شما ظاهر می‌شود و به شما می‌گوید که می‌توانید سه آرزو کنید تا برآورده‌اش کند، می‌توانید آن سه آرزو را بنویسید؟

ارزوی شماره ۱ :‌ لفت دادن از زندگی‌: اصلا نمیدونم بالاخره از این استیج میتونم موفق بیرون بیام یا نه واقعا خودمم موندم همه میگن داری زحمت میکشی ولی من از خودم راضی نیستم.

ارزوی شماره ۲ :‌ دسترسی همه به منابع مطالعاتی و کم شدن شر بیشعور ها که خودش کلید عدالت هست نه اینکه مستقیم آرزوی عدالت بکنم.

ارزوی شماره ۳ : پیدا کردن هدف دقیق از زندگی، فعلا که دارم مثل یه ربات زندگی میکنم...

نه: اگر قرار بود به طریقی در روز اول سال، یعنی روز عید نوروز، تمام اعمال و رفتار پنهانی مردم ایران (در هر سن و سال و با هر پُست و مقامی) برای همگان علنی و آشکار شود. به نظر شما مردم ایران باز هم این روز را جشن می‌گرفتند؟

  • به آخر الزمان در ایران خوش اومدین! حداقل شبه و شکی دیگه در بقیه باقی نمیموند و نسل به احتمال باقی مانده از این حادثه میفهمیدن که نسل های قبل خودشون بالاخره عوضی بودن یا واقعا دستاورد خاصی داشتن که مجبور بودن در خفا نگهش دارن!

ده: علم پزشکی پیشرفت می‌کند و هر کس می‌تواند، هر تعدادی که بخواهد از خودش تکثیر کند. آیا شما خودتان را تکثیر می‌‌کنید؟ چند نسخه؟ چرا؟ اگر به جز خودتان، بتوانید فقط یک نفر دیگر را تکثیر کنید چه کسی را تکثیر می‌کنید؟

  • از اونجایی که ۶۹ یه عدد جالب برای من محسوب میشه، همین تعداد از خودم تکثیر میکردم و هر کدوم مشغول به کارایی که قبلا نمیتونستم انجام بدم میشدن مثلا یکی فقط برای نهایی میخوند و اونیکی دیگه فقط برای چم دونم آزمون ACT! و یکی دیگه هم فقط نورولوژی (عصب شناسی).
  • ولی اگر این کپی ها مجازی باشن به نظرم عالی میشن چون مزاحمتی برای دیگران ایجاد نمیکنن و صد البته اگر که احیانا یه کپی فیزیکی هم داشتم عالی میشد، خیلی دوست دارم با یه من دیگه بشینم صحبت بکنم انقدر در مورد چیزایی که توی ذهنم میگذره بگم که دیگه ....؟ (پایانش رو نمیدونم چی میشه!)

یازده: سال ۱۵۰۰ است. شما تلویزیون را روشن می‎کنید و شبکه‌ی خبر را انتخاب می‌کنید. چند خبر که تصوّر می‌کنید در آن سال قرار است درباره‌ی ایران و یا جهان بشنوید را بنویسید.

هه! تقریبا میشه ۹۷ سال دیگه، آمریکا برای بار دیگر شکست سنگین در عرصه بین المللی خورد ولی در پشت پرده داره به ما میخنده. نوه های امید جلو داریان همچنان دارن گشت ارشاد زبان معیار رو انجام میدن، ایران همچنان در آرزوی جام جهانی (فوتبالی نیستم) اون وسط مسطا هم نخبگان یه شرکت دانش بنیان با استفاده از مهندسی معکوس چرک نویس اولین نمونه آزمایشی فلان محصول اقدام به بومی سازی و تولید انبوه کردن (نمونه بارزش همین ویرگول که از مدیوم هست) و تغییر نام مستعان ۱۱۰ به مستعان ۳۰۰۰ و نهایی شدن خط تولید و بهبود آنتن تلوزیون کش رفته شده از انباری مادربزرگ استفاده شده در این محصول. تبلیغ مهمل سرملینا ، تبلیغ تسلا کُش! خرد کن های با سرعت «چند» هزار دور در دقیقه و بررسی مصوبه حذف کنکور و قطع دست مافیای کنکور برای بار ۱۵۰۱ ام ! گرانی مرغ و جریمه کسب و کار های متخلف ارائه دهنده مرغ با قیمت کیلویی بیشتر از ۱۲ میلیون تومن.

پی نوشت:

پ ن :‌ ما که عادت به شنیدن اخبار خوش نداریم این هم بود مشروح اخبار امروز!

پ‌ن : آخرین باری که تلوزیون تماشا کردم اوایل کرونا بود! از اون موقع به مهمل بودن اخبار پی بردم البته که خوشبختانه بقیه کشور ها هم از پروپاگاندا جانموندن و این کار رو میکنن گه گداری خبرنامه phys.org و زومیت و چند تا سایت دیگه رو میخونم.

پ ن :‌ شاید به کامنت ها پاسخ ندم چون لاگ اوت رو دیگه باید بزنم...