چرا بیست تا سی سالگی مهم است؟

مقدمه 1 : بابت تاخیر در ادامه دادن مطالبی که قول داده بودم باید اول عذرخواهی کنم. تغییر در برنامه های شخصی و البته بهم ریختگی ها علت این دوری و فاصله از برنامه ای شد که برای تولید محتوا و بیان دغدغه هام با شما داشتم.

و چه انگیزه ای باعث شد تا برگردم؟

حدودا 6 سال پیش فکر کنم همون روزهای ابتدایی و شاید پیش تر از شروع کار بیست تا سی (دقیقا یادم نیست و حتی جستجو جهت پیدا کردن تاریخ دقیق هم جواب نداد) توی مجله موفقیت، مطلبی در خصوص سخنرانی در تد خوندم. سخنرانی Meg Jay با عنوان " Why 30 is not a new 20" یا به زبان خودمون "چرا سی سالگی بیست سالگی جدید نیست" بعد از اون رفتم و اصل سخنرانی رو در تد دیدم.

پیشنهاد می کنم اگر در سنی بین بیست تا سی سالگی هستید و یا اطرافیانی در این سن دارید، در ادامه یادگیری از تد این سخنرانی رو حتما ببینید.

همون موقع ها بود که با بیست تا سی آشنا شدم. به دلیل اینکه تهران نبودم و اینکه سنم کمتر بود و محدودیت حضور در رویداد هارو داشتم از راه دور ویدیوهارو دنبال می کردم (البته تاجایی که یادمه ویدیوها و پیگیری و اینترنت و ... به اندازه الان برام در دسترس و ممکن نبود). دنبال کردن ویدیوها و درس آموخته های افراد مختلف و نکاتی که مطرح شده بود باعث شد تا همیشه تجربه کردن، ارتباطاتم و کسب سرمایه های هویتی در اولویتم باشه و خب جرقه ای برای ورود به گروه های مختلف و بله گفتن به رویدادها و تجربه هایی که خیلی هاش برای من از جنبه یادگیری و شبکه سازی اهمیت پیدا کرد.

و چی شد که یاد این ها افتادم!؟

چند روز پیش آقای محمد نجفی برگزار کننده بیست تا سی در اینستاگرام استوری گذاشت که قصد داره در پاییز امسال، 10 نفر از افرادی که در بازه سن بیست تا سی سالگی هستند رو باهاشون گروهی تشکیل بده و از تجربیات حاصل از رویداد ها و (خیلی چیزهایی که کنجکاوم بدونم ) صحبت کنیم. در نتیجه قرار شد تا هرکسی که مایل هست در این دوره (که البته به لطف ایشون رایگان هم هست) شرکت کنه آدرس لینکدینش رو ارسال کنه و همچنین به 2 سوال از 5 سوالی که قرار داده بودند جواب بده و نهایتا افراد انتخاب شدند و من هم جز اون ها بودم. این انتخاب انگیزه ای شد تا دوباره تو این بهم ریختگی های ذهنی به تجربیات و تلاش های سال های قبل برگردم و در موردشون فکر کنم و تصمیم گرفتم طی این دوره تاملات پاییزه بیام و اینجا از آموخته هایی که در این دوره کسب کردم بنویسم و همچنین نظرات شما رو در مورد این موضوعات بشنوم.

پیشنهاد می کنم اگر مایل هستید بیست تا سی سالگی بهتری داشته باشید به سایت بیست تا سی و همچینین ویدیو رویدادهای قبلی بیست تا سی در وب یاد سر بزنید. قطعا ما با دانستن خیلی از مسائل و تجربیات افرادی که این مسیر رو پیش از ما موفقیت آمیز طی کردند می تونیم محکم و البته استوارتر در مسیر قدم بگذاریم.

جلسه اول : هويت

جلسه دوم: فومو (FOMO)