درباره‌ی من

سلام

من دانشجوی دکتری و ساکن کشور آلمان هستم. خدا را شکر صاحب یک دختر (به زودی ۲ دختر) هستم و همسری مهربان دارم.

به زودی دهه‌ی سوم زندگی برای من تمام می‌شود. ۳۰ سال تمام. باید برای دهه‌ی چهارم فکری جدی بکنم. چهل سالگی سن خیلی خاصی است.


قصدم این است که در ۱۰ سال چهارم،‌ هر سال یک خصلت بد (که کم هم ندارم) از خودم دور بکنم. حدود ۳ ماهی تا آغاز دهه‌ی چهارم زمان دارم. در این مدت باید خصلت بد سال اول و احتمالا سال‌های بعد را انتخاب بکنم.


در حدیث از امام صادق (ع) نقل است که:

إنّ العَبدَ لَفي فُسْحَةٍ مِن أمرِه ما بَينَهُ و بينَ أربعينَ سَنةً؛ فإذا بَلَغ أربعينَ سَنةً أوحَي اللهُ عزَّوجلَّ إلَي مَلَئكَتِه: إنّي قد عَمَّرتُ عَبدي عُمرًا فَغَلِّظا و شَدِّدا و تَحَفَّظا و اكتُبا عَليهِ قَليلَ عَمَلِه و كَثيرَهُ و صَغيرَهُ و كَبيرَه!

«بنده تا سنّ چهل سالگي مورد عفو و مغفرت پروردگار است؛ و زماني كه به اين سنّ رسيد خداي متعال به دو ملك رقيب و عتيد كه موكّل بر اعمال و كردار او هستند وحي مي‌فرستد: من به تحقيق به بنده‌ام عمر كافي جهت كسب معرفت و بلوغ عقلي عنايت كردم، از اين پس ديگر او در كردار و اعمالش رها و آزاد نيست، بر او سخت گيريد و هر آنچه از او سر مي‌زند كم يا بسيار دقيقاً ثبت و ضبط نمائيد!»


بسم الله الرحمن الرحیم.