ویرگول
ورودثبت نام
AliRezaEFY.ir
AliRezaEFY.ir
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

معرفی کتاب آناکارنینا

نام کتاب: آناکارنینا

نویسنده: لئون تالستوی

مترجم: سروش حبیبی

انتشارات: نیلوفر

تعداد صفحات: 1032

خیلی وقت پیش در کتابخانه درحال گشت و گذار بودم و بین قفسه‌­ها درحال چرخیدن، که چشمم به کتاب آناکارنینا از تالستوی افتاد. نویسنده معروفی بود، ولی من تا بحال نام این کتاب او را نشنیده بودم. تصمیم گرفتم کتاب را به امانت بگیرم و مطالعه کنم. شروع کتاب با چنین حجمی برایم بسیار سخت بود و آن را به تعویق می‌­انداختم. بالاخره شروع به خواندن آن کردم. هرچه بیشتر مطالعه می‌­کردم بیشتر جذب آن می‌­شدم و با سرعت و ولع بیشتر ادامه می‌دادم. به یاد دارم که چنان با سرعت کتاب را تمام کردم که اطرافیانم از من تعجب ­کردن. بعد از اتمام کتاب از آن به شدت راضی و خرسند بودم. همه را تشویق به خواندن آن می­‌کردم. یکی از دوستانم به من گفت که فیلم این اثر هم ساخته شده است و من به سرعت یک نسخه از آن را تهیه کردم و در اولین فرصت شروع به دیدنش کردم. هرچند که فیلم در برابر کتاب تقریباً هیچ بود و نتوانسته بود حق مطلب را ادا کند. چند سال گذشت و چند وقت پیش که سخنرانی­‌های برندگان جایزه نوبل را گوش می‌­دادم، متوجه شدم که تمامی آن­ها از این رمان به عنوان رمانی قدرتمند یاد می­‌کنند و آن را یکی از برترین رمان­‌های دنیا می­‌دانند. این موضوع برایم جالب بود و به زیبایی این رمان بیشتر پی بردم. رمانی که بدون اطلاع از معروفیتش توانسته بود من را جذب کند. این نشان می‌­دهد علاوه بر اینکه بزرگان ادبیات از خواندن آن لذت می‌­برند و جذب آن می­‌شوند، برای خواننده­‌های مبتدی نیز جذابیت دارد. آثاری هستند که بزرگان ادبیات آن را تحسین می­‌کنند، ولی برای مخاطبان عادی جذابیتی ندارد. این رمان از این دسته رمان‌ها نیست و می‌­تواند برای هر مخاطبی جذابیت داشت باشد، خواه خواننده حرفه‌­ای باشد خواه مبتدی.

AlirezaEFY.ir

کتابرمانمعرفی کتابآناکارنیناداستان
من علیرضا هستم. تصمیم گرفتم نوشته‌هایم رو با شما به اشتراک بگذارم، و از نظرات و انتقادات شما بهره لازم و کافی رو برای بهتر شدن خودم ببرم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید