ویرگول
ورودثبت نام
AliRezaEFY.ir
AliRezaEFY.ir
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

معرفی کتاب نام من سرخ

نام کتاب: نام من سرخ

موضوع: داستان‌های ترکی– قرن 20میلادی

نویسنده: اورهان پاموک

مترجم: تهمینه زاردشت

ناشر: انتشارات مروارید

تعداد صفحات: 595

قیمت: 95000 تومان

نام من سرخ، کتابی با راویی‌های متفاوت است. راوی‌هایی که نشان از خلاقیت خاص نویسنده دارد. این کتاب در میان نقاشی و نقش‌های مینیاتوری می‌گذرد. در این کتاب حتی نقش یک سگ هم داستانی دارد و این سگ روایت خود را شرح می‌دهد. در شروع داستان قتلی رخ می‌دهد و پیدا کردن قاتل تا انتها به طول می‌انجامد و این پس زمینه اتفاقات دیگر است. کتاب نام من سرخ، کتابی است که در نقاشی‌های سبک قدیم غرق شده است و به تفصیل از آن‌ها می‌گوید. سبک هرات هویت نقاشان زمان عثمانی است. در این سبک نقش‌ها با نگاه خداوند به دنیا کشیده می‌شود و نقاش حق ندارد آنچه را که خود می‌بیند، ترسیم کند. خارج شدن از این اسلوب یعنی کفر؛ و کافر هم چیزی جز آتش جهنم در دنیا و آخرت انتظارش را نمی‌کشد. در این میان نقاش‌های ونیزی، نقش‌ها را از منظر خود می‌کشند که این باعث می‌شود آتشی از ماجراجویی و زدن این نوع نقش‌ها در دل نقاشان عثمانی بیافتد. آتشی که ماجرای قتل را به میان می‌کشد. این کتاب مربوط به زمان عثمانی است و اورهان پاموک در این کتاب از داستان‌های شاهنامه و حکایت بزرگان ادب فارسی بسیار وام گرفته است و حتی داستان خسرو و شیرین کل داستان عاشقانه آن را در بر می‌گیرد.


https://alirezaefy.ir/

https://www.instagram.com/alirezaefy.ir/

کتابخلاقیتروانشناسینویسندگیرمان
من علیرضا هستم. تصمیم گرفتم نوشته‌هایم رو با شما به اشتراک بگذارم، و از نظرات و انتقادات شما بهره لازم و کافی رو برای بهتر شدن خودم ببرم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید