ویرگول
ورودثبت نام
علیرضا
علیرضا
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

کتاب های مورد علاقه ی کانر کوچولو

خب اول از همه عرض ارادت به شروع کننده چالش بانو آیرین (که متاسفانه الان متوجه شدم حذف اکانت کردن(تاریخ ویرایش ۱۳ مرداد))

جهت عکس پست
جهت عکس پست


البته که نمیدونم نظر بقیه درباره این کتاب ها چیه اما من که خیلی دوست شون دارم

۱) دنیای سوفی:

به نظر من زیبا ترین کتاب یوستین گردر بود
به نظر من زیبا ترین کتاب یوستین گردر بود

خب خیلی هاتون قطعا تعریف این کتاب رو شنیدین ولی من بعد از شنیدن تعریف ش خواستم ببینم جریان چیه که بین طوفان عقاید فلسفی از زمان سقراط تا دوران دیوید هیوم به بعد مواجه شدم که مشابه احساس شوک الیکتریکی بود ولی ارزشمندِ

دیوید هیوم
دیوید هیوم

۲) مردی به نام اُوِه(A man called Ove):

هر کس از این رُمان خوشش نیاید بهتر است هیچ کتابی نخواند(روزنامه اشپیگل)
هر کس از این رُمان خوشش نیاید بهتر است هیچ کتابی نخواند(روزنامه اشپیگل)

این کتاب هم در نوع خودش یک شاهکار بود که روایت مردی پنجاه و چند ساله، افسرده و کمی بد اخلاق رو تعریف میکنه که قصد داره زودتر از موعد خودش رو بفرسته به دیار باقی ولی با اومدن یه دختر ایرانی به اسم پروانه با خانواده ش به محله و زیاد شدن ارتباط اوه با همسایه ها کم کم اوضاع خوب میشه

قطعا ارزش وقت گذاشتن داره. حدود ۳۶۰ صفحه بود و فیلمش هم ساخته شده(من که ندیدم)

۳) شازده کوچولو:

گل رز مغرور یا روباه، مسئله این است.
گل رز مغرور یا روباه، مسئله این است.

بعد از یک بار خوندن این کتاب و درک نکردن بخش هایی از اون قیافه ای "نیمه حق به جانب" گرفتم و گفت خب حالا میرم از اول

قشنگ بود که گل رزش رو با غرور بیش از حد و اخلاق بدش دوست داشت و می گفت: همین که گلِ منه اونو خاص میکنه:)

۴) 《بیگانه》از آلبر کامو:

تو گوگل دنبال عکس کتاب بودم که دیدم سبحان الله! مترجم که جلال آل احمد بوده، نویسنده هم فرانسویِ ولی یک سایت عزیز PDF کتاب رو میفروشه که اون هم واترمارک یک سایت دیگه روشه. عجب:)
تو گوگل دنبال عکس کتاب بودم که دیدم سبحان الله! مترجم که جلال آل احمد بوده، نویسنده هم فرانسویِ ولی یک سایت عزیز PDF کتاب رو میفروشه که اون هم واترمارک یک سایت دیگه روشه. عجب:)

بیگانه، کتابی که با سایر کتاب ها هم بیگانه است. مامان امروز مرد. داستان با این سه کلمه شروع می شود اما هیچگاه نمی فهمید که مِرسو کاراکتر اصلی داستان اصلا مادرش را دوست داشته؟ اون حتی به علت آفتاب یک مرد رو به قتل میرسونه

۵) نمسیس فرشته انتقام و عدالت:

اون فرشته ی عزیز خانومِ مارپل هستن که احتمالا سریال شو دیده باشین
اون فرشته ی عزیز خانومِ مارپل هستن که احتمالا سریال شو دیده باشین

پشت جلد این کتاب جمله ی زیبایی داره: 《عشق احساس خطرناکی است‌. شاید خطرناک ترین احساس آدمی باشد.》

تاحالا اینجوری به عشق نگاه نکرده بودم اما حاضرین به خاطر عشق دست به قتل بزنین؟ شاید ارزشش رو داشته باشه:)

۶) تیمارستان متروک:

استایل ایستادن ربکا روح عزیز داستان خودش یه شاهکار محسوب میشه
استایل ایستادن ربکا روح عزیز داستان خودش یه شاهکار محسوب میشه

خب فکر نمیکنم این کتاب به سلیقه هرکسی بخوره چون انتشارات پرتقال کلا اسمش روشه: کتاب کودکان! ولی بعد از هفت بار خوندنش زیاد حس کودک بودن نکردم

و جایی که قاتل ربکا شناسایی شد تازه فهمیدم که ظاهر و باطن آدم ها چقدر میتونه متفاوت باشه که این توی زندگی به دردم میخوره

۷) نیمه تاریک وجود:

تعریفش رو زیاد شنیدم ولی هربار که سراغش  رو گرفتم از کتابخونه گفتن امانتِ
تعریفش رو زیاد شنیدم ولی هربار که سراغش رو گرفتم از کتابخونه گفتن امانتِ

گاهی از یک مسئله ساده خیلی خوشحال یا ناراحت می شید؟ به سایه برمیگرده. بخشی از شخصیت که حتی خودتون هم ازش خبر ندارید

بخشی که چیز های ناخواسته رو بهش تبعید کردیم و میتونه مشکل‌ساز بشه.

۸) سری کتاب های هری پاتر:

اوایل جوری ازش تاثیر می گرفتم که میخواستم با هر تیکه چوبی وِرد بخونم و جادو کنم و با لوله جارو برقی مامانم پرواز کنم
اوایل جوری ازش تاثیر می گرفتم که میخواستم با هر تیکه چوبی وِرد بخونم و جادو کنم و با لوله جارو برقی مامانم پرواز کنم

شاید نخونده باشید، ندیده باشید ولی غیرممکنه تعریفش رو نشنیده باشید!



در آخر بگم که اولین کتابی که از مالکیت ش لذت بردم دانشنامه دایناسور ها بود که وقتی کلاس اول بودم بابام برای تولدم خرید:)



دنیای سوفیدیوید هیومهری پاترچالش ۱۲ کتاب مورد علاقهشازده کوچولو
«مرا بخوان به کاکتوس ماندن»
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید