ویرگول
ورودثبت نام
DeeVamp
DeeVamp
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

چی بنویسم؟ چجوری بنویسم ؟ ( کپی رایتر درون-قسمت اول)


مدت هاست که من برای کسب و کار خودم دنبال یه کپی رایتر میگردم که بتونه تحقیق کنه، بنویسه، ویرایش کنه و خلاصه بدونه چطوری با نوشتن و تولید محتوای متنی میشه مشتری جذب کرد و به طور خلاصه یه محصول رو فروخت. جدا از این همیشه میخواستم یه جایی باشه که من توش بنویسم به تهش فکر نکنم، به اصطلاح توالت مغزم باشه و امیدوارم استفاده از لفظ توالت کسی رو ناراحت نکرده باشه چون به شدت انسان مبادی آدابی هستم. اومدم با تلگرام شروع کنم دیدم هم فیلتره هم یکم زیادی وایب تینیجرایی رو میده که با ننه باباشون سر پول تو جیبی دعواشون میشه تو کانال آهنگ وانتونز میذارن و یه عکس که یه بنده خدایی رو لبه پرتگاه یا سقف آسمون خراش نشسته سیگار میکشه میخواد خودشو پرت کنه پایین میده. ولی شاید برم سر تلگرام در نهایت چون اینجا هم نمیدونم چرا یکی عکس سلفیشو یجور پست میکنه انگار ویترین فروش انسان زده ویرگول.


من همیشه اون آدمی بودم که اگه کاری داشتم و میدیدم که توی مسیر ممکنه به یه فرد با مهارت های خاص نیاز پیدا کنم از چند روز قبل میرفتم و با پشت زدن توی گوگل و یوتیوب اون کار رو یاد میگرفتم و بالاخره با هزار بدبختی و گاها ناقص اونکار رو خودم انجام میدادم و رایگان سر و تهش رو هم میاوردم. سر همین کپی رایتینگ هم حس میکنم من آدم نوشتن داستان و روایت و UX Writing و اینجور داستانا نیستم حس میکنم قلمم کشش نداره که کسی بشینه بخونه حتی اینارو هم برای تمرین نوشتن دارم مینویسم و هرچی میاد تو ذهنم تایپ میکنم.


قراره هم تمرین کنم هم بگردم ببینم چطوری میشه نوشت، چطوری میشه جوری نوشت که مخاطب بشینه بخونه، بتونه حس نویسنده رو بگیره و بفهمه چی کی کیه و کی چیکار کرد کی چیکار نکرد.

دلیل نوشتن این پست هم اینه که قراره مراحل یادگیریمو Document کنم، فارسیش فک کنم میشه مستند کردن، امیدوارم یا فارسی یا انگلیسیشو متوجه شده باشین.

من نتایج یادگیریمو توی پست های بعدی باهاتون به اشتراک میذارم. ( اگه طبق معمول هر نیم ساعت علاقم عوش نشه و بتونم روی یه کار تمرکز کنم)

کپی رایترنوشتنشروع نوشتنکپی رایتینگ
تولید کننده محتوا | طراح گرافیک
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید