ویرگول
ورودثبت نام
حدیث میرفیضی
حدیث میرفیضی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

چطور نیروهای بهتری در تیم خود داشته باشید؟

تفویض وظایف کنید:
یعنی چه؟ به زبان خیلی ساده، کار را به عضوی از تیم‌تان منتقل کنید و خودتان فقط نظارت داشته باشید.
من این کار را انجام دادم. یعنی به جای اینکه تیمی بسازم که تمامی کارها را به آن‌ها دیکته کنم و بدون من از هم بپاشند، کار را طوری تعریف می‌کنم و وظیفه‌های مختلف را بین‌شان تقسیم، که بدون من هم درست کار کنند.
اول نظارت می‌کنم و مدام فیدبک می‌دهم و کم کم می‌گذارم مستقلانه کار کنند.
مثل یک سیستم که بعد از ساخت، لازم نیست مدام بالای سرش وایستی تا چرخ‌دنده‌‌ای از جا نپرد.
اگر خوب ساخته شده باشد، کم کم خودش را احیا می‌کند.

اعتماد کنید:
اعتماد کنید و کار را به نیروی خود بسپارید. اگر به جای دادن وظیف تکراری، وظیفه‌های جدید را نیز منتقل کنید، حس خلاقیت و تفکر نیروی خود را نیز پرورش می‌دهید.
این کار حس اعتماد را نیز به اعضای تیم منتقل می‌کند. زیرا حس می‌کنند مدیر آن‌ها آنقدر قبول‌شان داشته که بخشی از وظایف مهم را به آن‌ها سپرده است.

بگذارید اشتباه کنند:
مهم نیست اگر مسئله‌ای که به او می‌سپارید، به کیفیت کار شما انجام نشود. فرصت دهید تا اشتباه کنند. به آن‌ها فیدبک بدهید که بدانند چرا از نظر شما کار با کیفیت نبوده و پیشنهادی برای بهبود بگویید.
من همیشه به اعضای تیمم می‌گفتم: تا وقتی که اشتباه‌تان فاجعه‌ای به بار نیاورد و به فکر بهبود آن باشید، اشکالی ندارد اگر اشتباه کنید.

درخواست خود را واضح بگویید:

هنگامی که می‌خواهید کار را تفویض کنید یا مسئولیت جدید بدهید، کار را با نهایت شفافیت بیان کنید.
برای او مشخص کنید:

  • خروجی مطلوب چیست؟
  • چه انتظاراتی دارید؟
  • کار او چه فایده‌ای برای تیم و سازمان دارد؟
  • و اگر موفق نشود تیم یا شرکت چه آسیبی می‌بیند.
    بگذارید با ارزشی که خلق می‌کند یا می‌گیرد، آشنا شود.

از همه مهمتر، به همان اندازه از او انتظار داشته باشید و پاسخ بخواهید، که به او اختیار و مسئولیت داده‌اید.
نشود که به او یک چاقو جیبی بدهید و بخواهید که یک ساختمان را خراب کند.

شما برایم بنویسید تجربه شما از واگذاری کارها چطور بوده است؟ اگر شما هم موردی برای بهبود نیروها می‌شناسید، بنویسید.


کسب و کارمدیریتنیروی انسانیکار تیمیاستارتاپ
سال87 وارد دنیای نویسندگی شدم و در زمینه‌هایی مانند داستان، فیلمنامه، داوری جشنواره‌ و بازاریابی محتوا، فعالیت کردم اما علاقه به آدم‌ها من را به شغل‌هایی در منابع انسانی برای بهبود حال کارکنان سوق داد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید