ویرگول
ورودثبت نام
Dast Andaz
Dast Andaz
خواندن ۴ دقیقه·۶ ماه پیش

شاید فقط برای چند دقیقه حال و حول!

یادداشتی که امروز صبح منتشر کردم:

آییژ مکانیک، آیرین صافکار و آیدا قصاب!

آییژ مکانیک! (آدرسش را طلب نکنید، چون نمی‌دهم!)
آییژ مکانیک! (آدرسش را طلب نکنید، چون نمی‌دهم!)
تجاوز | شاید فقط برای چند دقیقه حال و حول!

مدت‌ها است که خیلی اخبار حوادث را دنبال نمی‌کنم، امّا چندسال پیش خبری با این عنوان خواندم:

محاکمه نظافتچی متجاوز به زن هفتاد ساله / متهم: لباسش نامناسب بود...

الان من نمی‌خواهم به پوشش این زن هفتادساله گیر بدهم و بگویم زنان اگر می‌خواهند از تجاوز در امان بمانند، لباس مناسب بپوشند! چون در این‌باره هرچقدر هم که بگویم و بگویید؛ از سوی عدّه‌‎ای جاهل و یا مغرض پاسخ می‌شنویم که شما سعی کنید که بیمار جنسی نباشید و به ما سوء قصد نکنید. انگار که برای جلبِ رضایت روح القدوس و یا آمونِ معبد، لباس نامناسب (البته از دید خودشان که خیلی هم مناسب است و مو لای درزش نمی رود!) می‌پوشند!

در متن این خبر آمده بود که پسر نظافتچی در جایگاه ایستاده و چنین گفته است:

«من اهل ... و روز حادثه اولین باری بود که برای کار به خانۀ کسی می‌رفتم. آن خانم وضعیت ظاهری نامناسبی داشت و لباس نامناسبی پوشیده بود من هم که ازدواج نکرده‌ام وسوسه شدم و به او تعرض کردم اما او هیچ مقاومتی نکرد. بعد هم به او گفتم دستمزدم را بده که ناگهان به سمت پنجره آشپزخانه رفت و شروع به داد و فریاد کرد. من نمی‌خواستم او را بکشم و با او درگیر هم نشدم.»

https://www.aparat.com/v/3Dbms
بیایید کمی بر روی این دفاعیه تمرکز کنیم:
  • اولین باری بود که برای کار به خانۀ کسی می‌رفتم! | یعنی اگر دومین بار بود این کار را نمی‌کردی؟!
  • آن خانم وضعیت ظاهری نامناسبی داشت و لباس نامناسبی پوشیده بود... | در این مورد که زیاد صحبت کردم و کردند!
  • من هم که ازدواج نکرده‌ام وسوسه شدم... | خُب یعنی چون ازدواج نکرده‌ای وسوسه شده‌ای و اگر ازدواج کرده بودی وسوسه نمی‌شدی؟ پس این همه آدم متاهل که دنبال ناموس مردم می‌افتند چرا وسوسه می‌شوند؟
  • وسوسه شدم و به او تعرض کردم! | خداقوت واقعاً! یعنی هر کسی که وسوسه شد سریع باید تعرض کند؟ خوب پسرِ خوب نباید کمی خودت را کنترل می‌کردی؟!
  • به او تعرض کردم اما او هیچ مقاومتی نکرد. | چرا این زن هفتادساله مقاومت نکرده است؟ اصلاً آیا می‌توانسته مقاومت کند؟ چه‌جوری است که الان غزّۀ چند وجبی دارد در برابر این دنیای استکبار تا بُنِ دندان مسلح مقاومت می‌کند و حداقل خیلی راحت اجازۀ تعرض به خودش را نمی‌دهد؟
  • بعد هم به او گفتم دستمزدم را بده! | خداییش دیگر پُررویی هم حدّی دارد! تعرّض کردی، دستمزد هم می‌خواهی؟ ای گاوِ نُه من شیرده! بگو دستمزد برای چه؟!
  • به او گفتم دستمزدم را بده که ناگهان به سمت پنجره آشپزخانه رفت و شروع به داد و فریاد کرد! | چرا این زن قبل از این که مورد تعرض قرار بگیرد، داد و فریاد نکرده است؟!
https://www.aparat.com/v/uaAFH
آخرش چه شد؟!

بعد از داد و فریاد پیرزن، پسر نظافتچی گلوی زن را می‌گیرد که او را ساکت کند ولی همسایه‌ها می‌آیند و نمی‌گذارند خفه شود و همان‌جا زنگ می‌زنند به کلانتری و پسر را تحویل می‌دهند.

آیا پسرِ نظافتچی اعدام شد؟!

قُضات پسر نظافتچی را از از اتهام به قتل تبرئه و برای اتهام ضرب و جرح به پرداخت دیه محکوم کرده‌اند. احتمالاً با خودشان گفته‌اند: خداییش هیچ قتل خاصی صورت نگرفته است! این زن پوشش مناسبی نداشته است! این پسر هم که زبان‌بسته مجرد بوده و وسوسه شده است، ما هم که مجرد بودیم زیاد وسوسه می‌شدیم! این زن باید قبل از مورد تعرض قرار گرفتن مقاومت می‌کرد که متاسفانه نکرده است! این زن چرا بعد از مورد تعرض قرار گرفتن، داد و بیداد کرده است؟!

نتایج اخلاقی که می‌توان از این حادثۀ واقعی گرفت:
  • برای این که کسی را مورد تعرض قرار ندهیم بهتر است مجرد نباشیم!
  • اگر مایه‌تیله نبود و مجبوری مجرد ماندیم، نباید وسوسه شویم و به کسی تعرّض کنیم!
  • برای این که وسوسه نشویم یا باید پرهیزکاری اختیار کنیم یا باید خودمان را اخته کنیم!
  • برای این که مورد تعرض قرار نگیریم، بهتر است لباس مناسب بپوشیم چون برخی حتی بیمار جنسی هم اگر نباشند، وسوسه را می‌شوند!
  • برای این که مورد تعرض قرار نگیریم، باید مقاومت کنیم!
  • بعد از این که مورد تعرض قرار گرفتیم، داد و بیداد کردن فایده ندارد، چون ممکن است به خفگی‌مان هم منجر شود!
  • اگر ما شرایط را برای تعرض به خودمان فراهم کرده باشیم و مورد تعرض قرار بگیریم، قانون ته تهش برای ما کمی دیه می‌گیرد!
  • عقل سالم در بدن سالم است و بدن سالم ناشی از عقل سالم است!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
https://www.aparat.com/v/Psunm
یادداشت مرتبط:

خت بیدی نیکردی؟!

حُسن ختام:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ

بگو پناه مى برم به پروردگار مردم

مَلِكِ النَّاسِ

پادشاه مردم

إِلَهِ النَّاسِ

معبود مردم

مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ

از شر وسوسه‏ گر نهانى

الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ

آن كس كه در سينه‏ هاى مردم وسوسه مى ‏كند

مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ

چه از جن و [چه از] انس

رابطهتجاوزآموزش مسائل جنسی به کودکان نوجوانان جوانان میانسالان و کهنسالانقانونفیلم
«دنباله‌‎روِ هرکسی نباش، ولی از هرکسی توانستی یاد بگیر!» آدرس سایت: dastandaz.com | ویراستی: Dast_andaz@ | ایمیل: mohsenijalal@yahoo.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید