ویرگول
ورودثبت نام
*نیالا*
*نیالا*
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

دنیای مطلوب تو چیه؟

دنیای مطلبوب

از اونجایی که حرف از دنیای مطلوب شد میخوام با گفتن چند مثال این کلمه رو بهتر و واضح‌تر توضیح بدم.

میدونی هر آدمی میتونه یک دنیای مطلوب خاص خودشو داشته.اما این دنیای مطلوب چی هست اصلا؟

این دنیا از چیزهایی تشکیل شده که تو اون ها رو میخوای و دوستشون داری.و اصلا مهم نیست اون چیزها چی باشن.درواقع هیچ ملاکی برای ورود به این دنیا وجود نداره مگر ملاک‌هایی که خودت میذاری.

مثلا میگی من از بین رنگ‌ها فقط رنگ سبز رو دوست دارم و این یعنی رنگ سبز و هرچیزی که سبز بودن رو به یادت بیاره شامل دنیای مطلبوب تو میشه.

اما میدونی یه جاهایی اصلا یادمون میره دنیای مطلوب من مختص خودمه و اگر دیدم فلانی مثل من نیست نباید تعجب کنم یا نباید بهش بگم چقدر بد سلیقه‌ای که به رنگ سبز علاقه نداری.

نمیشه اینو گفت شاید رنگ سبز تو دنیای مطلوب اون نباشه و چه اشکالی داره من این رو بپذیرم و طرف مقابلم رو برای دنیای متعلق به خودش مسخره نکنم.

باید بدونی دنیای مطلوب هر آدمی شامل سه بخشه ارزش ها ، اشیا و آدم ها

یعنی اینکه مثلا برای من خیلی مهمه آدم‌های اطرافم آدم‌های راستگویی باشن چون راست گو بودن برای من یه ارزشه.

یا مثلا برای من دفتر و خودکار و اینجور چیزها مورد علاقمه یا دیدن سریال کره‌ای میتونه حال منو خیلی خوب کنه.

و اینکه من میدونم چه آدم‌هایی تو دنیای مطلوب من جا دارن که حاضرم برای اون‌ها کارهایی رو که حتی تو دنیای مطلوبم نیست هم انجام بدم.

دنیای مطلوب تو دنیایی که با اون میتونی به نیازهایی که داری برسی اما باید بدونی همه‌ی آدم ها نیاز به بقا، نیاز به عشق، نیاز به آزادی، نیاز به قدرت و نیاز به تفریح و تنوع رو دارن یعنی این بخش قضیه تو همه مشترکه.

چیزی که متفاوته خواسته‌های ماست مثلا من برای رفع گرسنگی انتخابم میتونه با انتخاب تو متفاوت باشه .

یعنی راهی که برای برآورده کردن اون نیاز انجام میدیم با آدم های اطرافمون فرق داره و همین دنیای مطلوب مارو میسازه.

حالا که میدونی دنیای مطلوب چی هست اول از همه با پرسیدن این چهارتا سوال از خودت دنیای مطلب خودت رو پررنگ‌تر کن:

1-سه خواسته(درونی) و سه هدفی(بیرونی) که بیشترین اهمیت برات داره؟

2-سه فردی که تو زندگی برای تو اهمیت دارن؟(اهمیت نه دوست داشتن)

3-چه کارهایی رو دوست داری و هی عقب میندازی؟

4-چه کارهایی رو در چه شرایطی انجام بدی احساس ارزشمندی می کنی؟



و بعد از اون همیشه بدون چه تو رابطه‌های عاطفی و چه تو ارتباط با آدم‌های زندگیت مهم اینکه هم از دنیای مطلوب خودت خبر داشته باشی و هم دنیای اون آدم‌ها و دنبال شباهت‌ها بگردی و در عین حال دربرابر تفاوت‌ها گارد نگیری و اون‌هارو بپذیری چون هیچ وقت دو نفر 100 درصد دنیای مطلوب یکسانی ندارند.




پ.ن:بخشی از دنیای مطلوب من میتونه نوشتن،سریال‌های کره‌ای، لوازم تحریر، هر وسیله‌ی بنفش، پیاده روی، کتاب خوندن، کافه رفتن، تنهایی، عکس و فیلم از لحظه‌ها، غذاها، خوراکی‌های شیرین، کارکردن و مستقل بودن




برگرفته از پادکست جافکری



دنیای مطلوبخواسته‌هانیازهانوشتننوشته های روزانه
داستانش مفصله اما اگر بخوام از اول بگم اینه :معماری خوندم ولی بعدش وارد دنیای گرافیک و تولید محتوا شدم حالا دیدم میخوام هم بنویسم هم خلق کنم اما نه یه ساختمون شاید یه کاراکتر ،شاید رنگ بیشتر
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید