ویرگول
ورودثبت نام
پادباز
پادباز
خواندن ۲ دقیقه·۵ ماه پیش

درباره ی شکوه تنهایی و فردیت

سکانسی از سه گانه ی گادفادر که مرا به تنهایی دعوت می کند....
سکانسی از سه گانه ی گادفادر که مرا به تنهایی دعوت می کند....


فرصت های گرانبهای تنها ماندن را از دست ندهید! از خویش نگریزید تا خود را در جمع مستحیل کنید! روح، در تنهایی می بالد ،اوج می گیرد، و عمیق می شود.
و در تنهایی است که شعر سر وقت انسان می آید؛
خدا،ایمان ،وجدان ،و غلبه بر ترس.

✍️نادر ابراهیمی

پ.ن:در روز های ابتدای حضورم در دانشگاه که آدم هایش از ایده آلم دور بودند(همچنان نیز، و البته احتمالا تقصیر نویسنده ها و کاراکتر های موردعلاقه ام است که توقعم را بالا برده اند)با هر آدمی که به تنهایی برخورد می کردم خیلی دلنشین، خوب ، شریف و محترم بنظر می آمدند.بطوریکه واقعا برایم تازه بودند و تجربه ها و غم هایشان به دلم می نشست.ولی وقتی در جمع دانشجویی که آن را «اکیپ» می نامند قرار می گرفتند تبدیل به آدم های سطحی تر،به اصطلاح چیپ تر و عوام تر می شدند و از آن منحصر بفردی در می آمدند.این خیلی ناامیدم می کرد.انگار که خود را برای پذیرفته شدن توسط جمع و عدم تنها ماندنشان تغییر می دادند و از خویشتنِ خود می گریختند.گاهی در ذهنم این حرکت را خودفروشی می نامیدم.و برایم سخت است تصورش که آدم انقدر برای دیگریِ عوام بخواهد آنچه که به سختی و رنج بدست آورده از هویتش را تغییر دهد یا بفروشد.البته که فکر می کنم تنهایی هراس هم دارد، اما آنقدر نه که آدمی چیزهایی با ارزش از فکر و ذهن و وقتش را فدا کند.البته دلیل دیگری که شاید من آنقدر از تنهایی نمی هراسیدم این بود که با معشوقه هایی در قفسه ی کتابم و با دوستان دوری از جغرافیا ها و قرن های مختلف در قلبم، تنهاییم را به اشتراک می گذاشتم.شاید مهم است که کیفیت تنهایی چگونه باشد...

شاید هم آن درد و رنجی که برای بدست آوردن شخصیت و شکل گیری اش در همه رخ نداده باشد. آن افکار وسواس گونه درباره هر اکت مان.پس جمعیت زیاد آدم های توییتری،اینترنتی که از overthinker بودنشان در مواقع تنهایی درباره خودشان و رفتارهایشان دم می زنند چه؟؟شاید باز برگردم به همان پاسخ «کیفیت».بهرحال من تنهایی را دوست دارم.گاهی هم در آن تنها و تنها شعله های غم برافروخته می شود ولی باز هم ته ته ته دلم به خیلی از موقعیت های دیگر ترجیحش می دهم.احتمالا من تنها نیستم. بلکه با دنیای خودساخته ی خودم تنها هستم.که باز هم باید با سلیقه ی شخصی چیده شده است.





















































































































































تنهاییکتابفلسفهنادر ابراهیمیپدرخوانده
نوشته های یک شنونده از دنیای پادکست.امید که مفید واقع شود. https://t.me/podbuzz
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید