ویرگول
ورودثبت نام
Vahidaeel | وحیدائیل
Vahidaeel | وحیدائیل
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

بازم نقطه صفر - 9

بی خوابی و تاثیر آن برا هرچی!
بی خوابی و تاثیر آن برا هرچی!

آقا اول از همه بر خودم لازم میبینم یه عذرخواهی بکنم از ویرگول جان و یه پیشنهادِ همزمان هم بدم

بازم نقطه‌ی صفرهایی که احتمالا شماره هاشون رو توی پست های اخیر من نیستن و رفتن اون آخر آخرا، به خاطر این بوده که من از پیشنویس هایی که قبلا داشتم استفاده کردم و متاسفانه به این فکر نکردم ملاک انتشار تاریخِ ایجاد پیشنویس بوده نه تاریخ فعلی! به هرحال انتظار میرفت که ویرگول با تاریخی که دکمه انتشار رو میزنم نشرش بده، که فدای سرش اصلا! مهم نیست!

توی بازم نقطه صفر نهم، از اهمیت خوابِ خوب میخوام بگم و البته تقریبا همه صحبت هام رو از یه ویدئوی یوتیوب وام میگیرم که لینکش اینه ( + )

من چالش بزرگی جدیدا با خوابیدن دارم. منظورم اینه که خیلی سخت خواب میرم و خیلی سخت هم بیدار میشم و مجبورم وسط روز هم بخوابم که خستگی م در بره! خب این نشد کار که عزیز من!

راه های زیادی هم تست کردم و البته ناگفته نماند، سکوتِ هنگامِ خوابیدن هم اذیت کننده ست خیلی وقتا برام و وقتی با افکار خودم خلوت میکنم و میشنوم شون، بیشتر مضطرب میشم و کمتر به خوابیدن نزدیک میشم! آخرشم یه الگوی مسخره میاد تو ذهنم و گوشیو برمیدارم و اینقد تو اینستاگرام میچرخم که چشام دربیاد! قشنگ نیست اینطوری خب!

اینکه خوابِ خوب چقدر تاثیر مثبت داره در طول روز رو هممون به صورت تجربی بهش واقف هستیم به نظرم، ولی اینکه چطور میشه به خواب خوب رسید رو منم نمیدونم ولی راهکارهایی رو که شنیدم و تست کردم و بهتر شده کیفیتِ به خواب رفتن و خوابیدنم رو میخوام بگم

  1. دمای محل خواب متعادل رو به سرد تنظیم بشه ( این نکته برا من که خیلی مفید بوده )
  2. از خوردن کافئینیجات ( چای و قهوه و این چیزا ) تا هشت ساعت قبل از خواب پرهیز بشه ( نیمه عمر کافئین توی قهوه انگار چهار تا پنج ساعته و یک چهارم عمرش هم حدودا ده ساعت - یعنی بعد از ده ساعت از خوردن قهوه هنوز کافئینی هست که نمیذاره خواب شما شروع بشه)
  3. آفتاب دیدن بعد از بیدار شدن ( منظورم اینه که حالا بیدار شدید گوشی دست نگیرید و اسکرول کنید، یه دستشویی به نظرم لازمه و بعدش یه آفتابی به چشماتون برسونید که انگار خیلی تاثیر مثبت داره)
  4. نویز سفید رو امتحان کنید برای خواب رفتن
  5. کتاب های سبکِ داستانی رو میتونید بزارید کنارتون
  6. دوش آب گرم و دوش آب سرد! ( هردو برای من جواب داده ولی آب سرد رو پیشنهاد نمیکنم خیلی )


شما راهکاری دارید که تجربه مثبت داشته باشید؟

مخلص

بی خوابیکافئین قهوهبازم نقطه صفرتوسعه فردیخواب
ای کسایی که ایمان آوُردید، .. بیشتر ایمان بیاورید! https://t.me/vahidaeel
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید