ویرگول
ورودثبت نام
Vahidaeel | وحیدائیل
Vahidaeel | وحیدائیل
خواندن ۱ دقیقه·۹ ماه پیش

بازم نقطه‌ی صفر - 4

سلامت یا بهداشت روانی، آخرین چیزی بود که بهش فکر میکردم!
سلامت یا بهداشت روانی، آخرین چیزی بود که بهش فکر میکردم!

ای بابا... نشد که..

حالا من دیروز یه کاری کردم و در مورد سلامت روان فکر کردم ( از سلامت روان و این چیزا ) خیلی هم با ژستِ با کلاسی ازش نوشتم که من همچین چیزی رو حس میکنم که سلامت روانیِ مناسبی ندارم و باید چاره‌ای اندیشید!

با یه سرچ ساده توی گوگل، میشه به وخامت ماجرا بیشتر پی برد. بزارید چند نمونه بهتون بگم که فقط توی صفحه اول دیدم:

  1. تقریباً نیمی از جمعیت جهان تحت تأثیر بیماری روانی هستند و بیماری شان بر عزت نفس، روابط و توانایی عملکرد آنها در زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد. ( منبع )
  2. سلامت عاطفی فرد می‌تواند بر سلامت جسمی او اثر بگذارد. سلامت روانی ضعیف می‌تواند منجر به مشکلاتی از قبیل ناتوانی در تصمیم‌گیری مناسب و سوء مصرف مواد شود. (منبع)
  3. مشکلات بهداشت روانی ممکن است در اثر استرس، تنهایی، افسردگی، اضطراب، مشکلات ارتباطی، مرگ یک فرد عزیز، افکار خودکشی، اندوه، اعتیاد، ADHD، خودآزاری، اختلالات خلقی مختلف، معلولیت یادگیری یا سایر بیماریهای روانی با درجات مختلف ایجاد شود. ( منبع)

خب! من هم مشکلات بهداشت روانی رو دارم، هم زمینه‌های ایجادش رو ماشالا در زندگیم کم فراهم نکردم! ولی عیبی نداره حالا. بعد این باید یه چاره‌ای اندیشید. یه تقسیم بندی کلی از زمینه‌ها و ریشه‌های ایجاد این مشکلات رو میزارم و بعدش میخوام در مورد تک تک شون ( یا بهتر بگم یَک یَک شون ) فکر کنم و بنویسم!

بازم نقطه‌ی صفر ولی این بار میخوام آرامش ادامه دادنم بیشتر باشه، با سلامت روان ( معلومم نیست چقد درست استفادش میکنم) جلو برم.

مخلص.

سلامت روانتوسعه فردیحال خوبکمک به خودبازم نقطه‌ی صفر
ای کسایی که ایمان آوُردید، .. بیشتر ایمان بیاورید!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید