ویرگول
ورودثبت نام
افشار محبی
افشار محبی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

روز سوم و چهارم

قسمت پنجم - 1400/7/15

هر چقدر که جلوتر می‌روم ترافیک جلسات کمتر می‌شود و من می‌توانم با تمرکز بالاتری کار کنم. امروز PO مریض بود، یک نفر دیگر هم مراسم ختم رفته بود. هر دو غایب بودند. دوست لاهوری مان مثل هر روز مشکل اینترنت داشت. دو نفر هم داریم که کلاً در daily scrum بیشتر از 45 ثانیه صحبت نمی کنند. هدایت جلسه امروز به عهده مدیر خودم بود. ولی فکر کنم اگر اینجوری پیش برود جلسات بعدی را خودم باید هندل کنم.

استرس روز اول و روزهای قبل از آن خیلی زیاد بود. در حدی که بعضی ترس‌هایی که شاید 25 سال پیش در وجودم مرده بودند دوباره زنده شدند. در کنار این استرس ها تا حدی نگران زبان انگلیسی هم بودم. روز مصاحبه HR به من گفتند که در همین حد زبان و با همین مقدار سرعت صحبت کردن در شرکت مشکلی پیدا نمی کنم. با این وجود، همچنان نگران بودم که توی جلسات مدام بگم Would you repeat please. اما در این چهار روز متوجه شدم که مشکل دیگری هم وجود دارد: سطح پایین انگلیسی تیم. لهجه های غلیظ، اشتباهات گرامری، کندی در صحبت و حتی متوجه نشدن صحبت‌های دیگران از جمله مشکلاتی است که با هم تیمی ها وجود دارد. فکر کنم باید یکی دو تا زبان اروپایی دیگر هم یاد بگیرم.

دیروز و امروز حادترین مشکلی که داشتم رفع مشکلات فنی بوده. مجبور شدم راهی پیدا کنم .NET 5 را از سیستم پاک کنم. مقدار زیادی با docker و docker-compose سر و کله زدم تا MySQL را بالا بیاوریم. آخر سر هم کلی دردسر کشیدم با کندی لپ تاپ. اوج این گرفتاری لحظه‌ای بود که در حال present کارم بود که داکر 92 درصد RAM موجود را مصرف کرد. هم خودش گیر کرد و هم نزدیک بود zoom را از کار بیندازد.

دیروز هم یک سوتی دیگر داده بود. توی یک جلسه آموزشی صدای طرف مقابل را فوق‌العاده ضعیف می شنیدم. دو بار هم بهش گفتم این موضوع را. او هم گفت باشه بلند تر صحبت می کند. مشکل VPN هم داشتم که نهایتاً باعث شد بخش عمده جلسه را از دست بدهم. بعد از پایان جلسه متوجه شدم که صدا وصل بوده به یک هدفون Bluetooth که روی میز بود. اون صدای ضعیف را هم از هدفون روی میز می شنیدم.

مشکل webcam امروز به نوعی حل شد. از یک app اندروید به اسم DroidCam استفاده کردم تا بتوانم از موبایلم به عنوان webcam استفاده کنم. خیلی بدقلق بود. دیروز هم کلی گیر داشت ولی امروز حدود نیم ساعت بدون دردسر کار کرد.

احتمالاً روزهای بعدی هیجان و چیزهای جدید خیلی کمتری وجود خواهد داشت. بنابراین فرکانس این سری نوشته خیلی پایین‌تر خواهد آمد.

انگلیسیدات نتاسترسوبکمداکر
مهندس نرم افزار، توسعه دهنده، برنامه نویس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید