ویرگول
ورودثبت نام
علی
علی
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

تمرین نویسندگی

به یاد زمانی که مدرسه میرفتیم میخوام جمله سازی کنم ولی این دفعه فقط با یه کلمه نه با جمله،شعر،...این لیست رو آماده کردم:

+توانا بود هرکه دانا بود

+دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده

+پولوس ماشین بی‌بی مجید

+گل بود به سبزه نیز آراسته شد

+مک لارن

+رویا تو عوض نکن، دنیاتو عوض کن

+این نیز بگذرد

+آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری

+فقط انجامش بده

+ماه کنعانی من مسند مصر آن تو شد

+کرونا میشه نباشی

+ویدئو چک

وقتی برای ماشین مشکل پیش اومد فکرشم نمیکردم که "پولوس ماشین بی‌بی مجید"اینقدر هزینه‌اش زیاد بشه و وقتی مکانیک ازم پرسید که چیکار کنم؟! بهش گفتم "فقط انجامش بده" چون می‌دونستم این مشکل جدیه و همش با خودم میگفتم "این نیز بگذرد" چون چاره‌ای نداشتم جز اینکه با خودم کنار بیام. وقتی ماشین رو تحویل گرفتم مکانیک اومد بهم گفت که ماشینت فقط مشکلش این نیست و پر از ایراد و باید زودتر درستش کنی، فقط در جوابش تونستم بهش بگم "گل بود به سبزه نیز آراسته شد" و سوییچ رو گرفتم و سوار ماشین شدم و تا خونه بی‌بی این شعر رو برای ماشین میخوندم"آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری"واقعا چقدر حیف که این ماشین دیگه عمرشو کرده ولی چه میشه کرد که ما آرزوی ماشین "مک‌لارن" رو داریم ولی فقط از این آرزو یه پوستر از ماشین قسمتمون شده.

بگذریم؛من رسیدم خونه بی‌بی، وقتی هزینه‌اش رو بهش گفتم در جواب فقط این شعر رو برای من خوند"دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده" چه شعر قشنگی ولی نمیشه همیشه با مشکلات اینطور برخورد کرد پس این شعار که میگه" رویاتوعوض نکن، دنیاتوعوض کن" چی میشه؟

یعنی من بدون امید پیش برم و نخوام که به آرزوم برسم از قدیم گفتن"توانا بود هر که دانا بود" نمیشه اینطور زندگی کرد من باید همه تلاشمو بکنم تا بتونم به آرزوم برسم. توی همین فکرا بودم که تلویزیون داشت برنامه "ویدئو چک" رو نشون میداد و بیشتر حرفاش در مورد ویروس کرونا بود و همش به شوخی میگفت "کرونا میشه نباشی" تا آخر برنامه همش از این ویروس جدید گفت. دیگه وقت شام شده بود و بی‌بی این شعر رو داشت زمزمه میکرد "ماه کنعانی من مسند مصر آن تو شد" واقعا معنی این شعر چیه؟ چرا الان بی‌بی این شعر رو خوند؟ چرا صبح من با این همه شروع شده و چرا تا الان هم ادامه داره؟

جمله سازیرویاماشینشعرکرونا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید