ویرگول
ورودثبت نام
معمولی
معمولی
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

هزار تا طناب در هر روز


یادمه یه زمانی به خاطر عادات بد غذایی و زندگی دانشجویی که همش فست فود بود اضافه وزن داشتم و یه روز تصمیم گرفتم یه تکونی به خودم بدم و وزنم رو کم کنم.

از اونجایی که ادم صبوری نیستم و دوست دارم همیشه کارهام رو زود انجام بدم و کوتاه ترین مسیر ها رو طی کنم شروع کردم به تحقیق کردن , ولی در حین تحقیق کردن متوجه شدم خیلی از این روش ها کاذب و فقط تبلیغات.

در حال خوندن مطالب مختلف بودم که یه ویدئو نظرم رو جلب کرد یه چالش بود که اگه روزی هزارتا طناب بزنی طی یک ما تغییرات بدنی خوبی میتونی داشته باشی , منم با خودم گفتم همین روش خوبه بدون معطلی رفتم یه طناب خریدم , اماده شدم و گفتم خب شروع میکنم.

ولی خیلی خوب پیش نرفت چون به نصف نرسیده کم اوردم طناب رو پرت کردم یه گوشه و گفتم بیخیال میرم سراغ یه روش دیگ.

اما یه مشکل وجود داشت!!! یه چیزی منو اذیت میکرد اونم این که نتونستم این کارو انجام بدم و پیش خودم فکر میکردم یه ادم تنبل با اراده ضعیفم واسه همین دوباره تلاش کردم......

احتمالا انتظار دارین مثل فیلما پیش بره و بگم اره شد ولی متاسفانه نه نشد :(

برای همین تصمیم گرفتم از تعداد کمتری شروع کنم و طی دوره های زمانی مختلف تعداد رو افزایش بدم تا به عدد هزار برسم.

همین کارو کردم و بعد مدتی تونستم هزار تا طناب بزنم.بعدا تصمیم گرفتم راه های اصولی تری برم و موفق شدم اضافه وزنم رو برطرف کنم اما نکته اصلی ورزش کردن یا کاهش وزن نبود!!!

نکته اصلی این تجربه برای من این بود که بدن و ذهن ادم در مواجه با یه چیز بزرگ که یک دفعه مقابلش قرار میگیره دچار ناسازگاری میشه.

این تجربه باعث درک این نکته شد که تو قرار نیست در انجام هر کاری یک دفعه به عدد هزار برسی , میتونی اونا رو به قسمت های کوچیک تبدیل کنی و کم کم ارتقاشون بدی

اگه این نکته رو تو زندگی رعایت کنیم شاید انجام خیلی از کارا اونقدارم ک فکر میکنیم سخت نباشه.




(هدفم از نوشتن این متن ارائه راهکار برای کاهش وزن نبود. برای تناسب اندام بهتره با ادمای متخصص این حوزه مشورت کنید)

ورزشطنابهزارتا طنابلاغریورزشی
یه ادم معمولی یا افکار و نوشته های معمولی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید