ویرگول
ورودثبت نام
سیمین حیدریان
سیمین حیدریان
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

کمی بداخلاقی

عکس از اینترنت
عکس از اینترنت
لطفا کسی به خودش نگیره ، صرفا غرغر پیرانه است بهتره اصلا نخوانید

بسلامتی یلدا هم گذشت ، سفره ها را چیدند و میزها را تزیین کردند و تم یلدا زدند و عکس گرفتند و در شبکه های اجتماعی "من و یلدا یهویی " هاشون را پخش کردند .

متاسفانه 90 درصد میزهایی که دیدم ،دورشان خالی بود ، نه خبری از مادربزرگها بود نه خبری از پدر بزرگها ، نه بچه هایی که ناخنک بزنند نه پدر و مادرهایی که واقعا ، واقعا شاد باشند . نه سادگی و صمیمت موج میزد ، نه صداقت یافت میشد ، نه قلبهای مهربان !!!....

من فقط نمونه هایی از لبخندهای عکاسی را دیدم، همان لبخندی که محض رضای عکاس و به امر او بر لبان آدمها مینشیند، یعنی که ما شادیم ، ولی آیا واقعا شادیم ؟؟؟؟ ان شاالله که واقعا شادیم!!!

حداقل آنهایی که من میشناسم، خانه ای خلوت داشتند با میزهایی پر بار و پر رنگ و لعاب ولی دلی پر از کینه ،کاش دلشان پر از رنگ شادی ومهربانی بود حتی اگر سفره هایشان ساده

دست خودم نیست ، با بعضی از عکسهای سلفی مشکل دارم و راستش یه جورایی نشانه خود شیفتگی آدمها می دانم

با بعضی از این "یهویی " عکس گرفتنها هم مشکل دارم و یه نوع فخر فروشی میدانم .

کاملا حق باشماست می دانم زیادی غر غرو و ایراد گیر شدم :)

من با شاد بودن مشکل ندارم اصلا ، و واقعا خوشحال میشم ببینم دیگران شاد هستند. اما بعضی از این سلفی ها و "یهویی" ها اصلا برای من هیچ معنی و مفهوم خوبی نداره .

مثلا با خانواده یا دوستان رفتین رستوران و غذای مفصلی خوردین ، نوش جانتان ، اما خدایش پخش کردن عکسی که در رستوران و دور میز پر از غذا انداختین در شبکه های اجتماعی به چه معنی ست؟؟؟؟آنهم در جامعه ای که این همه گرسنه دارد ،

پخش عکس میز پر از تنقلات و هندوانه برای روزهایی که خیلی ها قادر به خرید یک کیلو نخود هم نیستند ، واقعا چه ضرورتی دارد؟!!!

یا با به رخ کشیدن خوشبختی های الکی ، آدمهایی که میدانم دایم در جنگ با هم هستند ، چطور میشه کنار آمد؟!!!

نمی فهم، نمی تونم درک کنم ، واقعا که چه ؟؟؟؟ اینکه دختر تحصیل کرده مملکت ، لبهایت را غنچه میکنی و هزار رنگ به رخ کشیدی و عکس سلفی بگیری و در شبکه ها پخش کنی و توقع داشته باشی دیگران لایکش کنند که چه ؟؟؟؟

این همه سال تحصیل ، یعنی هیچ تاثیری روی عدم اعتماد بنفسی و خود کم بینی و دیگر کمبود های روحی و عاطفی عده ای از جوانهایمان تاثیر نداشته ؟؟؟ حالا باید اینطور خودشان را به رخ بکشن؟؟؟

غر زدن بس ...

حالا باید منتظر تم کریسمس شد ، و درختهایی سرو تزئین شده شان که هیچ ربطی به فرهنگ کوروش و داریوشی که فخرش را می فروشند ندارد.!!!!!

نمی دونم اینا کجای دلمون باید جا بدیم؟!!!!

پاییز ، به خزانش خوش است
زمستان ،به برف سفیدش
بهار،  به شکوفه های گلش می نازد
و تابستان به شنهای داغ ساحلش
من اما
تا نفس دارم
دلخوشم بیادت ، به خاطراتت و خیالت
دیدار ، بهانه نمی خواهد
باران که بارید،
زمین که سفید شد
شکوفه ها که غنچه زدن،
شنها که داغ شدن
تو بیا،
آمدنت ، همیشه زیباست ...
سیمین.ح


زمستانی شاد برای همه دوستان آرزومندم

دلنوشتهسلفییهوییتظاهر
برای خودت زندگی کن ، نه برای نمایش به دیگران....
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید