ویرگول
ورودثبت نام
حسن عاشوری
حسن عاشوری
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

درباره فعالیت های یک مدیر برنامه

حدودا یک سالی از تحقیقات پژوهشگری من در دانشگاه تهران می گذشت که در یک طرح تحقیقی جالب از مردم این سوال را پرسیدم که علت تیجه نگرفتن آنها در برنامه ریزی چیست؟ و آنها با سخاوتمندی تمام برای من وقت گذاشتند و دقایقی برای من صحبت کردند،و من از صحبت با آنها که تعداداشان حدودا 100 نفر بود به این نتیجه رسیدم که داشتن یک برنامه خوب برای رسیدن به هدف مورد نظر اصلا کافی نیست و فقط کمتر از بیست درصد از کل ماجراست.

نتیجه این مصاحبه های طولانی از مردم این شد که در موضوع برنامه ریزی و انجام شدن منظم این کارها و افکار و احساسات باید فراتر از یک برنامه پیش رفت و یک سیستم برنامه ریزی باید ساخته میشد چون نوشتن و نگاه کردن هر روز برنامه ها روی کاغذ مشکلی را نه تنها حل نمی کرد بلکه باعث حس نا امیدی بعد از شکست هم میشد ،از همین جهت این سیستم را در طول مدت حدودا شش ماه نوشتم و قبل از اینکه به مردم معرفی کنم در زندگی شخصی  پیاده سازی کردم تا بیشتر در آن عمیق شوم چون قرار بود این سیستم در زندگی مردم و کسب و کارها جریان داشه باشد.

خیلی خوشحال هستم و خداوند را شاکرم که در این مسیر آگاهی لازم را به من داد و توانستم به خوبی مشکلات برنامه ریزی و مدیریت زمان را در آن حل کنم و حالا این سیستم در بیش از 30 کسب و کار به صورت فعال در حال کار کردن است همچنین اینکه پرسنل صدا سیما شبکه دو سیما و شعبات بانک ملی غرب تهران و کارآفرین های مجموعه  شهید آوینی هم از آن بهره برده اند ضمن اینکه در حال حاضر مدیریت برنامه آقایان سعید دلیر و محمد لطفی که از تاجرین و دانشمندان کشور هستند هم به عهده دارم.


بخشی از فعالیت های انجام شده، آموزش سیستم برنامه ریزی و مدیریت زمان را با هم مشاهده کنیم:

دریافت جایزه خلاقانه ترین اجرا در دانشگاه شریف. بعد از پژوهشگری در دانشگاه تهران این اولین سخنرانی با موضوع سبک زندگی بود که خوشبختانه مورد استقبال شرکت کنندگان این سمینار قرار گرفت و باعث خوشحالیست که این اجرا در جمع هنرمندان برگزار شد.

از سال 98 شروع به آموزش شرکت کنندگان تلوزیون دادم و در این فعالیت نقش شبکه سه سیما و مسابقه میدون بسیار پررنگ بود چون آموزش سیستم برنامه ریزی برای آنها بازدهی خوبی داشت، از جهت که فعالیت های زیادی را می بایست انجام می دادند. البته ناگفته نماند که همراه این آموزش در بحث ارائه خوب هم در کنار آنها بودم که تعدادی از آنها را در بخش های بعدی تقدیم خواهم کرد.

تعدادی از تیم های آموزش دیده در برنامه میدون:

  1. برند حنانه ( لوازم بهداشتی )
  2. برند اکسنتیدو ( محصولات پوست و مو )
  3. مجموعه پخش محصولات غذایی حاجی بیگی
  4. تیم کارآفرینی تولید محصولات زنانه
  5. سازنده داخلی پیانو در ایران
  6. و…

یکی از اهداف من آموزش و استفاده از سیستم برنامه ریزی و مدیریت زمان در مدارس و سازمان های دولتی و خصوصی بوده و هست به این دلیل که اگر ما از دوران مدرسه یادمیگرفتیم که روش درست برنامه ریزی و مدیریت زمان چگونه است و فقط به نوشتن کارها در انتهای دفتر یا نهایتا تقویم اکتفا نمیکردیم حالا امروزه پیشرفت های بسیار زیادی را تجربه می کردیم و مدرسه استعدادیابی اسرا در این مسیر همراه ما بودند و این آموزش ابتدا برای پرسنل خود مجموعه آموزش داده شد و سپس به دانش آموزان

در شرایط فعلی بازار مدرسین ما تعداد زیادی از افراد را مشاهده می کنیم که در کسب و کار آموزش نقش کم رنگی دارند و علت آن نبود دانش نیست بلکه اکثر مدرسین عزیز از دانش خوبی برخوردار هستند و اثار خوبی از خودشان برجای گذاشتند اما از نظر کسب درامد و دیده شدن همین اثرات آموزشی عملکرد خوبی نداشته اند، از همین جهت آموزش های این سیستم مخصوص مدرسین انجام شد تا در طول این مسیر حرفه ای با استفاده از یک سیستم برنامه ریزی و مدیریت زمان بتوانند بهتر از قبل بدرخشند

ما سعی داشتیم این سیستم را برای مردم که کسب و کار کوچک دارند و یا خانه دار هستند هم خصوصی سازی کنیم،زیرا داشتن یک برنامه ریزی درست و مدیریت کردن زمان برای تمام مردم اهمیت دارد و شامل بخش خاصی نمی شود و در نهایت امر برای بخشی از کسب و کارها و افراد شخصیت حقوقی و حقیقی بسیار لازم و حیاتی است.از همین جهت ما کارگاه های مختلفی در این زمینه برگزار کردیم تا به امید خدا این سیستم برنامه ریزی بیشتر در کشور عزیزمان فراگیر شود.

و حالا قصد دارم این سیستم را به صورت گسترده تری به مردم خوبان عرضه کنم( به صورت جامع و تربیت مدرس ) ، اگر شما در حوضه آموزش هستید و از فعالیت های خلاقانه لذت می برید ، میتوانیم در فرصتی درباره این طرح آموزشی پردرامد که تا به حال در ایران اجرا نشده بیشتر صحبت کنیم.

راه های ارتباطی با من:

آدرس : تهران، میدان ولیعصر،بلوار کشاورز،خیابان فلسطین،پلاک 410،مرکز تخصصی شهید آوینی

سایت: ashouri20.com

09129279081-09362578328

hasanashoori313@gmail.com


برنامهکسب و کارمدیریتمدیریت زمانمدیریت ذهن
سازنده سیستم برنامه ریزی و مدیریت زمان،مدرس و مدیر برنامه افراد حقیقی و سازمان ها و موسسات
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید