ویرگول
ورودثبت نام
عازین
عازین
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

تجربه پیلاتس من در 7 ماه

کش مقاومتی پیلاتس
کش مقاومتی پیلاتس

اوایل ازدواجم بود که به دلیل تغییر سبک غذایی احساس کردم خیلی دارم اضافه وزن پیدا میکنم. علاوه بر این، از خانم هایی که ورزش نمی کنند خوشم نمیومد و تصمیم گرفتم خودم به یک خانم ورزشکار ? تبدیل بشم. اما تنبلیم میومد برم دنبال کلاس ورزش. تا اینکه یه روز همسرم اومد گفت تو کلاس پیلاتس اسمتو رزرو کردم فقط دوشنبه برو ثبت نام کن.

خوشحال از اینکه بالاخره یه نفر تکونم داد رفتم و ثبت نام کردم. واقعیت رو بگم هیچ دیدی نسبت به پیلاتس نداشتم فقط شنیده بودم شکم پهلو رو جمع میکنه. و خداروشکر دیر به کلاس رسیدم و تا رسیدم رفتم تو صف ایستادم. برا این میگم خداروشکر چون میدونم اگر زودتر رسیده بودم و تمرینات رو قبل از اینکه خودم شروع کنم دیده بودم، حتما پشیمون می شدم.

این فقط تجربه من نیست. همه میگن پیلاتس رو از دور که می بینی انگار یه سری آدم دارن یک سری نرمش های ساده و بدون هیچ فشاری انجام میدن.

اما چشمتون روز بد نبینه. همون جلسه اول فشار رو توی تمام نقاط بدنم حس کردم. شکم، ران، بازوها، عضلات لگن. و جالب تر اینکه مربی با تعجب به من گفت تو قبلا پیلاتس کار می کردی؟! گفتم نه چطور؟ گفت آخه خیلی حرکات رو درست انجام میدی با توجه به اینکه جلسه اولته. گفتم نه فقط تی آر ایکس تو منزل کار می کردم. چشماش گشاد تر شد؟ گفت خیلی کار اشتباهی میکردی! میدونی چقدر میتونست به عضلاتت آسیب بزنه؟! TRX رو حتما باید با مربی انجام بدی. و اینگونه من شاد و پشیمان و با بدن درد از جلسه اول به خونه برگشتم.

ورزش پیلاتس و لاغری

اگر بخوام واقعیت رو بهتون بگم، تی آر ایکس برای لاغری خیلی مفیدتره تا پیلاتس. پیلاتس بیشتر به تقویت عضلات و سفت شدن بازو، شکم، ران و عضلات پا و لگن کمک میکنه. در یک صورت پیلاتس برای لاغری می تونه مفید باشه. اونم اینکه تنفس رو درست انجام بدین. دم و بازدم صحیح داشته باشین و در تمام طول ورزش عضلات شکم و لگن تون رو سفت و منقبض نگه دارید.

ضمن اینکه حتماً آب زیاد بخورید تا حین پیلاتس اذیت نشید و بتونید تمرینات رو درست انجام بدین.

من الان بازوهام کاملاً سفت شده و ساق پای چاقی که داشتم کاملاً کشیده و خوش فرم شده. اما از لحاظ وزنی لاغر که نشدم هیچ، تازه بعد از یک ماه وقفه عید چاق تر هم شدم و دنبال اینم که در کنار پیلاتس، یک ورزش چربی سوزی هم انجام بدم.

توصیه آخر

اگر نظر من رو میخواهید، توصیه من اینه که ورزش پیلاتس برای خانم ها بسیار مفید هست. چرا؟ چون خانم ها اگر قرار باشه باردار بشن باید عضلات شکم و لگن شون کاملاً قوی باشه تا بارداری بی دردسری رو بگذرونن. همچنین بدن با هر وزن و قدی، بسیار خوش فرم و کشیده میشه و به این ترتیب انتخاب بیشتری برای نوع لباس ها دارید.

من پیشنهاد میکنم ورزش پیلاتس رو در کنار یک ورزش چربی سوز مانند TRX یا ایروبیک یا فیتنس به صورت یک روز در میان انجام بدین تا هم قدرت بدنی بالایی داشته باشید هم به اهداف چربی سوزی و لاغری برسید.

اگر باشگاه پیلاتس خوب هم خواستین بگین تو مناطق مختلف تهران می تونم معرفی کنم.

پیلاتسپیلاتس و لاغریباشگاه پیلاتسپیلاتس برای خانم هاورزش تی آر ایکس
عازین هسدم یک علاقه مند به مطالعه. خلاصه مطالعات و خاطراتم رو اینجا با شما به اشتراک می ذارم. خوشحال می شم نظراتتونو بهم بگید.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید