ویرگول
ورودثبت نام
هانه
هانه
خواندن ۱ دقیقه·۶ سال پیش

به هرچی که توجه کنی، همون میشی...

چند روزی فرصتی برام پیش اومده تا بتونم اطلاعات لپ تاپمو یه نظمی بدم.

همینطور که داشتم فایل‌ها رو زیر و رو می‌کردم و عکسامو می‌دیدم توجهم به  این نکته جلب شد که توی هر برهه‌ای یه حال و هوا و استایلی داشتم، علاقمندی هام تو در دوره متفاوت بوده. 

مثلن یه مدت رستوران گردی و عکس انداختن از غذاهام، یه مدت غرق دنیای مد و فشن و لباس، یه مدت پختن غذاهای مختلف، یه مدت مهمونی بازی، یه دوره شرکت تو کلاسای آموزشی، یه مدت ...

بعدش اومدم یه نگاهی هم به فایل عکسای متفرقه  کردم و متوجه شدم که تو هر بازه‌ی زمانی با توجه به اطلاعاتی که خواسته و ناخواسته به خودم دادم ، عملکردهای متفاوت داشتم.

و در نهایت این جمله‌ی زیبا یادم اومد که: به هر چیزی که توجه کنی، شبیه همون میشی.

دروازه‌ی ورود به ضمیر ناخودآگاه توجه و تمرکز هستش واسه همینه که میگن اگه متوجه‌ی نکته‌ای منفی تو کسی شدی و دیدی که خیلی حواستو به خودش جلب کرده، سریعن یه حسن یا فضیلت اخلاقی تو اون آدم پیدا کن و توجهت رو اون شیفت کن و گرنه بعد از مدتی بدون اینکه خودت بفهمی، صاحب اون ویژگی منفی میشی...

حالا سوالی که برام پیش میاد اینه که اگه بخوام به اون فرد ایده‌آل تو ی رویاهام تبدل بشم باید به چه چیزایی توجه کنم و رو چه موضوعاتی تمرکز کنم؟؟؟؟ 

خودشناسیموفقیتروانشناسی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید