ویرگول
ورودثبت نام
دانیال نوری
دانیال نوری
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

داستان خرید سایت و تبدیلش به منبع درآمد ماهانه ۳۰۰۰ دلار - آپدیت ۲

چند وقت پیش در مورد یه وبسایتی که خریده بودم یه مطلب اینجا نوشتم و حدود ۱۵۰ نفر خوندنش. هر چند تعدادشون زیاد نبود ولی گفتم شاید بهتر باشه یه آپدیت جدید از مسیر پیشرفت اون وبسایت بذارم بلکه اگر کسی این مسیر رو برای سرمایه گذاری میخواد انتخاب کنه بتونه استفاده کنه.

از اون زمان، مسیر تحقیق و خرید وبسایت های جدید رو ادامه دادم و در مجموع ۷ وبسایت رو به پورتفولیوم اضافه کردم که در مورد درآمد هر کدومشون جداگانه توضیح میدم. اول از آمار کلی شروع میکنم که احتمالا جذابترین بخش این مطلب باشه. مجموع وبسایت ها روی هم الان ماهانه ۳۰۰۰ دلار سنگاپور (حساب بانکی من توی سنگاپوره و بنابراین همه ی گزارش ها به دلار سنگاپور محاسبه شده. هر دلار سنگاپور معادل ۰.۷۵ دلار آمریکاس - یعنی ۳۰۰۰ دلار سنگاپور معادل ۲۲۵۰ دلار آمریکاس).

ماه آخر که ماه می میشه، حدودا ۱۲۰ هزار آگهی روی سایت های من به کاربرها نشون داده شده و درامد سایت ها معادل ۳۰۰۰ دلار بوده.
ماه آخر که ماه می میشه، حدودا ۱۲۰ هزار آگهی روی سایت های من به کاربرها نشون داده شده و درامد سایت ها معادل ۳۰۰۰ دلار بوده.


نحوه ی درآمد زایی سایت ها چطوره؟

تمام سایت هایی که تا الان میخریدم/میساختم، بر پایه ی تولید محتوا بودن به این معنی که با تولید محتوایی که مردم دنبالش هستن، کاربرها رو جذب سایت میکنم (از طریق گوگل و بینگ و سرچ انجین های دیگه) و به کاربرها آگهی های گوگل (ادسنس) رو نشون میدم. گوگل به ازای هر کدوم از کاربرهایی که روی این آگهی ها کلیک میکنن به من پول میده. معادل ایرانی ادسنس، یکتانت و ادنتورک های دیگه ای هستن که توی ایران فعالن. احتمالا روزانه با خیلی از این آگهی ها سر و کله میزنین و شاید روی خیلیاشون کلیک میکنین، و به ازای هر کلیک شما، صاحب اون سایت یه مبلغی از آگهی دهنده ها دریافت میکنه.

زمانی که مطلب قبلی رو نوشتم به دلایل مختلفی از ادسنس یه یک پلتفرم جدید کوچ کرده بودم و چندین ماه پیش دوباره به ادسنس برگشتم.

زمینه ی فعالیت سایت ها چیه و چیکار میکنن؟

از بین ۷ وبسایتی که تا الان خریدم و یا ساختم، ۳ تاشون به درآمد زایی رسیدن و بقیه هنوز توی مرحله ی اولیه رشد هستن. معمولا زمانی که تعداد کاربرهای یکیشون از ۱۰ هزار در ماه رد میشه، شروع میکنم به نشون دادن آگهی روی اون وبسایت.

سایت اول:

سایت اول و اصلی من، که مطلب اول رو در موردش نوشتم، یک سایت در خصوص اطلاعات تماس شرکت های مختلف در بریتانیاس. تعداد یوزرهای این سایت تقریبا روی ۲۰ هزار در ماه ثابت مونده ولی تونستم با تغییر دادن نوع نمایش و محل آگهی ها، CTR یا تعداد کاربرهایی که روی آگهی ها کلیک میکنن رو افزایش بدم و این به مرور باعث رشد چندین درصدی این سایت شد.

گزارش درآمد سایت اول
گزارش درآمد سایت اول


همونطور که از آمار مشخصه، این سایت حدودا ماهانه ۳۶ هزار بازدید صفحه داره (۲۰ هزار کاربر) و مجموعا ماهی ۲۴۰۰ دلار درآمد داره. نیاز به ذکر نیست که این بزرگترین سایت من در حال حاضره :دی

برای افرادی که به این نوع دیتا علاقه مندن، در حال حاضر نرخ سی تی آر برای این وبسایت حدود ۶.۵ درصده. به این معنی که ۶.۵ درصد از کاربران این سایت روی آگهی ها کلیک میکنن. با استفاده از آنالتیکس و ابزارهای تحلیلی متفاوت میتونین تست های مختلفی رو روی سایت پیاده کنین تا ایده آل ترین میزان این متریک رو به دست بیارین.

۶.۵ درصد از کاربران این سایت روی آگهی ها کلیک میکنن
۶.۵ درصد از کاربران این سایت روی آگهی ها کلیک میکنن

سایت دوم و سوم:

دو تا سایت دیگه ای که برای گسترش پورتفولیوم توی بریتانیا ساختم. جفتشون مجموعه ای از راهنمایی ها برای خرید آنلاین و روش های بازگشت کالا و تحویل و... هستن.

این دو تا سایت هر کدوم تقریبا ۸ ماه پیش به وجود اومدن و بنابراین انتظار زیادی نمیشه ازشون داشت. هر چقدر سن سایت ها بالاتر میره، انتظار رنکینگ بهتری توی گوگل میشه داشت. با این وجود حفتشون هر هفته دارن رشد میکنن و تعداد کاربرهاشون به سرعت رو به افزایشه:

گوگل انالتیکس برای یکی از این سایت ها که رشد هفتگیش رو نشون میده.
گوگل انالتیکس برای یکی از این سایت ها که رشد هفتگیش رو نشون میده.


نکته ی قابل توجه اینه که علی رغم تعداد یوزرهای این سایت که بالاس، درآمدش حتی به نصف سایت اول هم نمیرسه. و دلیلش مارکت این وبسایته. یکی از متریک های مهمی که برای آگهی ها تعریف میشه CPM یا به عبارتی میزان پولی که شرکت ها حاضرن بدن تا ۱۰۰۰ بار روی سایت شما دیده بشنه. این عدد بر اساس ارزشمندی یوزرهاتون (کشورشون، سنشون، قدرت خرید و...) و وبسایت شما (در کدوم niche فعالین: سایت شما ورزشیه؟ مسافرتیه؟ خبریه؟ و... چون این روی نوع آگهی هایی که میشه روی سایت شما نشون داد تاثیر خیلی زیادی داره).

بقیه ی سایت ها:

برای گسترش مارکت هایی که توش فعالم و کمتر کردن ریسکم، چند تا از بقیه ی سایت ها رو متمرکز کردم روی کشور های دیگه مثل استرالیا و کانادا. یک نمونه از وبسایت هایی که اخیرا خریدم رو اینجا میذارم برای کسایی که ممکنه علاقه مند باشن. این سایت یک سایت نقد و بررسی سرویس های دندونپزشکی توی بریتانیاس که البته تعداد کاربرهاش هنوز از ماهی ۱۰۰ هم رد نشده و هنوز توی مراحل اولیه ی سرمایه گذاریه.

چجوری سایت ها رو خریدم و رشد دادم؟

اگر میخواین در مورد خرید سایت ها بیشتر بدونین یا اینکه میخواین بدونین چجوری برای سایت ها مطلب مینویسم (جواب کوتاهش اینه که من نمینویسم و از فریلنسر ها کمک میگیرم) پیشنهاد میکنم مطلب قبلی رو بخونین.

در اخر هم بگم، من دوست دارم این تجربه هایی که انجام میدم رو باهاتون در میون بذارم و اگر کسی علاقه مند بود که بیشتر بدونه و خواست این مسیر رو برای سرمایه گذاری امتحان کنه، خوشحال میشم بتونم کمک کنم.

کارآفرینیاستارتاپبیزنسسرمایه گذاریseo
لپتاپ به دوش! قبلا مدیر محصول @دلیوری هیرو، گروه اسنپ و بیمه بازار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید